/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Winduer "2"
Fra : bjarnebr
Vist : 496 gange
200 point
Dato : 16-10-05 19:58

Når jeg åbner link for at komme på nettet, åbner det kun som et normalt vindue og ikke maksimeret, hvis jeg maksimerer dette vindue, og derefter skifter til et andet site, åbnes dette maksimeret, men hvis jeg lukker ned og så går på nettet igen åbnes der igen som normalt vindue, jeg kører diskoprydning og defragmentering mindst en gang om ugen, jeg har Windows XP på engelsk og Avast antivirus samt Microsofts antispyvare, alt er selvfølgeligt fuldt opdateret, jeg har også prøvet at formatere harddisken og geninstallere alt, men det hjalp ikke. H V O R F O R I K K E ?
mvh
Bjarnebr
(se også spørgsmålet "Winduer")

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-05 20:05

Istedet for at trykke på maximerknappen (den i midten i højre hjørne) kan du få markøren til at blive til en pil, den skal du trække "ruden" med, i alle hjørner til den ønskede størrelse (gav det nogen mening?)

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-10-05 20:17

Det virker, men er der ikke et sted jeg kan indstille så vinduerne altid åbner maksimeret?
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 20:18

prøv lige:
h-klik på internet Explorer (det blå e)
vælg egenskaber
fanen genvej
i destination skal der stå: ["C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"]
i start i skal der stå: [%HOMEDRIVE%%HOMEPATH%]
i genvejstast skal der stå:[Ingen]
i kør skal der stå: [Normalt vindue] ell [Minimeret] ell [Maximeret]
Normalt vindue kan godt gøres mindre og hvis den lukkes som mindre åbnes den også som mindre

fanen generelt.............kig lige om den er skrivebeskyttet, for så kan du ikke ændre noget, før du fjerner skrivebeskyttelsen.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 16-10-05 20:24

Når du har fået ruden stor ved hjælp af markøren, skulle ruden forblive stor, selv efter du har lukket ned og op igen

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-10-05 20:28

Det gør den også men den er jo ikke maksimeret, hvordan får man det gjort uden at skulle klikke på maksimer knappen?
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-05 20:33

Så misforstår jeg dig nok. Men når jeg har trukket i alle fire hjørner til den ønskede størrelse - maksimeret - så forbliver

den i den størrelse, når jeg lukker og åbner igen. Hvis den endelig skulle drille, dobbeltklikker jeg bare på den blå

bjælke i toppe (hvis jeg ikke gider trække i hjørnerne)

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-10-05 20:40

Det triks med at trække i alle 4 hjørner virker, men knappen "maksimer" i øverste højre hjørne er stadig aktiv, dvs. man kan klikke på den og så bliver vinduet ændret en anelse, det undrer mig.
bjarnebr

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-10-05 20:41

- og derfor spørger jeg er der ikke en måde at maksimere alle vinduer på, uden at skulle trække dem i hjørnerne?
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 20:43

Den er først maximeret når der vises to firkanter oppe ved siden af krydset.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-05 20:44

Når du trykker maksimer, bliver den bare lidt bredere ude i kanten, det er helt normalt. Når du først har trukket i et

vindue, skulle den gerne åben alle vinduer i samme størrelse fremover.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-10-05 20:50

Hej Norsted1
Det har du ret i men men kan jeg ikke få systemet til at huske indstillingen ved at trykke på Maksimer så det er de 2 firkanter er der?
Det er det der startede dette spørgsmål - se endvidere svaret fra Ayvind kl 20,18 der får mig til at spørge: Hvilket blå E?
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-05 20:59

Det "blå E" er ikonet for at komme på internettet, Explore udformet som et E med sådan en halvcirkel omkring Jeg

forstår ikke dit spørgsmål om de 2 firkanter, beklager

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 20:59

Hvad er det helt præcis du trykker på for at åbne internettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 21:02

Nordsted1 det var mig som talte om de to små firkanrter oppe ved krydset.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-05 21:06

NÅÅÅÅ de firkanter he he

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-10-05 21:10

Et genvejikon i venstre side af startmenuen oven over Alle Programmer, jeg har slettet internetikonet både fra skrivebordet og alle steder fra dokuments and settings mapperne, jeg trykker også på et link i favoritter (der er vist i startmenuen) og så åbner siderne i et almindeligt vindue der evt. kan være trukket stort, men ikke er maksimeret, når jeg så går af nettet og senere på igen huskes sidste vindue kun hvis jeg har trukket det stort, men ikke hvis jeg har klikket på knappen øverst til højre så den ene firkant blir til to firkanter. det irriterer mig.
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 21:14

prøv lige:
h-klik på det link som du trykker på for at komme på internettet
vælg egenskaber
fanen genvej
i destination skal der stå: ["C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"]
i start i skal der stå: [%HOMEDRIVE%%HOMEPATH%]
i genvejstast skal der stå:[Ingen]
i kør skal der stå: [Normalt vindue] ell [Minimeret] ell [Maximeret]
Normalt vindue kan godt gøres mindre og hvis den lukkes som mindre åbnes den også som mindre

fanen generelt.............kig lige om den er skrivebeskyttet, for så kan du ikke ændre noget, før du fjerner skrivebeskyttelsen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-05 21:15

bjarnebr.... jeg har ikke andre løsningsmodeller, end dem du har fået nu. Hvis jeg var dig, ville jeg bare - trække stort-

og så lade den forblive i den størrelse, maksimeret eller ej, du har jo trods den ønskede størrelse

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-10-05 21:22

Når jeg gør det kommer der en menu frem med 3 linier: Browse the internet, Internet properties og remove from this list, når jeg trykker på internet properties kommer der et vindue med fanerne Generel, sekuricy, Privacy, Content, connections, programs og advanced -hvilken fane skal jeg så ind på?
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 21:31

Jeg aner ikke hvad det er du har.
Men en Engelsk vej til internetet det er det da.
Det er måske heller ikke Explorrer den henviser til.
Jeg er tæt på at opgive.

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 16-10-05 21:33

prøv at gå ind i kontrolpanel, åben mappeindstillinger, og så prøv dig frem......

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-10-05 21:43

Tak for svaret Nordsted1.
Jeg har nu prøvet alle de forskellige råd, og det eneste der virker er dit råd om at trække i hjørnerne.
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-05 21:45

Selv tak, bare skidtet virker, så vil jeg næsten sige skidt pyt med måden

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 16-10-05 21:49

prøv at gå ind i kontrolpanel, åben mappeindstillinger, og så prøv dig frem......

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-10-05 21:52

Til Eyvind
Når man trykker på start åbner startmenuen, og i venstre side er der en liste med programikoner, der har jeg lagt et Internet ikon(jeg har trukket det derover og så slettet alle andre internet ikoner), et Outlook ikon og en genvej til "Nyt Office dokument" og "Åben Office Dokument" og i højre side vises listen med mine favoritter, når jeg så klikker på en af favoritterne eller på Internetikonet sker der det som jeg startede med at spørge om.
mvh
Bjarnebr