/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
ang. tømrerarbejde
Fra : karin42
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 16-10-05 14:11

vores datter og svigersøn er igang med ombygning af deres tagetage , men da min mand kom op for at hjælpe til , efter de havde fyret tømreren , viste det sig at ikke engang skillevæggene imellem værelserne var ordentlig sat fast . Han har nu sammen med svigersønnen gået i to dage for at gøre tømrerens arbejde færdigt efter ham ....... nu er spørgamålet så : skal de unge mennesker virkelig betale regning for sådan noget svineri ?
hvor kan de gå hen og få hjælp ?
på forhånd tak for evt. gode råd. mormor.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 16-10-05 14:53

Det bliver nok vanskeligt at få kompensation fra tømreren som jeres datter "fyrede" han fik jo ikke lov at gøre jobben færdig -kan han hævde!!
Dette var mit deprimerende bud..........måske kommer der andre indlæg som har været i samme situation og har fået hjælp...

Mvh sverola

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-05 16:36

når først man er begyndt at rette tømrerens fejl, har man i praksis overtaget ansvaret for entreprisen selv. de skulle have sagt til tømreren, at de ikke var tilfredse, og udpeget de ting der skulle rettes. men nu er det for sent, og de kan heller ikke slippe for at betale regningen. det er jo ikke nemt at bevise, at det ikke var ordentlig lavet, når man selv har rettet fejlen

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 16-10-05 19:08

Du kan tilbageholde et så lille beløb, at det ikke kan betale sig for ham at gå rettens vej for at inddrive beløbet. Sørg for at dokumentere bedst muligt, og skriv en mangelliste.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 16-10-05 20:00

Tak for svaret trimare46.

De har idag fået en aftale med tømreren og han kommer og giver dem nogle timer for det svineri han lavede

god afslutning hilsen mormor.