/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Karburator
Fra : ckrintel
Vist : 510 gange
62 point
Dato : 16-10-05 18:59

Hej!!
Er dette tomgangsskruen?? og er den normalt fjeder belastet på en standart dm50 karbu?
Eller er det blandingsskruen? (den lille fladkærvet skrue der ses på billedet)
http://thansen.dk/product.asp?c=608243419&n=282522358&pn=282522384
Hilsen christian

Kommentar
Fra : ckrintel

Dato : 16-10-05 19:15

Er tomgangsskruen den der går ind mod gasspjældet??
Det ville være rat hvis nogen havde en tegning over karburatoren som jeg kunne få

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 16-10-05 19:21

Normalt går den ind til spjældet!

Kommentar
Fra : ckrintel

Dato : 16-10-05 19:38

ok. Skal den være skruet helt i bund?

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-10-05 20:57

Ja det er den fjederbelastede skrue man ser midt i billedet.Stil den så du har en jævn tomgang-ikke i bund.

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 16-10-05 21:38

den skruge du ser under slangen skal du skruge ca 1.5 omg. ud

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 16-10-05 21:50

Hondazoomer, du glemte at sige at en skulle skrues helt i bund, før den skrues 1½ omgang ud.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-10-05 21:51

Der er ingen blandingsskrue derudover.tomgangsskruen sørger for at der er skruet lidt op for spjældet.Du tænker måske på forstøverdysen som somregel er en fast dyse.Man kan (kunne) også få en indstillig strålespids engang.Jeg ved ikke om de kan skaffes mere.

Kommentar
Fra : ckrintel

Dato : 17-10-05 08:43

Der sidder to stilbare skruer på min karburator. Er i sikrer på at det ikke er den slags tomgangsskrue, som man skal skrue ind under gasspjældet så det bliver løftet en smule??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 62 point
Dato : 17-10-05 19:58

1. Den skrue der løfter spjældet, er selvfølgelig nødvendig for at give en rimelig tomgangshastighed, og kaldes tomgangsjusterskruen.
2. Men den anden skrue, som kaldes luftskruen, den er som regel med en fin spids, den skal i bund og ca 1,5 omg ud. Den er med til at give en passende benzinblanding udenom strålerøret, og skal stilles så motoren går med flest omdrejninger, men kun i tomgang, da den lille gennemboring kun kan give benzin til tomgang.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ckrintel

Dato : 17-10-05 20:54

Tak for svaret pallebhansen. Det var ligenøjagtigt hvad jeg ville høre..