/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ny harddisk
Fra : mangorossa
Vist : 672 gange
100 point
Dato : 16-10-05 16:51

Jeg har købt en ny harddisk men jeg kan ikke få den til
virke.
Den kan ikke finde den når jeg prøver at installere xp.
bundkorter er et abit an7 og den nye harddisk er et samsung sp p 120.
jeg har været inde i bios for at få den til at søge efter den.
Den har det nye stik serial ata og det har jeg også sat den
til i bios.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-10-05 16:57

PRØV MED KUN DEN NYE HARDDISK PÅ KABLET UDEN CDROM

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 16-10-05 17:02

nej, du skal have en sata driver klar på en diskette... jeg prøver at finde en inde fra asus' hjemmeside...

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 16-10-05 17:03

abit... sry

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 16-10-05 17:04

hvis du har styre system på en anden disk så start derfra og formatere den nye så skal den nok finde den

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 16-10-05 17:09

sata driver hjælper jo ikke hvis win ikke finder den først

men ja ellers er det bare at trykke F6 under opstart og få dem ind

jeg måtte selv gøre det jeg skrev først da jeg gik over til sata og jeg har næsten det samme MB

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-10-05 17:11

jeg har kun et styreprogram og en harddisk da den anden er istykker.
og mit diskette duer heller ikke men kan jeg installere den når jeg ikke
kan kunne videre?

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 16-10-05 18:35

det tror jeg ikke du kan
men har du ikke nogen der bor tæt på du kender hvor du lige kan formaterer den?

eller en anden harrdisk du lige kan smide windows på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 18:36

Du har altså:
1 comp
1 styresystem
1 SATA HD
Ingen diskettedrev eller defekt diskettedrev

Den comp du skriver fra - kan du låne diskettedrevet fra den.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-10-05 19:36

jeg har lige lånt en harddisk og er ved at installere windows.
Men er det hvergang jeg har formateret den nye harddisk

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 16-10-05 19:38

nej det er kun her første gang det er et problem

Accepteret svar
Fra : cbsjanten

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-05 19:51

så når win xp har fundet din disk og du formateret den så skal du inden du sætter sata ind igen
være sikker på at du har de rigtige driver på floppy
og så trykke F6 når du ser det første windue under instalationen.............så køre den lidt vidre og så fortæller den at den har fundet en disk og du bliver guided igennem til at ins driver fra floppy drevet af

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-10-05 21:34

Nu har jeg fundet en driver, men har så det problem at den ikke kan være på en floppy?? Den fylder 3,5 mb ..hvaaad gør jeg?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 21:41

Sammen med din SATA har du så fået en CD

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-10-05 21:43

Jeps, har lige fundet den..og kopierer nu driveren over på floppyen og prøver så igen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-10-05 21:50

Ser ud som om det lykkedes nu..pyha

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 21:50

Er den for stor til een diskette lægger den sig selv på 2

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 16-10-05 21:51

Tak for svaret cbsjanten.også i andre tak for hjælpen

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 16-10-05 22:44

nå velbekom fedt du fik det løst