/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ang. CDI
Fra : Pornsim
Vist : 1213 gange
110 point
Dato : 15-10-05 17:39

Hej

Jeg har en kreidler easy rider. Jeg synes den har svært ved at komme forbi de 60 km/t. er det min CDI som er begrænset, og hvis man tager den, går den så forbi de 60 let?

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 15-10-05 17:40

eller undskyld mente ikke hvis man tager den, men hvis man sætter en ubegrænset CDI i..

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-10-05 18:06

Ja du skal have en anden cdi-tænding f.eks Pedersin i

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 15-10-05 18:17

okay kommer den så over de 60

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 15-10-05 18:17

og hvor kan jeg købe den?

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 15-10-05 19:36

hej pornsim
prøv at undersøg om din vario er begranset?
det er den på en ny honda zoomer
prøv denne link http://uk.polini.www.portal.tradenet.it/pages_215.html

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 15-10-05 19:36

hej pornsim
prøv at undersøg om din vario er begranset?
det er den på en ny honda zoomer
prøv denne link http://uk.polini.www.portal.tradenet.it/pages_215.html

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-10-05 20:04

Den kan du købe hos f.eks :KG import for 99kr.

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 15-10-05 23:24

Okay, men hvor sidder CDI'en på sådan en kreidler easy rider?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 16-10-05 18:21

din CDI burde ikke fejle noget.
Hvis den kan komme forbi 60 kmt overhoved, så der ikke en begrænsning i den.
En begrænsning i CDIen opdages ved at den ikke vil over en bestem hastighed, heller ikke ned af bakke

f.eks. Honda SFX, som kører 75 kmt, og ned af bakke der prutter den bare og kommer ikke over 75 kmt.

Skriv hvad du har gjort ved din Easy Rider, så skal vi nok guide dig til mere fart.

En normal CDI skiftes ellers kun hvis man vil voldtune sin scooter over 10 HK.

Du bør tjekke dine varioruller, og din dyse. den bør gerne være 75 hvis alle begrænsninger er fjernet.

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 16-10-05 19:57

Hej, jeg har fjernet skiven i variatoren, og sat et proma legal 2 udstødning på, og skiftet min dyse, så den kørte optimalt, og dysen er 85 nu, og den kører godt, karburatoren er en 17,5 mm.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 16-10-05 20:41

Har du fjernet den lille studs på luftfilterkassen?

Har du set efter om der er plumber i din Proma Legal?
Det kan er godt være, selvom den er købt hos et tunfirma.

Kommer den over 60 kmt, og trækker den mere efter 60 kmt.
Hvis den trækker mere efter 60 kmt, så skal du skifte til variomatikruller som vejer et gram mindre end dem du har i nu.
Ellers så skal du skifte til en 27kg koblingstrykfjeder. Den er rigtig god, nu hvor du har skiftet udstødning som krøver flere omdrejninger.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-10-05 20:54

Der sidder normalt en lille skrue på en standart cdi til justering af tophastighed.

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 16-10-05 21:01

hej, den trækker ikke mere efter 60 km/t...

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 16-10-05 21:13

det så ikke ud til at der var plumber i udstødningen, fordi jeg kiggede i begge ender, og ja jeg har fjernet studsen i luftfilterkassen.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-10-05 21:14

Nu er det jo sådan at jo mere man vejer jo mere skal motoren arbejde for at køre stærkt. Hvis du tilhører en af de tunge drenge så er 60kmt. måske ok.Du kan måske evt.justere dysenålen en tak ned.

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 16-10-05 21:20

hvor gør man det..?
men jeg vejer nu ikke så meget..

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 16-10-05 21:32

Den nål skal for guds skyld ikke sættes ned!!!

www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm

Den skal kun ned hvis scooteren 4takter i mellemgasområdet.
Jeg tror det er din gearing som er for kort, altså for lille.
Læg mærke til om den går op i omdrejninger efter 40 kmt og om den så ligger højere i omdrejninger ved 60 kmt end ved 40 kmt.
Hvis det er tilfældet, så er det din gearing som du skal skifte.
Helst til en 25% ca.

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 16-10-05 21:35

prøv gå ind på thansens hjemmeside og kig på en CDI til en kreidler easy rider.. Det der står om den der betyder det ikke også at den er begrænset til 60 km/t.?

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-10-05 21:37

Inde i karburatoren.Dysenålen sidder monteret i bunden af gasspjældet.Her er den monteret i en ring. Der er hak på dysenålen.Flyt denne ring et hak

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 16-10-05 21:37

Den starter godt med at have et godt optræk. så er der en periode hvor den trækker sådan lidt dårliger, og så ved de 30 km/t. begynder den at trække godt igen..

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-10-05 21:38

Jo den er begrænset til ca.60

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-10-05 21:43

Det kan måske også skyldes ekstremt slid fra remmen på variomatic.Prøv at skille den ad og se om der er fordybning et sted på varioen.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 16-10-05 21:47

Tror ikke den er begrænset.
Er helt sikker på at du bare skal sætte en gearing på den og skifte ruller til nogle som vejer 1 gram mindre end dem som sidder i den nu.
Sænker du nålen, så kvæler du din motor og det vil du fortryde.
Kan du få den over 60 ned af bakke?
Er der et præcist kmt tal som den slet ikke vil op over?
Hvis det er sådan er så der begrænsning i CDIen. Ellers er der ikke.

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 16-10-05 22:00

okay, jeg kan godt få den over 60 ned ad bakke.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-10-05 22:03

Man kan også købe 47mm Cylinderkit og en større dyse. Alene det får den til at gå bedre.

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 16-10-05 22:06

men den begynder at hakke eller sådan noget.. sådan den gør som at den bremser, tager ved, bremser, tager ved......

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-10-05 22:09

Tyder på cdi begrænsning

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 17-10-05 14:57

Et sidste spørgsmål, inden jeg lukker..

Hvor sidder min CDI? Jeg kunne forstille mig at det var det samme sted som en jog, fordi de minder noget om hinanden hvad motor og sådan angår..
Men hvor sidder den?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-10-05 20:09

Din dyse er en 85, men derudover har du ikke særligt tun på den.
Sæt en dyse 80 i den istedet for, og prøv også med variomatikruller som vejer 1 gram mindre end dem du har i den nu.
Det er der fejlen er.
Prøv det først. Det koster kun 25,- ca. for en ny dyse.

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 17-10-05 23:20

jamen før var der en 80 i, og der kørt den ikke særligt godt, og så satte jeg en 85 i også kørte den meget bedre..

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 17-10-05 23:21

det kunne da godt ske jeg lige skulle prøve det du siger først...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 18-10-05 10:01

se her har de alt til din maskine også den cdi du er ude efter...

http://www.kreidler-service.dk/search2.asp?selection=Option2&Option3=17&Option1=55&Option2=15

MV.
Peter Jensen