/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Astra diesel
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 315 gange
100 point
Dato : 15-10-05 15:35

Efter hovedrenovering af toppen og alt er samlet og taktet,laver motoren ikke kompression når der er olie på,kun uden olie starter den???
Hvad sker der lige her,har firmaet der renoverede toppen brugt forkerte løftere eller hvad???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-10-05 16:44

Ja, det lyder jo godt nok mærkeligt.

Men, man starter da normalt ikke en motor uden olie på

Nej, et bud som jeg dog ikke er helt klar over om det kan lade sig gøre på en Astra......men, at toppakningen kan ske at være spejlvendt, så der er nogen oliekanaler der er lukket fordi hullerne ikke passer sammen.
Det kan lade sig gøre på en Golf, sådan at olien nok kan komme op i topstykket......men ikke tilbage.

Jeg tror ikke det er fordi der ingen komnpression er, men at olien bliver stemt op i toppen.

mvh dova

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 15-10-05 16:54

Toopakning sidder 100% som den skal...