/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Link mellem sider i flash
Fra : tj_cuper
Vist : 406 gange
50 point
Dato : 15-10-05 00:58

Hej jeg har et lille problem, jeg har lavet en rigtig fed intro og lavet buttons. Så nu mangler jeg bare at kunne linke mellem mine andre sider jeg har lavet, jeg har prøvet at bruge denne kode:

stop();

home_btn.onRelease=function()
{
gotoAndStop(90)
}

stop();

about_btn.onRelease=function()
{
gotoAndStop(91)
}
stop();

contact_btn.onRelease=function()
{
gotoAndStop(92)
}
stop();

banner_btn.onRelease=function()
{
gotoAndStop(93)
}
stop();

nyheder_btn.onRelease=function()
{
gotoAndStop(94)
}

Der sker bare ikke rigtig noget når jeg trykker på knapperne...
Håber nogle der ved hvordan man gør på forhånd tak :D

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-10-05 09:07

Sæt koden på hver enkelt knap

on (release) {
   gotoAndStop ("home");
}

Ovenstående kan du bruge på alle dine knapper, men skal selvfølgelig skrive den rigtige labels.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 15-10-05 12:13

okay tak for det hurtig svar, det vil jeg så prøve. :D

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 15-10-05 12:20

hmm kan ikke rigtig for det til at virke. har prøvet at sætte den kode som du gav mig ind på knapperne også kalde den fame den skal går til for "home".
Men der sker ikke rigtig noget. Så hvad skal jeg gøre ? en lille guide ville være godt :D

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-10-05 13:00

Du markerer din knap på stage og hvis du ikke vil henvise til en labels men til en frame i stedet skriver du følgende på knappen på stage:

on (release) {
   gotoAndStop(35);
}

Du kan se det virke her http://www.bsjh.dk/prove.swf
Du kan få tilsendt fla'en hvis du fortsat ikke får det til at virke.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 15-10-05 13:04

okay takker men fik vist det andet til at virke nu :D

Men vil da gerne have fla. så jeg har nogle flere muligheder tak for hjælpen

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 15-10-05 13:07

Damn jeg tror den bliver fed den her side :D skriver link når jeg er færdig med den så kan du jo sige hvad du mener.
Det vil så være en af mine første webpages i flash.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-10-05 13:15

Du kan sende mig en mail ved at se i min profil - så sender jeg dig fla,en.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-10-05 13:22

Jeg har endnu ikke fået lavet min side om til flash, men jeg har lavet en meget simpel side til et af mine børnebørn i ren flash som du kan se her www.tobias.capricornus.dk

//bentjuul

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 15-10-05 13:24

Den er sku da meget nice :D jeg fatter ikke helt hvordan man laver de der loader. er osse ret ny i flash. Men vil genre bliv sygt god til det :D Jeg lægger lige min side ud på nettet nu giver link om 10 min :D

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-10-05 13:37

Et godt sted at hente inspiration er her http://www.flashkit.com/movies/ hvor du kan downloade fla'erne og lære af dem, her er også en del tutorials http://www.flashkit.com/tutorials/ som man kan have glæde af.
Derudover finder du meget andet guf på flashkit.com.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 15-10-05 13:38

hehe kender den godt :D

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 15-10-05 14:19

Sådan så er min flash layout oppe :D
http://www.mediadesign.frac.dk/

Skriv hvad i syntes om det man i skal lige tage det i forhold til en nybegynder :)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-10-05 14:37

Fin intro - og flot tegning, men måske skal tweeningen gøres en lille smule hurtigere og jeg kan se du har fået løst dit problem med knapperne med min kode.

Så fortsat god weekend

//bentjuul

Kommentar
Fra : tj_cuper

Dato : 15-10-05 16:26

jo tak u2 :D