/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
En ny prins
Fra : ans
Vist : 632 gange
1 point
Dato : 16-10-05 17:12

Jeg vil da starte med at ønske tillykke.

De par, som har valgt at få et barn, for dem er det en stor dag, når det sker.

I går blev en lille prins født. Født af forældre, som har råd til dagen af vejen (måske lidt mere).

Så er det jeg undrer mig over Kongehusets hjemmeside

http://kongehuset.dk/artikel.php?id=73414

Både Kronprinsen

http://myndigheder.danmark.dk/person.asp?page=person&objno=311745

og Kronprinsessen

http://myndigheder.danmark.dk/person.asp?page=person&objno=161823267

er protektorer for flere godgørende "ting"

Jeg har lidt svært ved at forstå, det er måske bare mig at Kronprinseparret så velvilligt stiller op til at modtage gaver i forbindelse med en fødsel.

Jeg synes parret for lang tid siden skulle have fortalt, at gaver ville blive/skulle doneres til den eller den organisation.

Der var på daværende tidspunkt, da prinsen blev født, børn i Afghanistan, Afrika selv på "Riget" der døde.

Hvad mener brugerne på kandu?

Jeg synes om Kongehuset, men det kan også for mig blive for meget, hvad de med god samvittighed modtager af gaver.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 16-10-05 17:15

Jeg synes de skal have lov at modtage gaver til deres barn ligesom alle andre, nogel begivenheder må vi sgu da snart have lov til at nyde uden at skulle have en kniv boret ned i vores dårlige samvittighed.

Det er rigtigt at der er masser af mennesker der har det skidt, og jeg synes vi gør en masse for at hjælpe, men det kan da ikke være rigtigt at vi skal lade alting styre af vores barmhjertighedsen.

Lad dem nu bare være lidt i fred ikke

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 16-10-05 17:24

Det er da ok at der er kommet en ny prins bare han så kommer til at hedde Christian ...............Det med kongehuse er jo noget ur kulturelt som må bevares ........Der skal da i et velfærds samfund være plads til noget som holder folket sammen ...
Da "Daisy" blev 60 fik hun da masser af gaver som hun gav videre til pleje hjem m m ..det kan jo være at Frederik gør det samme ....
At de får gaver viser vel bare ta folket er tilfreds med kongehuset?????????? Hvilke ukendte fik du gaver fra da du fik børn??? Giver du gaver fra familien til sultne og døende i andre lande????
Nej du lad dem nu have det så godt og hygge sig med sit og sine ....

Venlig hilsen sverola

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-10-05 17:48

Ja, jeg synes også, at de har fortjent de børnetegninger, dykkerbriller og blomster, som de har fået. Og jeg tror såmænd ikke, at de små sultne børn i Afrika savner de blomster.. Det er jo ikke store dyre pengegaver, der er tale om.

Men vi kan jo allesammen hver især give efter lyst til alle de nødhjælpsorganisationer der eksisterer.

Jeg kan næsten ikke lade være med at smile fra øre til øre når jeg ser fjernsyn i disse dage. Enten det er "den lille dansker" der står og siger "TILLYKKE med den nye baby" eller det er den stolte fader selv, der smiler lige så bredt... Eller hjemmeværnsfolkene med alle baunebålene.. Er det ikke bare så dejligt med al den lykke og kærlighed, der stråler ud af skærmen?
--Og nu skal vi snart til barnedåb!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-10-05 17:51

SIKKER DA NOGET SLUDDER ANS

Gaverne er da til den nye lille kronprins og ikke til Mary eller Frederik

Brian

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-10-05 18:11

sverola

Citat
Da "Daisy" blev 60 fik hun da masser af gaver som hun gav videre til pleje hjem m m ..det kan jo være at Frederik gør det samme ....

tror du på den

Jeg har ikke noget imod, at der bliver givet gaver.

Jeg synes blot at det /de skulle været givet til et godt formål.

Jeg tvivler meget på at Kronprinseparret vil bruge de gaver, som de har fået fra "Familien Danmark"

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 16-10-05 18:12

give efter lyst....
folk har jo kassen i danmark..godt man ikke er der!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-10-05 18:27

citat

Spis op - tænk på de sultne børn i Biafra!

/citat

Sådan fik vi altid at vide, da vi var børn

Lad os da for f.. få lidt glæde i denne verden!

Og lade være at knægte dem, der har det godt - de skal have lov til at nyde deres lykke uden at skulle tænke på al elendigheden - hvilket de gør meget til daglig i forbindelse med deres arbejde!

Havde vi ikke haft alle de medier, som vi har i dag, ville vi sikkert ikke gå så højt op i elendigheden. Det er lige før, der sidder et satelit kamera på skulderen af hvert sultende barn.

Det er MEGET MEGET sørgeligt at mange mennesker skal sulte!!!

Men lad os nu glæde os til en afveksling!

Vi ser SÅ mange tegn i vores samfund på, at vi savner noget fælles glæde...

Hanne

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 16-10-05 18:50

Det er direkte ulækkert at der er SÅ meget medie-dækning på en skide fødsel. DET ER JO BARE ET MENNESKE! Jeg væmmes!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 11 point
Dato : 16-10-05 18:59

Giverne skulle hellere tænke på de der 'trænger' !

..i stedet for at give til dem 'der har'

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-10-05 19:04

Tillykke Frederik og Mary med jeres lille dreng, og selvfølgelig skal I modtage alle gaverne i samme ånd som de er givet.

Det er som at "blande æbler med kartofler" når man drager børn i Afghanistan og Afrika ind i deres glade begivenhed.

//bentjuul

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 16-10-05 19:07

epidedymittis..........

10 dræbt i trafik ulykke igår......Mor kvæler sit barn-tsunamiofre er nu oppe i 100000-jordskælvs offer nr 150000 fundet. osv osv ..........se det er da nyheder som smager af noget ............En " skide" fødsel er jo hyggeligt så ikke kom med det og forstyr vores trygge voldsomme hverdag med pis...
Nej du jeg tror at du er blevet lidt forsømt som barn eller har haft for lille barnevogn????
Om det er naboen som får et barn eller kongen af Danmark er jo i for sig lige gyldigt -det er bare det at Se Og Hør ikke sælger det om naboen(hvis det da ikke er den mor som kvalte sin nyfødte)
Der er sikkert nogle i lille DK som synes det er hyggeligt at der er kommet en ny i kongehuset..Men bare rolig ,der går ikke mange dage før alt er normalt igen med nye døde i flystyrt-terror osv så bare sluk for tv og radio et par dage så kommer din trygge hverdag tilbage

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-10-05 19:33

epidedymittis

Det hedder ikke skidefødsel, men sædefødsel... og det var det vist ikke engang.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-10-05 19:46

sverola og bentjuul - YES!

Klumme - . Næj, så HAVDE vi hørt om det - stol på det!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-10-05 19:47

Herregud, de er nybagte forældre - og bobler af glæde. Hvorfor i himlens navn skulle de donere eventuelle gaver til godgørende formål?! ..

Faktisk så ville jeg anse det som stift, uhøfligt og unaturligt, hvis vores kronprinsepar havde meddelt, at eventuelle gaver ville gå til godgørende formål..

At jeg så er ved at få kvalme af at høre og se på denne glædelige begivenhed,
er en helt anden sag ..
Det bunder nok nærmest i lidt misundelse. JEG vil SQ også have en baby..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-10-05 19:50

Ugebladssmørerne interesserer sig IKKE for den enkelte borgers mening, men for salget af blade

Så er der nogle, der har et job - så LIDT glæde er der da ved deres snagen...

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 16-10-05 19:53

Sverola-> Jeg synes bestemt "det er hyggeligt med en lille ny i kongehuset", De er godt nok ikke ensbetydende med, at jeg sidder og strikker en hagesmæk jeg vil forære dem, men alle babyer er da glædelige

Og Ans, tror du ikke at mange af de tusindvis af velmenende gaver, der strømmer ind, bliver foræret væk til børnehjem, børneafdelinger på hospitaler mv. Måske ikke så høfligt, men den stakkels baby får sikkert flere 1000 bamser, det kan han jo ikke bruge.

Så jeg tror, at gaverne går til et godt formål, men måske på en mere inddirekte måde end du efterlyser.

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 16-10-05 20:22

Jeg ville da heller ikke forlange at du skulle strikke en hagesmæk TheRipley...........men hækle en ville vel ikke være for meget at forlange vel?????? he he
Men for at være realistiske/royalistiske .... så er det jo en medie begivenhed som folket gerne vil have .det ville jo have været lige så oprørende i flere sind hvis ikke denne fødsel villet være blevet nævnt.....
Men men det har da i hvert fald holdt læserne af disse indlæg beskæftiget en god stund nu...........Men det er nu godt men menings udvekslinger på tværs af lande grænserne ....
Og hva ...gaver giver man jo i flæng..om det er en kollega i en anden afdeling som fylder år eller en ny indflyttet nabo....SO WHAT... det beviser da at vi trods alt ikke er så egoistiske alligevel...

sverola

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 16-10-05 20:22

Jamen al respekt for jer royalister, jeg synes blot man skal tænke på, at folk i kongehuset også er mennesker. Det er IKKE menneskeligt, at blive fotograferet, headhuntet, og nærmest trampet ned af sindssyge fotografer, den dag man bliver født. Kongehuset har IKKE selv valgt at være dem de er. De er tvunget til at HELE verden kan se, når de spiser, skider, græder, griner - OG føder. De lever et evigheds-big-brother, bare UDEN reklamer.

Det kan godt være jeg havde en for lille barnevogn, men det ER jo ikke alle, der får flere gaver til sin fødsel, end et almindeligt menneske får hele sit liv. - Desværre.

De royale fortjener at være sig selv. Det har de aldrig prøvet, og kommer sikkert heller aldrig til det.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 16-10-05 20:25

-OG jeg vil 1000 gange hellere se folk der dør i østlande, end at se på en spasser af en journalist, der snakker om Margrethes stamtavle. DET ER UDEN RELEVANS! Terror, død og ødelæggelse er ikke noget der skal overgås af en så sølle nyhed som en baby der bliver født.

Pludselig er alt andet end MARY og FRÆDERÆG glemt, og vi har det allesammen så godt.. mmmmm!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 16-10-05 20:26

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 16-10-05 20:36

epidedymittis -> Misunder ikke den stakkels knægt. Så Frederik i TV i går morges og han sagde om sin søn "Han sover godt og ved ikke, hvad der venter ham!" Og selvfølgelig har du ret i, at det ikke skal overgå alt andet som sker, men det gør jo ikke verden værre, at folk er glade for en fødsel

Hilsen Ripley - der tror på, at kongehuset arbejder hårdt, inden for de præmisser de nu har - og godt de ikke er mine

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 16-10-05 20:47

Lige Præcist. "godt de ikke er mine"...

Det gør ikke verden værre, at folk er glade for en fødsel, det er rigtigt nok. Problemet er bare, at lidt for mange er lidt for glade for den fødsel, som ikke er noget specielt, bare en fødsel. Hvis man tændte for tv'et igår kunne man ikke se andet end fødsel, BÅDE på DR1 og TV2. Jeg forstår ikke hvordan de kan sende 4 timer i træk, på 2 kanaler, om ÈN knægt der er blevet født. Citronen bliver presset til det yderste må man sige..

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 16-10-05 20:59

Ja, men sådan er betingelserne jo når man er kongelig. Jeg så en time i går formiddag bla. Frederiks stolte ansigt - royal eller ej, de har lige oplevet et mirakel

Journalisterne, de skal leve af det, de bliver sikkert fyret, hvis de ikke presser citronen.

Og så vælger man jo som regel selv om man vil se TV i 4 timer

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-10-05 21:21

Alså, de der "tusindvis af gaver".. I dag sagde de i tv-avisen, at der indtil da var indløbet ca. 150 gaver, og selvfølgelig en del blomster og tegninger fra børn... Mon ikke det kan tillades, at den lille ny kan få lov til at beholde nogle af de hjemmestrikkede sokker og hagesmække selv? Jeg har ikke indtryk af, at danskerne har OVERSVØMMET den lille med masser af dyre ting... Danskerne er da fornuftige nok og lægger pengene til ofre for jordskælv og flodbølger. Derfor kan man da godt sende en lille mere personlig ting til vores allesammens nye tronarving.

Jeg har da indtryk af, at de indsamlinger der har været, er gået overordentligt godt.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 16-10-05 21:35

Birgitta-> Jeg tror, at han får tusindvis af gaver, flere end han kan beholde selv, folk er jo glade, det er da kun dejligt

Men du har ret, jeg tror heller ikke det har nogen sammenhæng med indsamlinger til nødlidende - jeg tror godt danskere kan skelne og give både/og hvis det er det de vil, heldigvis

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-10-05 22:21

På BT's hjemmeside kan det læses, at der indtil nu er modtaget ca. 400 gaver til den nyfødte prins.

http://www.bt.dk/royalt/artikel:aid=395124:fid=100300348/

creamy

[citat]
Faktisk så ville jeg anse det som stift, uhøfligt og unaturligt, hvis vores kronprinsepar havde meddelt, at eventuelle gaver ville gå til godgørende formål..
8/citat]

Tror du selv på at kronprinseparret vil bruge sokker til deres lille nyfødte prins, strikket af Olga, Elga, Johanne , Sofie eller Carla ?

Jeg tvivler.

Jeg tror det meste af det, de har fået fra den "almindelige" dansker, vil blive givet væk.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 16-10-05 22:28

Jeg fatter overhovedet ikke, hvorfor menig mand giver gaver til kongehusets mærkedage. Vi betaler jo alle i fællesskab til, at ingen i den familie mangler noget.

De har vel også venner og familie, sådanne kongelig, så mon ikke den lille prins nok skal få hvad han skal bruge.

Skulle der blive smalhal har jeg set, at der er hjælp at hente på kandu.dk under 'børn' hvor er der billige bleer i denne uge.

Jeg synes bare det er så absurdt at hele landet giver gaver til den der har....hvis en enlig mor på bistand fødte helt alene på en ensom stue på rigshospitalet....hvem købte så en buket tulipaner i Netto til en 20'er til hende.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-10-05 22:58

Mit citat 22:21 blev ikke lige, som jeg ville ha' det.

Til orientering, så kender jeg en, der fødte en lille "prinsesse" på "Riget" den 15.10.05, hverken moderen eller den lille "prinsesse" fik en lykønskning fra de kongelige.
De kongelige tog dog imod lykønskninger fra de komende/nybagte mødre.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-10-05 23:03

Citat
Tror du selv på at kronprinseparret vil bruge sokker til deres lille nyfødte prins, strikket af Olga, Elga, Johanne , Sofie eller Carla ?

Det ved jeg ved Gud ikke Ans LOL - men min pointe var nu også, at jeg absolut ikke kan forarges over, at Kronprinseparret ikke på forhånd har givet denne melding?!

Citat
Jeg synes parret for lang tid siden skulle have fortalt, at gaver ville blive/skulle doneres til den eller den organisation.

Jeg kunne jo så spørge dig: --> Hvorfor egentlig det?!

Mange mennesker glædes over at Danmark Tronarving har set dagens lys, og hvis det kan glæde dem, at skænke Kronprinseparret en lille symbolsk gave, så synes jeg det er deres egen sag, samt at det er Frederik og Marys egen sag om de vil modtage disse gaver..

At bamser, sokker, tegninger osv så "måske" gives videre til børnehjem og børneafdelinger (uden at være meddelt inden fødslen) kan altså ikke få mit pis i kog!

Man bestemmer jo selv, om man man giver en gave, eller ej. Hvad denne gave bruges til, eller hvor den ender, er for mit vedkommende ligegyldigt.

Desuden tror jeg næppe, at Olga, Elga, Johanne, Sofie eller Carla tropper op hos Frederik og Mary for at tjekke om deres gave stadig befinder sig
hos dem om ½ år

Til dit sidste indlæg -> Gider du lige?!

Er du i dårligt humør i aften?!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-10-05 23:16

Først bliver der fortalt op og ned ad døre og stolper, at de kongelige ikke kan leve et "privat" liv med al den medie overvågning.

Det er fuldstændig rigtigt!

Og de har IKKE selv valgt det.

Rigtigt!

Hvordan skulle de, i al det medie virvar, kunne få mulighed for at gå rundt og lykønske de andre mødre???
De ville sikkert gerne!

Men de er altså "kun" mennesker!

Hvem har overskud til noget efter en fødsel, som man ikke får et minut til at nyde bare lidt???

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-10-05 23:24

Jeg kan vist godt lukke mit spørgsmål:

http://www.kandu.dk/dk/spg/76213

som handler om det samme.

Men der er ikke noget gang i den længere, ans!

Hanne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-10-05 23:32

Nej, jeg er ikke i dårligt humør, det er vel ikke en nødvendighed, for at have sin mening.

Luk du bare dit eget "spørgsmål" Camillasmoster

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-10-05 23:42

Jeg syntes da ikke din tråd handler om det samme Camillasmoster - du har da lidt glæde i dit oplæg til debat - så hold den endelig åben.

//bentjuul

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-10-05 23:51

Næ, det er da ikke en nødvendighed, at være i dårligt humør for at have sin mening..

Jeg fornemmer såmænd bare, at der i dine indlæg ligger en slet skjult irritation over, at Frederik og Mary får en anderledes opmærksomhed end de øvrige nybagte forældre i Danmark - og det fatter jeg ikke!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-10-05 00:06

molo har nok glemt at fodre

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 00:10

Creamy - Hvorfor fatter du ikke hvis man bliver irriteret over den ekstremt overdrevne opmærksomhed, til en baby, der er ligeså grim som alle andre babyer?? Det er da noget fis, at man ik bare kan sige "Hurra", og så ellers komme videre. Det kan ikke være rigtigt at en så ubetydelig begivenhed skal fylde SÅ meget! DET ER BARE EN BABY!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-10-05 00:14

Og om et par måneder så er der også barnedåb på TV spændende hvad den lille nye prins kommer til at hedde.

//bentjuul

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 00:19

JOHN

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-10-05 00:21

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 00:25

Neej.. han skal jo højst sandsynligt følge den højreekstremistiske tradition, og hedde en blanding af det alle de andre RØJALE hedder..

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 01:15

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 17-10-05 01:22

Synes reelt det er for plat - men når nu 80% af befolkningen er små eller store royalister, er det jo svært at undgå den ekstreme mediedækning - de skal jo alle have billeder, så de kan sige: "ÅÅhhhh".

For en gang skyld er jeg igen enig med Molo - der er mange, mange ting, som man hellere skulle give penge ud til en et nyt medlem af kongehuset, som jo i forvejen fra dag 1 er født med en guldske i r...

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 17-10-05 08:34

epidedymittis
Citat
-OG jeg vil 1000 gange hellere se folk der dør i østlande, end at se på en spasser af en journalist, der snakker om Margrethes stamtavle. DET ER UDEN RELEVANS! Terror, død og ødelæggelse er ikke noget der skal overgås af en så sølle nyhed som en baby der bliver født.

Det du kalder uden relevans, er vi så nogle andre der kalder Danmarks historie, hvordan kan det være at alt der ikke er en sensation skal dysses ned, je gsynes personligt det er rart , at man med daglidags begivenheder (såsom en fødsel af en tronarving i verdens ældste monarki) fjerner fokus fra alle de store begivenheder rundt om i verden og bliver mindet om, at selv som medlem af det internationale samfund, så har vi også vores eget land at tage hensyn til på godt og ondt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-10-05 11:00

bentjuul - Jah, så skal der hygges foran tv!

Backtee - nemlig!

Og vi skal ikke gå terroristernes ærinde - at glemme alle positive ting i vores samfund, fordi nogle kvajpander har stået bagest i køen, da der blev delt hjerner ud...

Desuden er Verdens elendighed sq da ikke glemt, fordi vi liiige glæder os til en afveksling!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-10-05 20:51

Citat
Creamy - Hvorfor fatter du ikke hvis man bliver irriteret over den ekstremt overdrevne opmærksomhed, til en baby, der er ligeså grim som alle andre babyer??

Nå da Epi, det som JEG ikke fatter, har DU tilsyneladende slet ikke fattet

Jeg skriver til ans.......

Citat
Jeg fornemmer såmænd bare, at der i dine indlæg ligger en slet skjult irritation over, at Frederik og Mary får en anderledes opmærksomhed end de øvrige nybagte forældre i Danmark - og det fatter jeg ikke!

Læg venligst mærke til , at det som jeg ikke fatter, er at man kan irriteres over den forskel på opmærksomhed, der tildeles Mary og Frederik og landets øvrige nybagte forældre..

Jeg synes det er helt naturligt, at vores Kronprinsepars baby får meget opmærksomhed - og jeg undrer mig ikke over, at andre nybagte forældre ikke får helt den samme opmærksomhed.. Så enkelt kan det udtrykkes..

Det er muligt du mener, at den "grimme baby" får ekstrem overdreven opmærksomhed (har du set babyen?! ).

Derimod synes jeg ikke, at der noget som helst mærkeligt i denne opmærksomhed. Han er trods alt vores tronarving, og kan det få glæden frem hos 80% af små eller store royalister, så mener jeg helt bestemt ikke, at denne glæde skal undertrykkes, fordi der findes elendighed andre steder i verden..

Jeg er helt enig i Backtee og Hannes synspunkter. Lad os dog glædes over noget dejligt til en afveksling..

Elendigheden i verden ved vi jo alle, at der ikke forsvinder, blot fordi vi tillader os at sætte det i baggrunden for en kort stund.. Og "os" der "tør" glædes over en Royal fødsel - er ikke dårlige mennesker af den grund...basta

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 21:02

LALALALALA

Arriva la luna... NÆPPE!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-10-05 21:13

Godt creamy! Så ka' du lære det, epidemi!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-10-05 21:17

pytPytPyt... Man kan ikke gøre alle tilfredse!!! Vi, der glæder os over den lille prins må bare prøve på at leve med at der er andre der bliver irriterede.. Sådan vil det altid være..

Jeg vil fortsætte med at glæde mig, ---og vente spændt på, hvornår vi får ham at se... Og hvornår der skal være barnedåb... Og hvad den lille guldklump mon skal hedde... udover Christian..

Lykke er altså noget lækkert noget... Osse når det er andres.

Ulykke er der såmænd nok af alligevel.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-10-05 21:22

Hip hip hurrah

Citat
Lykke er altså noget lækkert noget... Osse når det er andres.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-10-05 21:35
Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 21:45

Hva er det jeg ka lære?? Skal jeg lære at det er GODT at vende sin opmærksomhed mod en baby, fremfor mod vold, terror, naturkatastrofer, og 1000000000vis af folk der dør?

Hvis det er den lærdom jeg skal ha', takker jeg pænt nej.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-10-05 21:57

Kære epi, du skal lære at glæde dig på andres vegne - og sikkert også på egne - du trænger vist til lidt glæde i hverdagen my dear!

Smil til Verden og Verden smiler igen.

Trods MEGEN modgang i livet, holder jeg humøret oppe og finder mange positive ting og daglige glæder.

Det går mest ud over en selv, når man er sortseer...... det er sq da surt, æ ou?!

Hvis vi alle skulle være ligeså negative i vores fremtoning, som du, var der ikke "kun" krig i noget af Verden, men i hele Verden!

Hanne

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-10-05 22:03

Der er da ingen der forbyder, eller forhindrer dig i, at have opmærksomhed og fokus på vold, terror og naturkatastrofer..

http://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningPHP/Common/Information.php?pShow=Webavis/WAvListe.php

http://www.jp.dk/

http://nyheder.tdconline.dk/media/?id=politiken

http://www.bt.dk/

Det er noget forbandet vås, at hele verden går i stå, at landets aviser KUN indeholder snik snak om den Royale fødsel. Der er masser at tage fat på Epi!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-10-05 22:07

Jeg tror, epi kun er ude på at provokere os - det håber jeg da!

For epi's skyld!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 22:08

"Hanne" - Jeg er hverken negativ eller sortseer, jeg er REALIST!

Hvis ikke du kan give mig ret i, at langt det meste er vigtigere end en royal fødsel, må der være noget galt i din knold.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 22:11

Det er meget muligt, at der står andet end fødsel rundt omkring på nettet, men det ENESTE man så, når man tændte for sit tv HVER formiddag de sidste par dage har været prins JOHN eller hva de har tænkt sig at kalde ham!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-10-05 22:18

Hvis du REALIST epidedymittis, så fyldes medierne i 52 uger på et år af vold, terror, naturkatastrofer, og 1000000000vis af folk der dør osv- så hvis du var REALIST så glæd dig også over disse små begivenheder der intet fylder i forhold.

//bentjuul

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-10-05 22:22

Ha! ..Du kan jo lade være med at glo TV om formiddagen så.. og i stedet læse dagbladet ->Information. Den går langt udenom alt det Royale halløj, som du så tydeligt væmmes ved..

Men helt seriøst Epi. Hvad sker der ved, at du i et par formiddage er tvangsindlagt til at se lidt om den Royale begivenhed (alternativt kan du jo slukke for tv'et )..

Hvorfor i det hele taget hidse sig op over så lidt?! ..Hvad med når der er OL, VM, EM og Danmarksmesterskaber i dit og dat?!

Går du så også helt i selvsving - og væmmes over, at sport overskygger vold, terror og naturkatastrofer?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-10-05 22:28

BTW, så er der INGEN i denne tråd, der har påstået, at Kronprinseparret og den lille prins er vigtigere end verdens elendighed. Man har blot forbeholdt sig ret til at glæde sig på deres vegne..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-10-05 22:29

Herregud.... epidedymittis er jo ikke så gammel. Det er helt almindeligt for unge umodne mennesker at fokusere eensidigt og unuanceret på noget der lige optager dem i nuet.

Faktisk lidt grinagtigt med den grænsesøgning. Det går forhåbentlig over, inden han bliver færdig som skolelærer LOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-10-05 22:56

DR 1 i morgen formiddag!

9.05 Dynebio
10.20 Duksedrengen

Sov godt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-05 23:07

Jeg er da royalist, men har svært ved at forstå, at den menige dansker giver "babytøj" til et par, som ikke mangler noget.
Desuden tror jeg heller ikke, at parret vil bruge de gaver som de får, fra for dem ukendte personer.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 23:07

Trangen til at diskutere, agrumentere, debattere og ikke mindst provokere går ALDRIG over klumme.

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 17-10-05 23:08

Tak for svaret molokyle.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-10-05 23:10

Epi er forhåbentlig ikke en af fremtidens skolelærere...........?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 23:16

Og det er rart at se at det man skriver har en EFFEKT!

KEEP IT REAL HANNE!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-10-05 23:20

Kan det ikke være fløjtende ligegyldigt, om parret bruger de gaver som de får, fra for dem ukendte personer?!

Den søde Olga (pensionist) med oceaner af tid - glædes ved at sysle med med et håndarbejde. At hun så donerer et par sokker, sparkebukser, eller Gud ved hvad andet, kan jeg virkelig ikke se har gjort andet, end at glæde Olga..

Lille Sofie på 5 år, har i børnehaven lavet en tegning, som hun gerne vil give til den lille prins..Denne gestus kan jeg ligeledes ikke se har gjort andet end at glæde Sofie..

Godnat....igen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-10-05 23:31

Fint nok epidedymittis, men der kommer vel lidt mere substans og saglighed på med tiden

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 23:44

Det er meget muligt du har ret Klumme.
Jeg er sikkert den yngste herinde, og én ting jeg ikke kan overgå er alder. Livserfaring kan man kun få ved at leve og lære, og dét tror jeg bedst man kan ved at tale, istedet for at tie.

Så det gør jeg, og det har jeg tænkt mig at blive ved med!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-10-05 12:07

Vel talt epidedymittis : http://www.kandu.dk/dk/spg/76268#837157

..hermed min udelte respekt. Visdom formidles nu en gang bedst i ordet

ans -> Takker ... for jeg mener virkelig at folks 'gode hjerte' og gavmildhed er en fuldkommen misforstået gestus, når det kommer til Kongefamilien. At folk møder op med flag og ønsker tillykke, synes jeg er helt iorden. Det er en del af var danske kultur og historie, men gaveregnen er i den grad smagsløs.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-10-05 12:23

Molo

Jeg læste i en anden tråd, at du skulle til jobsamtale!

Hvordan gik det så?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-10-05 12:39

Der krævedes kørekort for at kunne besætte stillingen som konsulent og de var åbentbart ikke så forhippede at de tilbød mig et. Så intet job i denne ombæring

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-10-05 12:44

Trist for dig på dine vegne.