/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
handel på ebay
Fra : syllemus
Vist : 464 gange
50 point
Dato : 16-10-05 17:11

Er der nogen her der har prøvet at handle på ebay.
Hvordan forgår betalingen, er det sikkert nok.

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 60 point
Dato : 16-10-05 17:29

Jeg handler tit på Ebay. Man betaler som regel via PayPal. Det er det mest almindelige. Dog er PayPal ikke så udbredt på den tyske Ebay. Her betaler man som regel ved bankoverførsel. Undgå sælgere der ikke tilbyder PayPal idet PayPal sikrer dig til en hvis grad. Du kan gøre indsigelser mod betalingen. Ebay har også en garanti der sikrer dig mod en selvrisiko på USD25/EUR25 alt efter om du handler på den internationale/europæiske. Min egen erfaring er at undgå alle sælgere der kun accepterer Western Union. De har som regel ikke rent mel i posen.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 16-10-05 17:31

Du kan læse mere om PayPal her:

https://www.paypal.com/

og iøvrigt ejer Ebay PayPal så PayPal er 100% ok.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 16-10-05 17:32

Du kan læse mere om PayPal her:

https://www.paypal.com/

og iøvrigt ejer Ebay PayPal så PayPal er 100% ok.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 16-10-05 17:32

http://pages.ebay.de/sicherheitsportal/index.html

Hvis du kan læse tysk står alt her............ følger du deres råd er det rimeligt sikkert.
Men der er selvfølgelig altid en risiko ved at handle med folk du ikke ser direkte

mvh sverola

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 16-10-05 20:09

Jeg har kun gode erfaringer med eBay. Jeg bruger UDELUKKET paypal til at betale med. Det er let at tilmelde sig - ingen skjulte gebyrer - Det er der ingen ben i.

Hvis du bruger den konto-til-konto betaling på den Tyske eBay skal du være opmærksom på at du KAN risikere nogle MEGET heftige bankgebyrer.

Western union ville jeg også holde mig langt fra - de er yndet mål for plattenslagere.

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 16-10-05 20:43

Tak for svaret wacher.