/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvordan F..... gør David Copperfield ???~
Fra : Pete.Sinner
Vist : 1882 gange
50 point
Dato : 16-10-05 08:37

Hvordan F..... gør David Copperfield ??????
Jeg var inde for at se David Copperfield i forum... var du også det... jeg sad på 58 række og syntes det var et godt shov, men er der ikke en sad tættere end mig der menerat ha set hvordan han gør....
Hvordan kom den store bil op på senen.... hvordan blev han så lille i den kasse..... Hvordan kom han igennem den jernplade... ja der var så mange ting, at jeg næsten ikke vil skrive dem op her.
Hvis du så noget så skriv...
mvh Peter...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-10-05 09:29

jamen jamen - du har jo netop haft den oplevelse du skulle have - han er jo illusionsmester så det basker - hvorfor ikke bare nyde det ??

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 50 point
Dato : 16-10-05 10:07

Et skud fra højre hofte................Jeg tror at han bruger en del spejle og måske en dobbeltgænger ....Men som , miritdk skriver du kom der jo for at blive imponeret .............Hvis du lurede ham ville du jo ikke have samme respekt for ham mere vel

mvh sverola

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-10-05 10:14

det er ikke spejle, men din hjerne der snyder dig. han får såmænd bare folk til at tro de ser noget andet end det de gør. jeg ved ikke om det er en slags hypnose, men til tider skulle man tro det

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-10-05 10:24

Som frk.Mirit så rigtigt påpeger, der er da ikke noget ved at få en tryllekunst at vide, så ryger magien jo.
Alt for mange platugler, som kan en tryllekunst, har prøvet at tage plat på godtroende mennesker, enten ved at påstå de var guddommelige, eller at de havde en særlig kraft i sig, så du skal bare lade dig underholde, og hvis du
mener det ikke er nok, må du uddanne dig til tryllekunstner.
Men her på "Kandu" (selvom her er mange platugler) finder du ikke svaret på dine spørgsmål, og tro mig, der ville ikke
ikke være noget ved at få opskriften på et illusions nummer, eller en tryllekunst, hvis du ikke skal arbejde med det.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-10-05 11:13

Den med jernpladen, den er nem nok.
NaAlSi3O8+K(Mg,Fe)3(Al,Fe)Si3O10(OH,F)2 => Fe2+3Al2(SiO4)3NaFe3Al6(BO3)3Si6O18(OH)4

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 16-10-05 12:47

Jeg så desværre ikke Copperfield show, men jeg har fået mailet en lille powerpoint show han har lavet, det er et kort oplæg.

Han påstår, at kunne læse dine tanker. Du skal tænke på et kort af seks billedkort i et oplæg. Det gør du så og herefter kommer et oplæg, hvor det kort du tænkte på mangler. Du gentager forsøget. Han rammer rigtigt igen. Kortet er væk.

Hvordan gør han? Jo, oplæg 2 indeholder ingen af billedkortene i første oplæg. Det indeholder 5 andre billedkort. Du når blot ikke at registrere de, da det andet oplæg kun står 3-5 sekunder på skærmen. Det eneste du, når at registrere er, det er væk!!! ...og så er billedet tonet ud. Du bliver altså manipuleret til at se efter noget bestemt, så det fokus flyttes fra resten..og du skal også lige sunde dig over overraskelsen ikke.

Så kig efter noget andet end, det du bliver bedt om at kigge efter eller forført til at koncentrere dig om, så vil du kunne gennemskue numrene, måske.

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 16-10-05 14:13

Jeg er enig med Keldd i, at 'sporten' selvfølgelig er at forsøge at regne tricket ud selv, men i kraft af nettet er det i dag muligt at finde løsningen på de fleste tryllekunstnertricks, hvis man søger længe nok. Fx ligger løsningen på, hvordan Copperfield fik Frihedsgudinden til at forsvinde, flere steder på nettet.
Nydelsen ved at se tryllekunst bliver selvfølgelig en anden, når man har sat sig ind i, hvordan de foregår: Man påskønner teknikken, når trylleKUNSTNEREN bygger illusionen op - så at sige det 'kunstneriske indtryk'.
De bedste tryllekunstnere spiller i øvrigt på indbildskheden hos dem iblandt publikum, som bilder sig ind, at de kan gennemskue det hele, ved at give dem små (falske) ledtråde, der lader dem tro, at de har gennemskuet tricket, for til sidst at demonstrere, at deres indsigt er en illusion.
Det trick, som viviborgen omtaler, ligger også flere steder på nettet:
http://sprott.physics.wisc.edu/pickover/esp2.html

Når Keldd snakker om, at
"Alt for mange platugler, som kan en tryllekunst, har prøvet at tage plat på godtroende mennesker, enten ved at påstå de var guddommelige, eller at de havde en særlig kraft i sig,"
så er det kendeste eksempel vel Uri Gellers skebøjning. Ærlige tryllekunstnere er her i lidt af et dilemma, når de på den ene side ønsker at afsløre den slags plattenslageri, men på den anden side ikke ønsker at fjerne grundlaget for deres egen forretning ved at afsløre selve tryllekunsten. Den internationalt set kendteste kritiker af dem, der bruger tryllekunst til at fremme overtro, er James Randi, tryllekunstner og kritiker af overtro.
www.randi.org
I hans diskussionsforum er det forbudt at afsløre tryllekunstnertricks.

Herhjemme tæller Dansk Skeptica også et par tryllekunstnere i sin kreds, bl.a. Michale Leslie Ahlstand og Niels Krøjgaard, der begge har været med til at afsløre de 'paranormale' som fx Sai Baba. www.skeptica.dk
Da David Copperfield imidlertid hører til de hæderlige tryllekunstnere, de 'ærlige svindlere', vil det sandsynligvis kun være amatører, der i forskellige diskussionsfora afslører hans tricks. Men begavede amatører kan også regne sig frem til det meste.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-10-05 14:35

Hvor må det være dejligt at have så stor en indsigt, at man uden at ryste på hånden kan sige, at der ikke på Kandu er nogen, der kan fortælle hvordan David Copperfield laver sine tricks. Beviset for udsagnets sandhed lyder vel sådan: " Der kan du se, der er jo ingen der svarer og afslører hans tricks".

Jeg tillader mig at undlade at tro, at der ikke er noget ved at få opskriften på DC's tricks uden at arbejde med dem. Ja undskyld mig keldd... jeg har det bare ikke sådan, at jeg tror på noget, blot fordi du eller andre udokumenteret siger at det forholder sig sådan. Gud ved om der er andre der har det lige sådan.... jeg tror det.

Som sædvanlig et flot svar fra mirritdk.... på spørgsmålet

Et klassisk eksempel på de ulidelige indlæg som som afgives af nedenstående

Citat
fantaster, hjemmedyrkede lommefilosofikere, håndspålæggere, bedrevidende skolebørn, psykisk syge, alkoholikere, skærmkakkelakker (..min version af udtrykket : Linselus), amatør alternativister, bedrevidende dumpefags teoretikere, kaffegrumslæsere, uldne racister/facister, enøjede bedsteborgere og andet godtfolk, der blander sig i et og alt.

Glimragende formuleret her http://www.kandu.dk/dk/spg/75766

Tak for lån Molo....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-10-05 14:53

Ja ja klumme , så lad mig omformulere mig:
Hvis der er nogen på Kandu, der kender DC's tricks, så vil de sikkert ikke skrive om det på Kandu.
Var det bedre, klumme?
Keldd.

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 16-10-05 20:31

Jeg har engang bøjet en ske. det trick jeg brugte var at tænke på den man jeg elskede. Og intet andet.. den bøjede sig bare som smør... jeg har små fingre:)

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 16-10-05 21:27

Hvis det var andet og mere end en skrøne, marian, ville du kunne tjene en million US-$$ på det trick:
http://www.randi.org/research/index.html

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 18-10-05 19:26

Nå... jeg gjorde det kun for at vise ham at jeg elskede:)
Har kun prøvbet den ene gang dog:)

Men det kunne da være jeg skulle prøve igen så,,, hvis det kan give kroner, de er jo ikke dårlige at have. men jeg har nu den overbevisning at det kan alle.
Kh Marian

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 18-10-05 19:26

Nå... jeg gjorde det kun for at vise ham at jeg elskede:)
Har kun prøvet den ene gang dog:)

Men det kunne da være jeg skulle prøve igen så,,, hvis det kan give kroner, de er jo ikke dårlige at have. men jeg har nu den overbevisning at det kan alle.
Kh Marian

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 18-10-05 19:39

Nu var jeg inde for at se konkurencen.. det vil jeg da gøre.. øve mig og lave flere tests, sådan at jeg er sikker når jeg melder mig til. for der er jo kun en mulighed ellers skal man vente et par år igen.Tak Dan. JEg har jo ikke gjort det andet end den ene gang så det skal lige optrænes igen jo:)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-10-05 21:31

Det er da vist ellers når man holder op med at tænke, at det virker.
Det nævnes mange steder, 'tøm dit sind', ja også i filmen The Matrix, der sidder en lille dreng og krøller skeere, 'seeing is beleveing'

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 23-10-05 10:34

Der er ikke så meget at takke for, marian_. Når James Randi Educational Foundation tilbyder en million dollars til den, der kan bevise at være i besiddelse af overnaturlige evner, så er det ment som en provokation i forhold til alle de mange charlataner, der påstår, at de har overnaturlige evner. Se fx de mange ånde-udsendelser på TV2, incl. Den Sjette Sans.
Sjovt nok er der aldrig nogen af disse mennesker, der henvender sig for at vinde millionen. Tænk fx på personer som Christian Borup eller Marion Dampier-Jeans, der angiveligt har evner, som uden problemer skulle kunne vinde millionen. Af en eller anden grund kan sidstnævnte fx ikke finde ud af noget som helst, når det gælder om at opklare gamle mordsager: Fornemmelse For Mord kørte med adskillige afsnit både i Danmark og andre lande, Alligevel lykkedes det ikke de indkaldte åndemanere, clairvoyante (eller hvad de nu kalder sig) at opklare ét eneste mord:
http://www.skeptica.dk/2005/larsen2.htm
Og når de vil vide noget om de døde, er de af en eller anden mystisk (?) grund nødt til at spørge de levende, hvilket gør mig selv lidt mere end mistænksom:
http://www.skeptica.dk/2005/brevkassen.htm#Ingen%20forbindelse

Dollar-millionen tjener altså primært det ene formål: at demonstrere, at den slags evner ikke har nogen bund i virkeligheden!
James Randi selv er en kendt tryllekunstner, The Amazing Randi, der ærgrer sig over, at folk optræder med simple tryllekunstner-tricks, som de udgiver for at være manifestationer af noget overnaturligt. Han er især kendt som manden, der afslørede ske- og gaffelbøjeren Uri Geller:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0879751991/qid=1130054492/sr=1-12/ref=sr_1_2_12/202-0419286-0156648

Hvis jeg var dig, ville jeg derfor bruge lidt tid med mig selv for at finde ud af, om jeg rent faktisk havde de evner, som jeg troede, at jeg havde! Men hvis jeg fandt ud af, at jeg rent faktisk havde dem, ville jeg så til gengæld også gå efter millionen ...

(M.a.o: Overnaturlige evner eksisterer ikke - men der er masser af metoder til at bilde sig selv og andre ind, at man har dem. Kan man det, kan man undertiden tjene masser af penge på at lade, som om man kan læse folks skæbne i stjernerne, snakke med deres afdøde slægtninge, som de sørger over tabet af etc. Altså udnytte folks naivitet eller sorg. Og derfor skal de professionelle inden for denne ulækre branche også nok holde sig væk fra dollar-millionen, som kun vil afsløre, at de ikke har de evner, som de lever af at bilde andre ind, at de har!)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 11:09

hvor må det være uendelig kedeligt i længden at være så total skeptisk overfor alt man har bare den mindste smule imod !!!!!!!!!

dannS - her drejer det sig om en super illusionist der underholder - hvordan i alverden kommer du på at det så er overnaturligt ???? (overnaturligt findes ikke - NEJ - det er blot den gængse måde at omtale ting man ikke forstår mm)

ps.... har skeptica videnskabelige beviser for deres påstande ????????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 11:56

tryller lige mig sæl ud af denne tråd, trikset ligger i at fjerne fluebenet.

Simsalabim

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 11:58

ohhhhhhhhhhhhh - natmaden kan trylle - det er helt uhyggeligt han sådan kan forsvinde sig midt i det hele

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 11:59

Abra kadabra , nu er jeg her igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 12:02

snyd !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 12:04

En af de helt store gåder er, når man spiser en pose flæskesvær,
hvordan kan det så være, at man kan trykke den ud gennem ryggen dagen efter.
Det er da hukuspokus der vil noget.
Og så kan vi det alle , uden at kunne forklare præsist hvordan.

Jeg kan også med wienerbasser

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 12:05

ha mirit, du var den eneste der så at jeg forsvandt

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-10-05 12:07

Jeg kan en god een, jeg kan få alle de penge ,det skal være , til at forsvinde på ingen tid. (den er smadderlet)
Keldd

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 12:09

var det bare en illution, eller fjernede jeg virkeligt fluebenet, og hvordan kan et ben fra en flue få mig til at forsvinde.
Er der måske i det hele taget, tale om kvantefysik. ja det er en gåde, kvantefysik det er..

<OBBIVAN>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 12:12

Ha-Ha keldd, jeg kan få tråden til at forsvinde
<natdini>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 12:14

jamen så få dog den elendige tråd til at forsvinde

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 23-10-05 12:15

natmaden Dato : 18-10-05 21:31
Det er da vist ellers når man holder op med at tænke, at det virker.
Det nævnes mange steder, 'tøm dit sind', ja også i filmen The Matrix, der sidder en lille dreng og krøller skeere, 'seeing is beleveing'

Ja natmaden det er lige præsis tricket at tro på at man kan..
At der er nogen der ikke tror,, ja det kan jeg jo ikke gøre så meget ved:)
Jeg har gjort det engang, det er fint for mig. skeen bøjede som smør.. sådan er det bare...Kærlighed sammen med tro er en god ting
Der er så mange andre ting i verden , og når ham filuren bil bevise at der ikke er noget som helst andet der eksistere end hans tro, ja så er det jo nok ok.. det er der jo også underholdning i for nogle . og penge for ham selv:) gæsterne der ser det kommer nok ikke gratis ind...

Jeg vil tro at det kræver total ro at gå ind sådan et sted og tømme sindet og tro at det kan lade sig gøre at få noget som helst frem foran sådan en skeptiker..
Eller være åben, da der også er mulighed for at blive grint totalt ud , hvis ikke resultatet kommer lige på det tidspunkt..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 12:18

Pas på keldd det kan være farligt for helbredet det der tryllenummer. http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=317299
Sikke en masse kamerar'er man kunne trylle frem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 12:22

oooooooooh jeg kunne med et trylleslag befri den lotto-erik fra hans bekymringer

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 12:37

marian_oxholm det er da bare imponerende at han kan, alt skal da ikke forstås.
Hele verden er da en illusion, vi er glade for at blive født, uden at tænke over at det er den visse død.
Naturens tryllenummere er langt størrer, vi er bare så vant til dem , så de falder os 'naturlige'
2 sommerfuglelarver sad og snakkede, så siger den ene.
'Du, jeg har tænkt meget over det, tror du på livet efter forpubningen ?? '.
David Copperfield er underholdning, og så er den ikke længere.
læg i øvrigt mærke til om pete.sinner ikke selv er en illusionist, han har været usynlig siden 16-10-05 08:37
og dog er han her jo nok.
Fakta er at han får en del mail

Mirit tror ikke at illusionen kaldet 'kandu-teamet' kan lide at blive tryllet væk.
Det er nok bedre at vente til nummeret vise nummeret frem, til det er perfekt.
Man skal jo nødigt blive husket for at være en sjusket 2.rangs tryllekunstner .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 12:41

æuwww -

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-10-05 12:45

Jeg lover højt og helligt, hvis jeg vinder 100mill.vil jeg være meget flink.

Kom så med skejserne, sikken en skæg der vil blive. Samtidig vil jeg så bevise, at jeg kan trylle dem væk.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 12:49

sikke en masse lyde du kan mirit, hvis der er nogen der hopper på dig så bare sig til
Forresten så spår jeg at denne tråd ikke er lukket inden den 1/1/2006

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 12:51

keldd uden at kende dit trick, så tror jeg på dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 13:03

keldd får da et fotoshoppingflip og skal indlægges over længere tid

ingen der hopper på mig lige nu (katten rev lige en rids i nakken - og så var det altså med et hyyyyyyyyyl - lol)

så..... nu vil jeg lige kæle lidt med missen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 13:13

"så..... nu vil jeg lige kæle lidt med missen," ?? Det var kattens. Er det en illusion.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 13:21

nææhhh - ganske håndgribeligt

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-10-05 13:27

Mirit kan du SÅ holde op,uanstændige kvindemenneske, fy for søren.
Jeg kunne forstå hvis jeg også var der.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 13:39

Se keldd mis forstod det, Så er der dømt Makro med lav blænde

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 13:42

Hvem sagde at misfornøjet , var dårligt, det hvis osse bare en illusion

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 13:44

hahahahahahahahaha og keldd påstår hårdnakket at han ikke er hidsig

Missen blev vist trods alt misfornøjet - hvæsede - løftede halen og spankulerede ind i et andet værelse - og ja - missen har fire ben .......................

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-10-05 14:03

Natmaden:
Jeg vil gerne betragte mig selv som seriøs ha ha ha ha ha fotograf,
men i mirits sted, vil jeg gerne fotografere hendes mis, meget seriøst enda, først fra den ene side,
så fra den anden side, og også fra oven i lyserødt lys. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 14:08

lige det med det lyserøde lys - øhhh- hvordan mon en siameser ser ud i det lys *GGG*

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-10-05 14:12

mirit:
Det kaldes kunst.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 14:14

nul - tænk lige på en lyserød puddel vandrende ned at broadway

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 14:17

se - jeg fik da lige leveret et lille illusions nummer

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 15:33

Nå kan du bevise det !!

Jeg tror nu mit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 15:38

illusion = noget man tror - noget man forestiller sig - såååååeeeeeehhhhh

whatever - dirty minds er ukontrollerbare

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 15:45

ja-ja-ja, du får ret, vi er i en slem kattepine.
http://www.missfoster.net/
http://www.nyhetsportalen.se/v955989.html

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 23-10-05 15:50

marian_oxholm: "Jeg vil tro at det kræver total ro at gå ind sådan et sted og tømme sindet og tro at det kan lade sig gøre at få noget som helst frem foran sådan en skeptiker..
Eller være åben, da der også er mulighed for at blive grint totalt ud , hvis ikke resultatet kommer lige på det tidspunkt.."
Jamen, det var da synd, marian_, så går du glip af $$-millionen! Jeg tror ikke, at jeg ville have svært ved at koncentrere mig, hvis det var et nummer, jeg kunne få 6 millioner danske kroner for.
Det lød ellers som den letteste ting i verden, da du beskrev det første gang:

"Jeg har engang bøjet en ske. det trick jeg brugte var at tænke på den man jeg elskede. Og intet andet.. den bøjede sig bare som smør..."

Og også anden:

"Nå... jeg gjorde det kun for at vise ham at jeg elskede:)
Har kun prøvbet den ene gang dog:)
Men det kunne da være jeg skulle prøve igen så,,, hvis det kan give kroner, de er jo ikke dårlige at have. men jeg har nu den overbevisning at det kan alle."

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 15:50

- godt man ikke er en moderne kvinde

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 15:57

dannS - tro kan flytte bjerge - ikke ????

og enhver er jo salig i sin tro - hvad er der galt med det ????

her er stadig tale om en illusionist - hvorfor spilde tiden med dine agressive indlæg ?????

og....... skeer kan bøjes - du kan jo forsøge om du kan finde ud af hvordan !!!

ps.... i sin tid optrådte uri geller (nu david er blevet nedgraderet til skeer) - i israel i sin soldatertid netop med det nummer med skeer - og lagde dengang ikke skjul på hvad han lavede - såååååå - *GGGGG*

blippelip !

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-10-05 16:01

Opa dopa, to pund soda
mirit er en heks.
Kan I se, jeg kan også trylle.
Hilsen
Keldd.........

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 23-10-05 16:09

Er marian_ illusionist, miritdk?
Uri Geller er ganske rigtigt en tryllekunstner 'gone bad'! Da han optrådte i dansk tv og overbeviste Per Viking og halvdelen af den danske befolkning, lagde han i høj grad skjul på, hvad han lavede.
Skeer har jeg ikke noget besvær med at bøje - på samme måde som Geller - men jeg påstår ikke, at der er noget overnaturligt ved det. Det er slet og ret et spørgmål om at bruge tilstrækkeligt mange kræfter ...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 16:16
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 16:18

dannS - så du får tiden til at gå med at jage marian_oxholm ???????? hmmmmmmmm

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 16:23
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 16:31

1... så en mand der så ud til at dukke op fra en skuffe - lol

2........en der trænger til manicure

3 - ok ser både hvide og sorte pletter - snyyyyyyyyyd

4.............. hah - så bogstaverne før noget andet

5 - ja turde lol

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 16:33

natmaden hvor fik du det link fra ?????? Jeg kunne godt lige bruge noget i den stil.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 16:35
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 17:04

?? det er mit domæne, husker ikke hvor jesus kommer fra , men har set ham utalige steder, hvor folk selv klistre (c) på.
5. blev du logget af kandu ?? hvis ikke så har du nu 2 kandu cookies,
ditnavn@www.kandu.dk
og
ditnavn@kandu.dk
ovenstående er cookienavne og ikke legale link eller emails, aner ikke hvordan kandu nu tolker den når jeg trykker send.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 17:08

nope blev ikke logget af haha

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 17:12

Illusionen er at jeg nu hved noget om dig.
Det har du selv fortalt.

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 23-10-05 18:29

PS Det virker, som om du tror, at $$-million-testen finder sted som underholdning foran et betalende publikum:

"Der er så mange andre ting i verden , og når ham filuren bil bevise at der ikke er noget som helst andet der eksistere end hans tro, ja så er det jo nok ok.. det er der jo også underholdning i for nogle . og penge for ham selv:) gæsterne der ser det kommer nok ikke gratis ind..."

Det ville selvfølgelig være distraherende, og det er IKKE tilfældet! Der tjenes ikke penge på testen og test-betingelserne aftales med den, der skal testes, for at sikre så gunstige forhold som muligt. Men at man i forbindelse med kunststykker som ske-bøjning ikke får lov til at være uden for synsvidde med skeen, giver vel sig selv. James Randi er ikke selv tryllekunstner for ingenting.

Når du skriver, at "der også er mulighed for at blive grint totalt ud , hvis ikke resultatet kommer lige på det tidspunkt", så skulle det altså ikke være et stort problem, da 'publikum' vil være meget lille: begrænset til dem, der forestår testen. Man kan sikkert få med i kontrakten, at der ikke må grines undervejs, hvis det er noget, man frygter.
Der er i øvrigt et diskussionsforum, hvor en hel afdeling er reserveret diskussioner af $$-dollar-testen:
http://forums.randi.org/forumindex.php

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 23-10-05 18:54

Dann ok så ved jeg det:)
ang.. muskler.. så har jeg nu ikke superfinger muslkler og brugte dem ikke til det.. det var energi som blev lunt og dermed gjorde at den blev blød.. med bløde strøg rent fysisk. men når jeg siger at det kræver gentræning er det mentalt, da jeg jo bare gjorde det dengang. det var såmen ikke for at bevise noget.
Min kæreste da sagde at jeg kunne og vi sad og kiggede hinanden i øjnene og så bøjede den sig bare ... ikke med muskler men med blødhed.
Jeg vil da prøve indimellem for den konkurence forsvinder vel ikke bare.. jeg fatter så ikke hvoirfor der ikke er andre der har vundet den.. måske fordi de ikke har fundet den,,, hvad ved jeg... jeg undrer mig bare. for jeg har da oplevet mange ting og sager.. Men det syntes jeg ikke lige jeg vil skrive om her..;)
for nogle år siden blev der sagt at de fleste kun bruger en ært af hjernen eller noget lignende.. der er da heldigvis flere der har fået en udvidelse nu... og mange børn. Det var så på det mentale plan. nu vil jeg lave noget opvask.. for den kan jeg ikke få til at ordne sig selv... ærgeligt... ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 19:33

natmaden - der er såmænd nok heller ikke noget der er værd at skjule

smutter lige i mit legehjørne og bøjer skeer

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 23-10-05 20:28

marion_: "når jeg siger at det kræver gentræning er det mentalt, da jeg jo bare gjorde det dengang. det var såmen ikke for at bevise noget."

Hvis det bare var noget, du gjorde - altså helt uden træning - synes jeg ikke, at det lyder logisk, at det netop af den grund skulle kræve træning nu. Hvorfor ikke bare gøre det - ligesom dengang?

marion: "jeg fatter så ikke hvoirfor der ikke er andre der har vundet den.. måske fordi de ikke har fundet den,,, hvad ved jeg..."

Enten har de ikke de evner, som de påstår, at de har, eller også forsvinder disse evner i det øjeblik, de bliver testet. Jeg víl gætte på førstnævnte forklaring. Det er i hvert fald stensikkert IKKE, fordi "de ikke har fundet den". Du kan være stensikker på, at både Marion Dampier-Jeans og Christian Borup kender til Randis tilbud. De ønsker bare ikke at spolere en god forretning ved at afsløre, at den er baseret på blændværk.

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 23-10-05 21:56

Hvorfor jeg ikke bare gør det igen..
sådan er det bare..Det kan jeg jeg da ikke forklare hvorfor jeg kunne dengang og nu ,, ??? hmm.. jeg har jo sagt det var min kærlighed og den tro dengang på at jeg bare kunne..
JEg har jo ikke den mand mere vel.. og har aldrig siden mødt en hvor jeg elskede så stærkt.
Måske er forklaringen der jeg ved det ikke.
Her til aften kom der sjovt nok en af mine venner forbi.. en sjov filur.. jeg sagde: kan du bøje en ske og så sagde han jea selvfølgelig, og bøjede et par stuykker.
Det gjorde han ved at lægge tre fingre under skeen ogtomlen over og det gik jo nemt. jeg bøjede også en helt let på den måde, og titilbage på plads igen.
Men det er der jo ikke noget i for det er jo muskler og tag.
Det var ikke på den måde jeg gjorde dengang.

JEg var inde på den side med diskutionerne og så så de breve fra en enklelt deltager der har været.
For der har fakltisk kun været 1 deltager og det ikke engang hele vejen igennem, for de blev stoppet.. ikke fordi de gjorde det forkert, men pga noget papir der ikke lige var som regnlementet havde sagt.. noget med nogle ord...
De lavede testen og havde sendt papirer ind tigtigt så det diskuteres stadig..

http://www.zensation.info/video.html her er videoen for det de lavede
Brevene skal lige findes igen men ellers er de jo inde på den side som blev nævnt sidst fra dem der har konkurencen

Alle andre deltags søgere nåede kun til at skrive for at få afslag , for det er dem der har lavet konkurenvcen der bestemmer hvem de vil have med åbenbart.. og det er jo ikke særligt seriøst i mine øjne.

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 23-10-05 21:59

det som dampier kan er slet ikke aktuelt i den konkurence da han ikke tager clairvoyance ind.. og heller ikke astrologi.
Det er rent fysisk det skal kunne ses.. så det er ikke aktuelt nej

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 23-10-05 22:31

Der var engang at den kinesiske metode med nåle var mystisk... nu bruges det som smertedæmper på hospitaler landet over.. min datter fik nåle i ryggen da hun fødte i kolding, jeg fik reiki healing i vejle.. så det er et spørgsmål om åbenhed... og måske tid... at folk ikke tror er personligt, og ok ..
At andre tror er også ok..
Det er nærmest som at sige jeg kan ikke lide brocoli .. selv om det ikke er smnagt.. eller nej det tror jeg ikke på at der findes, til det er vbevist..
Jamen så må man jo smage og finde ud af det, vil jeg mene.
Dann har du erfaringer fra flere forskellige som ikke har opfyldt de ønsker du havde , og forventede, og har du betalt i kroner for det.???
og er det derfor at du har modstand eller ikke tror, eller ved hvad der findes af ting og sager rundt omkring.
Eller hvad er grunden for dig?
Er det din erfaring der er grundlag eller er det andre der har bestemt hvad du mener.
??? med det mener jeg hvem har bestemt hvad du tror på, eller hvilkes erfaringer har bestemt dine holdninger.
Kærligst MArian spørger sødt.

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 23-10-05 22:41

Jo, en overbevisende demonstration af astrologiens evne til at forudsige begivenheder eller clairvoyantes eller åndemaneres kommunikation med de afdøde vil gøre en fortjent til millionen. Det samme gælder en demonstration (double blind!) af den homøopatiske medicins angivelige virkninger eller auralæsernes påståede kunnen.
Det er klar, at det ikke er nok, at Marion stiller sig op og siger, at nu taler hun med Karl Stegger, eller Borup påstår, at han har forudsagt et eller andet. Der kræves selvfølgelig beviser, og hvad der regnes for beviser afgøres i det konkrete tilfælde, eftersom det jo er ret forskellige evner, folk hævder at have.

Men pas på med dine fakta: "For der har fakltisk kun været 1 deltager"
Det er så forkert, som det kan være! Der har været adskillige i tidens løb. Tysk TV fulgte og interviewede nogle stykker af de mange, som blev testet i forbindelse med James Randis turne i Europa. De klarede ikke the preliminary test. Ikke, fordi der var problemer med at udfylde papirerne, men fordi de ikke kunne præstere det, som de hævdede at kunne præstere. Jeg så den pågældende udsendelse ("W wie Wissen"), men jeg ved ikke, om ARD's hjemmeside stadig har omtalen liggende. Jeg skal ikke kunne sige, hvor mange der i tidens løb har været testet i USA, men det er ikke helt få.
Jeg forstår i øvrigt ikke din sætning: "For der har fakltisk kun været 1 deltager og det ikke engang hele vejen igennem, for de blev stoppet.." Først har der kun været "1" (!), hvorefter du konsekvent taler om "de". Kan du forklare, hvad du mener?

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 23-10-05 22:50

Jo, linket til ARD's omtale af James Randis preliminary tests af folk i Tyskland sidste år, ligger endnu på deres hjemmeside:
http://www.daserste.de/wwiewissen/thema_dyn~id,6wptj3id0enyicmu~cm.asp
Som du vil kunne se, var der adskillige tests. Hvis du ikke kan læse tysk, kan du springe ned til "Fazit", hvor der bl.a. omtales en kvinde, som hævdede at kunne afgøre, om folk havde en hjertesygdom eller ej - alene ud fra fotos af de pågældende. Ud fra de 38 fotos ramte hun kun rigtigt 18 gange. Havde en hvilkensomhelst anden person - uden evner af nogen art - skullet træffe samme afgørelse, skulle man have forventet 19 rigtige i snit! Denne kvinde tog til dagligt betaling for sin kunnen - og krævede, at hendes test ikke blev vist på TV, da den afslørede hendes manglende kunnen.
Sådan går det ...

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 23-10-05 22:51

Jeg var inde på siden hvor konkurencen er.. der er forskellige diskutioner og de er svaret af de der står for det.
Der var skeptikere der sagde at den ene som var disket, var fordi de ikke kunne.. men det er afvist af de der står for det. det blev ikke afvist på grund af hoax men på grund af en detalje i kommunikation på papir... samt at de er i stadig undersøgelse .. det er åbenbart ikke afsluttet.
med de mener jeg de som kun n¨åede til bden første del eller som kun nåede at søge men som aldrig er kommet videre.
Der er masser af diskutiooner derinde.. du kan jo tage et kig selv.. jeg har også andet at lave end at taste ctlr c og ctlr v.
Linket er længere oppe i denne tråd:)
Det gjorde at jeg mistede respekten for det.. for jeg ikke bare tror på noget men ved det:) og det er egen erfaring ja... både som modtager og giver:)
du kan skrive til min egen mail hvis du vil mere. for jeg gider ikke skrive mere i en tråd.. og jeg skriver af etiske grunde ikke erfaringer i en tråd på nettet.

Venligst Marian

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 23-10-05 22:54

Endnu en test blev foretaget af BBC, med James Randi selv som medvirkende:
http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2002/homeopathy.shtml

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 23-10-05 23:03

Og et eksempel på en astrologisk test-ansøger: http://forums.randi.org/showthread.php?t=41120

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 23-10-05 23:51

6969696969696969696969696969

Jeg kan se du tror på det du tror på... og det er ok

Kandu have det så dann

Nu er jeg sørme smuttet;)

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 15-12-05 12:53

Det lykkes vist ikke at afsløre Copperfield denne gang, skal der ikke lukkes for tråden.

Godkendelse af svar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 15-12-05 14:34

Tak for svaret sverola.