/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Carl Gottlieb Kyhn
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 2139 gange
240 point
Dato : 15-10-05 00:30

Jeg søger oplysninger om Johan Gottlieb Kühn/Kyhn, født 1747 eller 1757 i Schlesien i Polen. Død 22. november 1797 på Christiansborg, København. Gift 1790 i Garnisonskirken, København med Boel LarsDatter, født ca. 1765 i Åbenrå 246, Rosenborg kvarter, København, død i barselssengen i februar 1792, Sct. Petri sogn, København.
De fik udover en datter der døde i februar 1792, også sønnen Carl Gottlieb Kyhn, født ca. 1790, konfirmeret 30. marts 1806 i Tysk-reformerte kirke, København, død 3. nvoember 1866 i Frederikberg. Gift 1818 i Tysk-reformerte kirke, København.

Mine spørgsmål er nu hvor han har befundet sig som forældreløs, f.eks. i 1801, hvor han var ca. 11 år gammel?
Hvor og hvornår er Carl Gottlieb født?
Hvor og hvornår er hans far født?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-10-05 09:55

Vel ikke ham her? Ikke Gottlib men Friederich,
finder ingen Gottlieb, Svend
"
JOCHUMSEN KYHN, Jochum Christian   Christening
   Gender:   Male
   Christening Date:   3 Jan 1790   Recorded in:   Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Lyngby; Den Danske Folkekirke
   Father:   Jochum Friderich KYHN
   Mother:   Sophia Maria DANIELSEN
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-10-05 10:57

>finder ingen Gottlieb
og dog...Det må jo være hans søn maleren:
"
Peter Vilhelm Carl Kyhn, (March 30, 1819-May 11, 1903), Danish national romantic landscape painter, was born in Copenhagen to Carl Gottlieb Kyhn and his wife Sara Marie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vilhelm_Kyhn
"
med forældre:
"
Tip3-oldeforældre
064 Carl Gottlieb Kyhn f. ca. 1790, d. 1866 i Frederiksberg
065 Sahra Maria Henrichsen f. 1792 i København, d. 1875 i Frederiksberg
http://www.lokalarkiver.dk/brahetrolleborg/15a%20tavle%201.htm
"
Mærkeligt nok finder jeg ikke Carl Gottlieb i mit uddrag af Family Search?
Behøver han at være født i Danmark??
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-10-05 16:00

Ikke ham, men...
"
M iv Johann Siegemund Kühn wurde am 4. Mai 1762 geboren 1. Er starb am 15. Mai 1762 in Fischbach, Schlesien, Preussen, Germany 2. Er wurde am 17. Mai 1762 in Fischbach, Schlesien, Preussen, Germany bestattet 3. Johann ist evangelisch beigetreten.

M v Johann Gottlieb Kühn wurde vor 1765 geboren. Er starb nach 24. Juni 1811.
http://awest.de/Privat/Ahnenforschung/vorfahren/pafg39.htm#1791
"
...det ser ud til alle Johann født på den tid i Schlesien er med dobbelt nn,
husk det når du søger der, ellers ingen hits, Svend

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 16-10-05 19:55

Tak for meldingerne vedr. Johan Gottlieb Kühn. De har beskæftiget mig flere timer idag, dog uden de afgørende beviser.
Her er lidt flere oplysninger fra min egen slægt, samt oplysninger fra det jeg fandt efter henvisningerne.

Johan Gottlieb Kühn, snedker, født ca. 1747 eller 1757 i Schlesien i Polen, død 22. november 1797 på Christiansborg i København. Gift 16. maj 1790 i Garnison kirke i København med Boel LarsDatter (Bodil Larsdatter eller Larson), født ca. 1765 i Åbenrå 246, Rosenborg kvarter, København, død i barselssengen i februar 1792, Sct. Petri sogn, København, begravet 11. februar 1792 i fri jord.
De har 2 børn.
(1) Carl Gottlieb Kyhn, pakhusforvalter, født ca. 1790, konfirmeret 30. marts 1806 i Tysk-reformerte kirke i København, 17 år gammel, død 3. november 1866 i Frederiksberg sogn, Sokkelund herred, begravet 11. november 1866 på Skibskirkegården (Holmens kirkegård) i København.
Han betalte for corpulation (vielse) den 25. november 1818 og blev gift 16. december 1818 i Tyskreformerte kirke i København, Sokkelund herred med Sara Maria Hendrichsen, født ca. 1792 i Holmens sogn, København, død 26. april 1875 i Frederiksberg sogn, begravet 6. maj 1875 på Skibskirkegården (Holmens kirkegård) i København. Datter af Gullach Hendrichsen og Susanna …..sen.
De har 4 børn.
Peter Wilhelm Carl Kyhn, landskabsmaler, født 1819, død 1903 i København.
Julius Emiel Gottlieb Kyhn, klasselotterikollektør og grosserer, født 1821 i København, død 1894 i København.
Ludvig Johan Kyhn, urmager, født 1824 i København, død 1913 i København.
Carl Adolph Kyhn, tømmermester, født 1826 i København, død 1895 i Frederiksberg
(2) Caroline Juliane Kyhn, født februar 1792 i København. Hendes mor døde i barselssengen og ¼ år senere døde Caroline i hjemmet i Vognmagergade nr. 15. 1. Hun blev begravet d. 2. maj 1792 i fri jord, fra Sct. Petri.

Hvis jeg sammenholder med de oplysninger jeg har fundet på adressen http://awest.de/Privat/Ahnenforschung/vorfahren/pafg39.htm#1791
så er det muligt men ikke sikkert, at (min) Johan Gottlieb Kühn er søn af Siegemund Kühn. Der står anført at han fik 5 sønner og 5 døtre, efter vielsen 1. november 1747 med Anna Rosina Lachmann. Der er på adressen nævnt 4 sønner og 2 døtre ved navn – den ældste født 1758, den yngste 1767 (4 år efter moderens død???)
Flere navne fra de to grene går dog igen, bl.a. Johan Gottlieb og hans kone Juliana og datteren Karoline.
Er der nogle der kan komme med de afgørende beviser for at det er eller ikke er samme familie?

Vedr. hjemmesiden www.lokalarkiver.dk/brahetrolleborg så håber jeg ikke der er nyt at hente for mig der, da det er min egen side. Jeg arbejder både med slægtsnavnet Kyhn/Kühn samt sognene Horne, Diernæs og Brahetrolleborg i Sallinge herred, så her kan jeg muligvis hjælpe jer andre.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-10-05 20:43

Du skriver muligvis "Johan Gottlieb Kühn er søn af Siegemund Kühn "
jeg fandt dette på FS .
Husband
Johan Gottlieb KyhnPedigree

Birth: About 1747 , Kobenhavn, Denmark
Christening:
Marriage:
Death: 22 NOV 1797
Burial:

Wife
Bodil LarsenPedigree

Birth: About 1765 , Kobenhavn, Denmark
Christening:
Marriage:
Death: 11 FEB 1792
Burial:

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 16-10-05 21:03

Johan Gottlieb Kyhn blev rigtignok gift med Bodil Larsen. Der står han er født ca. 1747 i København, men i KB ved hans død i 1797 står der at han er født i Schlesien, Polen, derfra min ledetråd.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-10-05 23:11

3 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Fra DDA, 1771
Kilde: OE-1771
Mandens navn: Kyhn Mandens erhverv: Snedkersvend
Mandens alder: 34 Mandens civilstand: Gift
Mandens nr. ægteskab: 2 Mand død (ja/nej): Nej
Hustru død (ja(nej): Nej Hustrus alder: 28
Hustrus civilstand: Gift Hustrus nr. ægteskab: 1
Sogn: Christianshavn Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: 64b
Indtastningsnr: C6223 Løbenr.: 857

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: OE-1771
Mandens navn: Kyhn Mandens erhverv: Artillerist
Mandens alder: 24 Mandens civilstand: Gift
Mandens nr. ægteskab: 1 Mand død (ja/nej): Nej
Hustru død (ja(nej): Nej Hustrus alder: 30
Hustrus civilstand: Gift Hustrus nr. ægteskab: 2
Sogn: Christianshavn Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: 93c
Indtastningsnr: C6223 Løbenr.: 1441

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: OE-1771
Mandens navn: Kyhn Mandens erhverv: Soldat
Mand død (ja/nej): Ja
Hustru død (ja(nej): Nej
Hustrus forsørgelse: Spinderok Hustrus alder: 64
Hustrus civilstand: Enke Hustrus nr. ægteskab: 1
Enkestand antal år: 14 Antal uforsørgede børn: 5
Sogn: Christianshavn Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: 94d
Indtastningsnr: C6223 Løbenr.: 1460

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-10-05 23:54

Hvis det er din Kilde: OE-1771
Mandens navn: Kyhn Mandens erhverv: Snedkersvend

Christianshavn Kvarter Herred: København (Staden

er der 2 x Bodil Larsdatter, 30 , Ugift, Tieneste Pige, , fra DDA

Bodil Marie Larsdatter, 37 , Ugift, Tieneste Pige,
fra Christianshavn Kvarter,
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Christianshavn Kvarter, Dronningensgade, , 202, 651, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 17-10-05 13:13

Nu er det ikke så meget Bodil, men mere hendes svigerforældre jeg er interesseret i.

Kan det tænkes at den ældste søn i den Polske familie, pakker sin værktøjskasse og drager nordpå, for til sidst at lande i København. Her finder han en sød pige og bliver gift og får børn. Det andet barn dør sammen med moderen, og faderen står alene med en søn på 2 år. 5 år senere dør faderen - hvad sker der så med sønnen. Vi er i 1797.
Kan det tænkes at der har været så meget kontakt med familien i Polen at de flere generationer senere bor til leje hos barnebarnet? og måske har den 7 årige dreng trådt sine ungdomssko hos polsk familie i Danmark?
Eller er det et sammentræf at der bor andre Kyhnere i Laxegade, på samme adresse i 1894, og at den forældreløse dreng i stedet har boet hos noget af sin mors familie?
Hvorfor kan han ikke findes i FT-1801?
Mange spørgsmål jeg ikke kan få rede på - er der hjælp at hente?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-10-05 16:06

Mandens navn: Kyhn Mandens erhverv: Snedkersvend Fra DDA, 1771
har du tjekket denne kyhn i folketællingerne on-line
det var måske en ide

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 17-10-05 16:58

OE-1771
Kyhn 24 år og hans kone 30 år. Hendes andet ægteskab.
Det kunne aldersmæssigt være ham, men jeg har aldrig hørt/set noget om at han var gift 2 gange.
Snedkersvenden er for gammel. Jeg har forskellige oplysninger vedr. alderen, han er født enten 1747 eller 1757.

Er der nogen der vil tjekke han vielse 16. maj 1790 i Garnison kirken i København med Boel Larsdatter. Måske står der noget om at det er hans andet ægteskab, eller måske ved hans død 22. november 1797 på Christiansborg i København.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-10-05 17:15

opslag 148 nr 19 finder du vielsen for din ane jeg kan ikke tyde det hele men det er der sikkert en anden der vil hjælpe med

Garnison Sokkelund København Garnison 1770 1816 X

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-10-05 18:19

Jeg huskede 100 år forkert og fik dette besønderlige svar i Schlesien:
"
Kühn, Johann Gottlieb, aus Groß-Ausger (Mondschütz)
http://home.foni.net/~herumstreifer/z1857-03.htm
"
Og for en gangs skyld at overgå senta i materiale får du her alle dine slægtninge derfra:
>Kuhn
Kühn, Anna Christina g.1724 -
Kühn, Anna Elisabeth g.1759 -
Kühn, Anna Maria g.1758 -
Kühn, Anna Regina g.1771 -
Kühn, Anna Rosina g.1733 -
Kühn, Christian g.1754 -
Kühn, Christian Benjamin g.1765 -
Kühn, Christian Ehrenfried g.1798 -
Kühn, Christian Gottlieb g.1756 -
Kühn, Christian Gottlieb g.1799 - Bärndorf, Schlesien, Preussen, Germany
Kühn, Christina Beata g.1774 -
Kühn, Christoph g.1706 -
Kühn, erste Frau von Gottfried t.1790 -
Kühn, Erste Frau von Johann Gottlieb t.1778 -
Kühn, Frau von Christian g.1754 -
Kühn, Frau von Christian Gottlieb t.1785 -
Kühn, Frau von George g.1673 -
Kühn, Frau von George Friedrich -
Kühn, Frau von Gottfried g.1723 -
Kühn, Frau von Gottlieb -
Kühn, Frau von Johann Christoph g.1782 -
Kühn, Frau von Johann Gottfried -
Kühn, Frau von Johann Siegemund g.1747 -
Kühn, George g.1689 -
Kühn, George Friedrich g.1786 -
Kühn, Gottfried g.1745 -
Kühn, Gottlieb g.1751 -
Kühn, Johann g.1711 -
Kühn, Johann Gottfried g.1765 -
Kühn, Johann Gottfried g.1742 -
Kühn, Johann Gottfried g.1758 -
Kühn, Johann Gottlieb g.1735 -
Kühn, Johann Siegemund g.1747 -
Kühn, Johann Siegemund g.1762 -
Kühn, Johann Siegesmund g.1767 -
Kühn, Johanna Eleonora g.1760 -
Kühn, Johanna Juliana g.1776 -
Kühn, Maria Christina g.1766 -
Kühn, Maria Elisabeth g.1758 -
Kühn, Maria Johanna g.1772 -
Kühn, Maria Juliana g.1775 -
Kühn, Maria Magdalena g.1762 -
Kühn, Maria Rosine g.1741 -
Kühn, Martin g.1671 -
Kühn, Michael g.1671 -
Kühn, Regina g.1691 -
Kühn, Rosina Frau von George g.1686 -
Kühn, Siegemund g.1729 -
http://awest.de/Privat/Ahnenforschung/vorfahren/index3.htm#Kühn
"
Har endda fjernet nogle dobbelt gængere, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-10-05 20:01

Undskyld min over-information ovenfor, men rart at have mulighederne samlet.
Nu skal jeg fatte mig i korthed:

Kuhn, der var på Danfoss, arbejdede nærmere sammen med min kone,
og hun mener nu at kunne huske, at han var lægesøn fra Hovedstaden;
hidtil har du ikke nævnt nogen læge-familier, og Kyhn ikke Kuhn så nok ikke din familie?

Under Holmens i sognetræf spørger en Kyhl om en hel anden familie,
sikkert heller ikke din slægt, men en pudsig navnelighed...

Og som alternativ til Kühn i Schlesien møder man ikke Kuhn men Kuhnt;
finder vi ikke nogen Kühn der passer, kan vi jo forsøge med Kuhnt??

Det med Kyhn' erne i Laksegade er senta og andre Østdanskere meget bedre til at finde
(mon V.C. er Verner Carl? nok ikke Viggo Carl, Vau er jo F på tysk).
Også undskyld indfaldet: ...Løs i Laksegade, der var ved at flytte focus.

Når du siger "født i Polen" mener du vel det nuværende Polen,
dengang var Schlesien jo tysk, Svend

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 17-10-05 22:03

Jeg har været på Andreas West´s side med alle Kühnerne. Muligvis sammenhæng - men ikke 100% sikkert endnu.
Der er mange stavemåder der ligger op ad Kyhn. Om det er en præst der på et tidspunkt har skrevet forkert eller hvad ved jeg ikke.
Schlesien har været både polsk og tysk adskillige gange. Det må være underligt at blive født i samme hus som sin far, der dog er født i et andet land ..........?
Jeg håber østdanskerne snart er løs i Laxegade. Det kan muligvis give svar på det hele, hvis der er mere familie der er fulgt med fra Schlesien.
Vedr. opslag 148 nr 19 hvor vielsen står, må jeg også bekende kulør og her søge hjælp. Det drejer sig om Garnison sogn, Sokkelund herred, Københavns amt. Viede 1770-1816.

Foreløbig tak til jer begge.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-10-05 22:47

Skt Petri Sokkelund København Skt Petri opslag 111 nr 56 finder du caroline juliane kynh begravet resten må du selv tyde

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-10-05 23:14

caroline juliane kynh født 21 januar døbt d. 11 marts 1792 Skt Petri Sokkelund København Skt Petri opslag 89 nr.41 født moderen er død
resten må du selv tyde

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-10-05 23:39

Skt PetriSokkelundKøbenhavnSkt Petri 17281756X
en Johan Gottlieb født 2 august 1746 opslag 294 øverst på siden beklageligvis kan jeg ikke tyde det der står ved forældrene

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 17-10-05 23:49

Faderen hedder Gottlieb benjamin Müller og moderen hedder Dorothea.
Desværre ikke den rigtige, men tidsmæssigt korrekt.
Når der ved hans død står at han er født i Schlesien, kan man vel regne med det. Det er da ikke et sted man sådan lige slynger ud, eller ...?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-10-05 23:57

ved du hvad kirke han er begravet i ???

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 18-10-05 00:07

Nej, jeg ved kun at han er død ved et styrt fra "det sorte slot" i 1797. Ved genopbygningen af Christiansborg efter branden nogle år tidligere.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-10-05 00:20

Skt Petri Sokkelund København Skt Petri 1783 1813 X opslag 165 nr.183 1797 finder du Johan Gottlieb Kühn/Kyhn,

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-10-05 09:52

Tilbage til Schlesien,
jeg finder ingen Wilhelm Carl Kühn...mit vildskud i det lille spørgsmål.

Ud fra uddrag af awaest:
"
Johann Kühn
Bauer und Gerichtsgeschworener in Bärndorf
Siegemund Kühn
5 Söhne, 5 Töchter
Überprüfe, ob #1211 der Sohn ist durch Geburt
Er arbeitete als Bauersmann in Bärndorf.
"
Hvad er nummer 1211?

Ud fra dette forsøgte jeg søgninger med +Kühn +Bärndorf for at få andre end awest...

fandt bl.a. denne oversigt:
http://www.familienforschung-koperlik.de/Schlesien/ahnenforscher.html
som førte til andreas west' s Email:
andreas.west@cityweb.de <andreas.west@cityweb.de>
Han er nok Guroen der, skriv til ham...

Tilsvarende med Fishbach:
>Sie starb am 25. August 1763 in Fischbach, Schlesien,
giver (for) mange træffere...

En af dem med nye (ældre) afarter af Kühn:
http://www.genealogie-in-pirmasens.de/namen6.html
Kuhn, Kühn (Kien, Kihn)
hilsen Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-10-05 11:41

hvor har du disse data fra
1) Carl Gottlieb Kyhn, pakhusforvalter, født ca. 1790, konfirmeret 30. marts 1806 i Tysk-reformerte kirke i København, 17 år gammel, død 3. november 1866 i Frederiksberg sogn, Sokkelund herred, begravet 11. november 1866 på Skibskirkegården (Holmens kirkegård) i København.
Han betalte for corpulation (vielse) den 25. november 1818 og blev gift 16. december 1818 i Tyskreformerte kirke i København, Sokkelund herred med Sara Maria Hendrichsen, født ca. 1792 i Holmens sogn, København, død 26. april 1875 i Frederiksberg sogn, begravet 6. maj 1875 på Skibskirkegården (Holmens kirkegård) i København. Datter af Gullach Hendrichsen og Susanna …..sen.
De har 4 børn.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-10-05 11:51

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Danasvej (Lige numre), Frederiksberg, , Danasvej 8 Forhus, 1, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peter Vilhelm Carl Kyhn, 64 , Gift, Husfader, Maler, Kjøbenhavn
Pouline Kyhn, 61 , Gift, Husmoder, , Kjøbenhavn
Dagmar Magdalene Kyhn, 26 , Ugift, Datter, , Kjøbenhavn
Ingeborg Marie Kyhn, 25 , Ugift, Datter, , Kjøbenhavn
Svend Carl Kyhn, 23 , Ugift, Søn, Maler, Kjøbenhavn
Anna Hansine Petrea Hansen, 23 , Ugift, -, Tyende, Hostrup

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-10-05 12:00

har du tjekket alle de data du har i kirkebøgerne ???

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 18-10-05 16:12

Hej Senta
Vedr. Carl Gottlieb Kühn så har jeg fundet hans konfirmation i KB, her stod der at han var 17 år. Hans død, vielse og konens død er ligeledes tjekket i KB. Hendes alder er regnet ud fra alder ved død, samt alder i FT.
Oplysningen om at han var begravet fra Sct. Petri i 1797 er ny. Oplysningen om hans død har jeg fået af en københavner der ved et tilfælde faldt over den (vist nok i et seddelarkiv på rigsarkivet), den er ikke tjekket i KB, da jeg ikke har været på sjælland siden.
Peter Vilhelm Carl Kyhn er den ene af deres 4 sønner.

Hej Svend
Wilhelm Carl kunne være et godt bud på V.C. Kyhn, men i 1894 var han nok anden eller tredie generations indvandrer, og derfor sikkert født i Danmark, hvis han forfader var fulgt med Johann Gottlieb til Danmark over 100 år tidligere.
Vedr. Andreas West og alle navnene på slægten i Schlesien, skriver jeg til ham på et tidspunkt når min privatsekretær med speciale i tysk, kan være med. (Min kone er tysklærer og bliver tvunget til det).

Hvor boede Carl Gottlieb Kyhn i 1801, da han var 11 år og forældreløs? Er det ikke et rigtig godt spørgsmål?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-10-05 16:46

jeg har tjekket kirkebøgerne on-line % resultat ang.Vedr. Carl Gottlieb Kühn, hvad med de vidner ved deres bryllup &caroline juliane kynh dåb.
det er vel ikke sådan at den 1 kyhn er soldat og kommet til landet ad den vej evt,med kone og børn ???

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 06-11-05 12:15

Da jeg endnu ikke har hørt fra Andreas West vedr. hans Kühnerslægt, lader vi det ligge indtil videre.

Men jeg kunne stadigvæk godt tænke mig at vide hvor Carl Gottlieb Kyhn boede fra 1797 da han blev forældreløs, til han bliver konfirmeret 30. marts 1806 i Tysk-reformerte kirke, København, 17 år gammel.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-11-05 10:29

Prøv denne side
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe

Beboere i København etter bybrannen 1728

Digitalpensjonatet, Digitalarkivet
6901 6901 Joh. Kyhn 116

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 19-11-05 14:12

Hej Senta
Den side kendte jeg godt - kan desværre ikke hjælpe mig videre.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-11-05 20:40

Jeg kan ikke umidelbart se at du har denne familie?

Christian Frederik Kuhn
født 6 Oct 1862 Randers
Død 15 Dec 1930 Ulricehamn, Sverige
Fader Ludvig Jacob Kuhn Etatsraad, Overlæge
Moder Johanne Juliane Caroline Faber
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 27-11-05 00:36

Det har jeg heller ikke da de staves med u og min slægt staves med y - altså KYHN.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-12-05 18:48

Bare lige for at nævne det!!!!

Moderen til Dyveke havde en halvbror Kyhl, der tog til Amerika i 1888.
Fra DisForum!!!

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 07-12-05 23:03

Hvem er Dyveke?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-12-05 23:18

Jeg fandt tilfældigt dette på DisForum og syntes bare du skulle se det!!!!
MVH
Modersvilje

Dyveke? Markdanersgade 7 Kolding By 1960
Jeg søger for en amerikansk familie
"Dyveke D Lukkelsen" - som navnet er tydet i et brev i Amerika omkring 1960- kan måske kaste lys over en familieforbindelse fra Skive fra 1864.
Det er ikke sikkert, at Lukkelsen er tydet rigtigt. Måske Mikkelsen?

Forfatter: Aksel Thomsen
Dato: 02. dec 05 17:34

Mange tak for oplysningerne. Jeg kan sikkert finde mere nu på dette grundlag.
Moderen til Dyveke havde en halvbror Kyhl, der tog til Amerika i 1888, og som jeg søger.

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 07-12-05 23:28

Okay - men jeg er ikke stødt på navnet Kyhl i forbindelse med min søgning efter min egen slægt.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 08-12-05 02:25

Undskyld det er mig der ikke kan LÆSE
MVH
Modersvilje