/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Gearskifte i puch 3x
Fra : dr.numse
Vist : 793 gange
20 point
Dato : 16-10-05 12:58

Hejsa, jeg mangler lidt hjælp til hvordan man skal stille en skifte trommel i en monza 3x motor, da min er blevet pillet ud for renovering, nu skal den monteres og den skal jo stå rigtigt, det er hvordan den skal stå med tænderne i den ene ende og hvordan rillerne som skifte gaflerne kører i skal stå...gerne billeder til understøttelse af svaret.
Håber at høre fra jer

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 16-10-05 18:41

Den burde kun kunne stå på en måde.
Du burde ha skrevet det ned da du skilte den ad, og eller så prøv at samle i den ene side af blokken uden at lukke blokkene og se om den skifter gear som den skal, når du drejer på gearvælgeren.

Kommentar
Fra : dr.numse

Dato : 16-10-05 19:44

grunden til at jeg spørger er at den jo lige netop ikke kan stå på kun een måde..der er dels for enden af akslen og tromlen 6 tænder der kan stå forskelligt...men tromlen kan også drejes, eftersom akslen er blevet skiftet er det lidt svært at skrive ned. og det er jo ret essiensielt at den griber gearne rigtigt.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 16-10-05 20:45

Hmm, kan kun sige, prøv at samle den ene side af blokken med gearne i og dreje på gearvælgeren og se om den skifter som den skal.
Prøv dig frem, og når det ser helt rigtigt ud, og den skifter til alle 3 gear rigtigt, så kan du samle den.

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 20 point
Dato : 18-10-05 08:31

Der er faktisk rimelig enkelt at kontrollere tromlens position. Du kan kontrollere det på koblings siden der sliske hvori tromlens ende stop tap (den hvorpå gear fjederen også sider) bevæger sig i. Den skal kun nå ud til begge ende positioner. Man kan prøve sig frem før man montere alle aksler og gafler samt gear hjul. Når man har fundet den rigtige position. Montere man den låse ring der holder tromlen på plads. Derefter kan man starte med resten..

MV.
Peter jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 18-10-05 08:31

Der er faktisk rimelig enkelt at kontrollere tromlens position. Du kan kontrollere det på koblings siden der sliske hvori tromlens ende stop tap (den hvorpå gear fjederen også sider) bevæger sig i. Den skal kun nå ud til begge ende positioner. Man kan prøve sig frem før man montere alle aksler og gafler samt gear hjul. Når man har fundet den rigtige position. Montere man den låse ring der holder tromlen på plads. Derefter kan man starte med resten..

PS.. denne fremgangsmåde gælder også får 4 gears modellen.

MV.
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : dr.numse

Dato : 18-10-05 09:17

Tak for svaret rpje.