/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
tæve hundevalp søges
Fra : fnug72
Vist : 542 gange
50 point
Dato : 16-10-05 16:59

jeg søger en hundevalp, skal være en tæve, størelse er ikke så vigtig bare ikke for lille da den anden hund vi har er en laprador..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-05 17:30

De kan kikke lidt hos Dansk Kennel Klub

http://dansk-kennel-klub.cms123.com/424

Kommentar
Fra : fnug72

Dato : 16-10-05 17:40

jeg glemte at skrive at det meget gerne må være en blandings hund og at det er i middelfart/fredericia området de bor dem der skal have hunden

Kommentar
Fra : fnug72

Dato : 16-10-05 17:40

jeg glemte at skrive at det meget gerne må være en blandings hund og at det er i middelfart/fredericia området de bor dem der skal have hunden

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 16-10-05 17:52

Hold øje med ugeaviser og opslag i div. forretninger, eller annoncer selv de samme steder

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-10-05 18:05

fnug, var det ikke DIG, der skulle have hunden??

...men de mennesker kan jo kontakte Dyrenes Værns Internat i Fredericia. Der er ingen tævehvalpe lige nu, men det kan jo være, at der bliver indleveret nogen en af dagene..

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/internaterefternavn/fredericia!opendocument&exp=210dd4fe3ee9c01fc1256b7400688dfc

Kommentar
Fra : fnug72

Dato : 16-10-05 18:15

nix det er min mor men hun er ikke så mobil på nettet så jeg prøver at klare det for hende.
tak der har vi prøvet, men der er ikke lige en hund nu..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-10-05 18:32

Hvorfor skal I have en hund til "lige nu"?

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 16-10-05 19:04

Prøv at kigge i gul og gratis på nettet. Husk du kan søge kun fyn eller måske øst-jylland. Der er op til flere hunde i alder og størelse.
Mvh. Nanahund.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 16-10-05 19:37
Kommentar
Fra : fnug72

Dato : 16-10-05 20:47

fordi den de har nu er ved at være meget gammel og en dag ikke kan mere

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-10-05 21:13

Er det så ikke bedre for den gamle hund at finde en voksen tæve? Det er ikke sikkert at en gammel hund kan holde en hvalp ud... Slet ikke en stor hvalp. Den kan da være ret vild og voldsom.

Kan I ikke blive skrevet op i intermatet, så I får besked hvis der kommer en hund ind, der kunne passe til jer?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-10-05 21:20

Jeg har en tæve som er gravid lige nu. Hun skal føde her sidst på måneden. Tæven er en blanding mellem labrador og ???? faderen til hvalpene er ægte labrador.
De er jo så først klar til afhentning til januar. Vi bor lidt nord for horsens.
Jeg tror det bliver nogle rigtig gode hvalpe, da tæven er rolig og trofast faderen er meget livlig og en rar hund.
kontakt mig evt. på 60705960
venligst Sus

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 17-10-05 11:25

Hej Fnug

Jeg må give Birgitta ret i hendes synspunkt.
Det kan i dén grad forringe en gammel hunds livskvalitet, at skulle have en hvalp i huset.

Den gamle hund har måske ondt, er måske sanse forringet, har måske ikke så meget energi mere etc.
Hvis det er tilfældet, vil den have meget mere udbytte af, at blive "helt gammel" og måske dø, i din mors selskab og ikke i en hvalps selskab.

Egentlig synes jeg I skal lade den gamle hund have sine sidste dage, kun med din mor. Når den så en dag ikke længere kan mere, kan din mor begynde at se sig om, efter en ny hund.

Hvalpe har ingen pli og har ikke lært, hvordan man "taler" ordentligt. De forstår ikke ord som høflighed og hensyn. Sådan er det - det er hvalpes natur.
Man kan således ikke forvente, at en hvalp ikke hiver i den gamle hunds ører når den ligger og sover. Man kan heller ikke forvente, at hvalpen ikke løber efter, hopper på, og "driller" den gamle hund.
Det synes jeg ikke er rimeligt overfor en gammel hund.

Dette er kun retningslinjer og sagt meget generelt. Kun I kender jeres hund og ved hvordan den har det med andre hunde, hvalpe, forandringer etc.
Men I kan evt. tage mine ord med i jeres overvejelser og betragte dem som en hjælp - ikke som en løftet pegefinger

Held og lykke!

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : fnug72

Dato : 17-10-05 11:26

nunhar vi fundet en god hund, tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : fnug72

Dato : 17-10-05 11:28

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 11:39

Selv tak, og stort tillykke med vovsen