/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 98
Fra : 234
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 27-10-02 21:09

Hej !
Jeg kører med windows 98.
Jeg lukket bcomputeren ned og lidt senere tændte jeg den igen men , den startede i dos hvor der stod at den manglede stien til kommandokontroleren.
Hvad kan det værer?
Skal jeg formater harddisken?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-10-02 21:21

nej det skal du ikke .
har du en startdisk ??
hvis ja så start op med den og når du står på promten a:>
skriver du ; sys c: og trykker på enter

så skulle du gerne starte normalt igen

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 28-10-02 14:06

Hej 234

Sker det hver gang du starter din pc eller var det kun den første gang ???

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 16:53

Hej 234, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg kører med windows 98.
> Jeg lukket bcomputeren ned og lidt senere tændte jeg den igen men,
> den startede i dos hvor der stod at den manglede stien til
> kommandokontroleren.
> Hvad kan det værer?

Måske bare en sær opstart. Men hvis du har prøvet flere gange med samme
resultat, må der være sket et eller andet med command.com, IO.sys eller
dit chipset. (Sidstnævntes BIOS skal jo først og fremmest søge efter og
indlæse styresystemets startfiler, dvs. aktuelt de to nævnte).

> Skal jeg formater harddisken?

Nej da. Prøv i første omgang lige at smække en startdiskette i, tænd
for maskinen, og når der står noget med

A:>_

skriver du:

sys c:

og venter til ovennævnte kommandoprompt igen står og venter.
Så hiver du disketten ud og genstarter. Muligvis er det nok.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Kommentar
Fra : 234

Dato : 28-10-02 23:57

Hej Technet!
Jeg har ingen startdisk hvor kan jeg få eller downloade den henne?

Accepteret svar
Fra : quickshaw

Modtaget 100 point
Dato : 23-12-02 01:24

www.bootdisk.com

Her skulle man kunne få alle typer bootdiske...Har dog ikke selv prøvet
da jeg har dem i rigelige mængder og boot fra CD-rom er jo en herlig ting.

Hvis du har en windows CD kan du jo porøve at starte fra den men husk
at sætte din cd-rom til at være det første drev som boot´es fra...
Det gøres i bios....first boot device = cdrom

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 23-12-02 11:18

Tak for svaret quickshaw.