/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Klassiske klassikere
Fra : upyoursmate
Vist : 1139 gange
200 point
Dato : 15-10-05 13:47

Hvad er de mest kendte klassiske stykker og jazz numre??

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 15-10-05 14:09

Det kommer jo an på hvem du spørger.

Kan du ikke uddybe dit spørgsmål lidt?

Indenfor såvel klassisk musik som jazz er der jo mange forskellige genrer

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 15-10-05 14:36

Edward Grieg = Morning prelude

Vivaldi = Spring

Strauss = The Blue Danube ( An der schönen blauen Donau)

Tchaikovsky = Piano Concerto No 1

Debussy = Clair De lune

Schostakovich = Romance

Bizet = Avae Maria

Bethoven = Pathetique

Vivaldi = Autumn

Strauss = Radetzky March

Beethoven = Moonlight

Hayaden = Concerto For Trumpet in E flat

Chopin = Minute

Händel = Hallelujah

Mozart = The Marriage Of Figaro

Beethoven = Für Elise

er nogle af dem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-10-05 16:00

Elvis Presley om hundrede år.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 15-10-05 18:20

hmmm....det bliver svært at lave en liste med de mest kendte klassiske numre.....det er derimod nemmere at lave en liste med komponister. Desuden er begrebet klassisk lidt af en gråzone , da "klassisk" jo er en paraply betegnelse for en masse forkellige under genrer: neo-klassisk, avantgarde-klassik, 12 tone musik, fraktal musik, klassisk-romantisk osv.
De fleste komponister bruger den samme kompositionsteknik igennem deres karriere og derfor er det nok et spørgsmål om man kan lide den eller den komponist.....men prøv : Mozart, Bach, Beethoven, Vivaldi, Chopin, Händel, Haydn, Mendelssohn, Shostakovich, Debussy, Stravinsky, Tchaikovsky. Det er komponister som jeg selv holder af.
Prøv at checke dette link: http://www.classiccat.net/ det giver adgang til en meget større liste og over 3000 downloads så du selv kan bedømme...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 08:25

Skal du bruge flere ??

Godkendelse af svar
Fra : upyoursmate

Dato : 25-10-05 16:28

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-05 16:47

Selv tak