/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
forskel på Amiga´er
Fra : yearhouse
Vist : 834 gange
500 point
Dato : 16-10-05 12:28

Jeg har endelig fået en Amiga 600 (kult-maskine)....Er der nogen der ved, hvad forskellen er på model 500 og 600?
kan jeg afvikle 500spil på min 600?
kan jeg afvikle 1200spil på min 600?

Grunden til, at jeg er blevet interesseret i dénne gamle maske er, at jeg er blevet højresidet lammet, og vil bare gerne slappe af med nogle enkle spil, som ikke kræver arme og ben *gg*.

Måske nogle af jer, véd hvor jeg kan skaffe nogle gamle spil til Amiga 600?....også mod betaling, selvfølgelig.....Jeg har osse en mail-addresse i min profil, hvis nogen vil skrive vedr. private link m.m.

på forhånd tak
TOM (HalvTom)

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-10-05 12:40

Amiga 600 kan så vidt jeg husker køre de fleste amiga 500 spil, men amiga 1200 mener jeg kan køre i højere opløsning end amiga 600, så der kunne jeg forestille mig at der ville kunne blive nogle problemer.

Prøv at kige på den blå avis - der plejer at være en del Amigaer til salg med mange spil til og de er ikke ret dyre.

Held og lykke med Amiga'en :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-05 12:43

Der står i denne annonce, at tingene kan købes delvis

amiga og commodore
amiga 500 600 og 2 1200 1commodor med disk, 3 med bånd joystik og mus til amiga og commodore og masser af spil + 1 skærm det hele dur 100% ring for info 60861842 samlet pris 1000 kr kan købes delvis
Pris kr. 0,-
Indrykningsdato 07-10-2005

Kontaktoplysninger
E-mail adresse kzz_slim@yahoo.dk
Postnummer 6710

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-05 13:51

Selv den Amiga 3000 jeg har kan køre flere AMIGA 500 spil dog ikke alle. De seneste modeller er med harddisk og et nyere kickstart system og OS, men s princippet er det samme.

Kommentar
Fra : HJV9222

Dato : 16-10-05 14:02

Du kan finde en hel del spil til amiga hos betafon:
http://www.betafon.dk/
Her finder du spil til salg:
http://amiga.amigadk.dk/modules/fupsalg/
Her er der spil til downloading:
http://amiga.emucamp.com/g_dl_a.htm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 14:31

Jeg har nogle Amiga-disketter.
Men jeg ved ikke om de er tomme eller om min comp bare ikke kan læse dem.
Min stifinder påstår at de skal formateres

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 16-10-05 15:09

Hmmmm Eyvind

Du kan ikke læse dem i din Pc...såvidt jeg er informeret.....men smid dem venligst ikke ud *ggggg*

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 15:12

Jeg smider dem ikke ud, men ville sende dem over nettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 16:13

Jeg vender tilbage når jeg har fundet ud af hvordan jeg evt. kan kopiere dem.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 16-10-05 16:28

Tak Eyvind......du vil ikke bare af med dem?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 16-10-05 17:07

Jo men jeg aner ikke om der er noget på disketterne - når jeg ikke kan læse dem.
Det ender nok med at jeg sender dem til dig i AAhus.

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 16-10-05 17:40

har en amiga 500, med mange programmer, skriv til
boppin@mail.dk

hvis du vil bytte dem for feks.: dvd skiver eller cd skiver

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 16-10-05 21:20

Det ville da glæde mig enormt.....jeg kan jo altid bruge dem til noget andet, hvis der ikke er noget på......men det er da chancen værd.....Vi kan jo bare aftale noget med portoudgiften.....eller lidt "kandu-point" også?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 21:45

Jeg skal ikke ha' noget for det.
Send din adresse til eyvind¤gmail.com
¤ er @
I morgen vil jeg vise det til en kollega, han ved hvad det er. (gammel Amiga bruger)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-05 09:10

Jeg har vist disketterne til en gammel Amiga freek.
Desværre må jeg bedrøve dig med at du ikke kan bruge de spil jeg har liggende.
Men det er muligt at der kommer en anden på banen.