/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Nu er alle mine mapper/mails forsvundet ~
Fra : Franksp
Vist : 2800 gange
101 point
Dato : 14-10-05 23:16

Nu er alle mine mapper/mails forsvundet igen. Jeg bruger Outlook Express 6.0. Alle de mapper jeg selv har oprettet, sendte mails, virusinformation, familie m.m.m.
Jeg har kun de mails der er sendt til mig dag. Det er anden gang jeg oplever dette, indenfor et år. Når jeg går i stifinder, kan jeg godt finde alle mapperne og mails'ne, men de er der ikke når jeg åbner Outlook Express. Hvad er det der sker? Hvorfor forsvinder de? Det er meget vigtigt for mig, at få dem tilbage, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med det, vil jeg blive rigtig glad igen.

Jeg har stillet spørgsmålet én gang tidligere. Den gang vard der desværre, ingen der havde løsningen. Der er siden kommet nye gode KanDu brugere til, så jeg håber på hjælp nu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-05 23:22

Måske får du på en eller anden måde lavet en ny identitet, som så ikke kan se mapperne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-05 23:29

Jeg kan nu heller ikke finde på meget andet end det der blev foreslået sidst (og det er mest gættere der er kommet til). Hvis du ikke selv laver "ulykken" må du have en fejl på dit styresystem for jeg har aldrig hørt om en fejl som din før.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-05 23:30

Prøv lige:
H-klik på den aller øverste "outlook express" under mapper >søg efter
lav lige [V] i modtaget før og så datoen i dag > ny søgning

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-10-05 23:41

Eyvind, når jeg gør det, får jeg kun de mails der er sendt i dag.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-10-05 23:48

Alle de mails jeg har mistet fra selve OE ligger i en mappe her:
D:documents and settings/ejer/dokumenter/ email 2

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 101 point
Dato : 15-10-05 00:02

har du selv ændret postmappens pladsering. ?
Jeg har min på d-drevet, og det er sket , efter opdatering, at OE selv har genoprettet den originale pladsering, til stor forvirring.
Kik i OE funktioner>Indstillinger,,, fanebladet vedligeholdelse,,, knappen lagringsmappe.
Men pas på at du ikke får overskrevet din gamle postmappe, med den nye, lav lige et backup af den først !!

NB. Jeg bruger win-ME, men det er nok samme fremgangsmåde.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-05 10:46

Hvis man ændrer placeringen af "Dokumenter" til eks. D:\ og siger ja til at alt skal med over, vil eksisterende dokumenter følge med.
men dette:
>>>D:documents and settings/ejer/dokumenter/ email 2<<<
tyder på at du har oprettet en konto nummer to i et postprogram.
Bruger du flere identiteter i din OE
Har du prøvet i Outlook Express:
Filer>importér>meddelelser (er du usikker kan du annullere)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-10-05 20:51

Hej Eyvind

Undskyld jeg har været væk. Jeg glemte at det var efterårsferie. Ferien har jag, sammen med konen, tilbragt sammen med mine 2 "guldklumper" børnebørnene.

Jeg mener ikke, at jeg har oprettet en konto nummer 2. Det er anden gang, inden for godt et år, at jeg får dette problem.

Jeg har en mappe mere, som indeholder alle mine MAILS, den hedder: D:documents and settings/ejer/dokumenter/ email

Jeg kan læse dem alle, med et program der hedder MailNavigator, men vil meget gerne have dem tilbage i OU.

Håber på hjælp

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-05 21:06

Den der dokuments and settings plejer at ligge på C:
Men har du flyttet dine dokumenter til D-drevet på denne måde:
h-klik på dokumenter (på skrivebordet)>egenskaber> og bare skrevet D i stedet for C eller hvordan har du flyttet dine dokumenter til D

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-10-05 21:30

Eyvind

Jeg har ikke selv gjort en handling. Det er bare sket fra den ene dag til den anden, og som sagt, er det anden gang det sker, uden at jeg har foretaget mig noget.

Har du en løsning til, hvordan jeg får dem tilbage til OU, vil jeg være meget taknemmelig.

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-05 22:02

Jeg benytter OE5 men nyere udgaver bør have samme funktion
Jeg har netop lige prøvet.
oprettet en mappe på skrive bordet
forminsket Oulook Express så mappen kan ses
markeret to mails
højretrukket (højre mustast) de to mails over i mappen
valgt flyt hertil
to stk mails ligger nu i mappen og har efternavnet .eml

lavet en ny mappe i OE
markeret de samme mails
h-trukket dem over i den nye mappe i OE
her får du intet valg men det er en kopi som sættes ind i OE
Prøv lige med en mail der ikke betyder noget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-05 22:29

lukker for i dag

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-10-05 22:36

Det gør jeg også. På gensyn

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-12-05 21:22

Jeg var lige inde for at rydde op. Opdagede, at jeg ikke har lukket dette spørgsmål. Jeg har ikke fået løst problemet, men opdagede, at der også ligger en mappe der hedder "email2" i roden på C-drevet.
Jeg har fundet et program der hedder MailNavigator. Der kan jeg læse indholdet, at de mails der er forsvundet.

Jeg kom til at tænke på, kan det være pladsmangel i OE?

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-05 21:40

Hvis du så hvor mange jeg gemmer tror jeg ikke, at du viltale om pladsmangeli OE.
Jeg har aldrig oplevet eller hørt om problemer som dem du har med OE og jeg kan heller ikke forstå, at du ikke kan importere mails tilbage igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-05 21:47

Mulighed - du har oprettet en konto nr2 i Outlook Express
stå i OE
funktioner>konti>er der flere som hedder det samme.
Bruges der flere identiteter på OE

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-12-05 21:50

Hej Eyvind. Der er kun en POP3.mail.dk, men nogle andre mærkelige, som jeg ikke aner hvad er.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-12-05 21:58

Hej BjarneD

Når jeg prøver at importere mappen, får jeg følgende meddelelse: Det angivne meddelelseslager kunne ikke åbnes. Det benyttes muligvis af OE

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-12-05 22:08

Som jeg skrev til Eyvind, kan jeg meddele at alle mine OE konti hedder:

Active Directory
Bigfoot Internetadresselister
pop3.mail.dk
VeriSign Internetadresselister
WhoWhere Internetadresselister

Jeg ved ikke hvad der er for noget. Kan jeg slette nr. 1+2+4+5 ?

så jeg kun har pop3.mail.dk

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-12-05 22:09

Jeg skulle måske også lige skrive, at jeg har en mailadresse hos Jubii

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-05 22:11

Prøv at bruge en af de andre muligheder ved import. Hvilken bruger du? OE identitet... eller OE6 lagringsmappe..., eller importer kun post....

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 03-01-06 11:45

Tak for svaret natmaden. Og godt Nytår. Dit forslag har ikke løst problemet, som jeg gerne vil have det, men ved at bruge dit svar, kan jeg henvise til en anden lagringsmappe, og derved læse de gamle mails.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 03-01-06 11:47

Også Godt Nytår, og mange tak for svar fra Eyvind & BjarneD

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-06 12:25

Godt Nytår til dig Frank og bedre held med mailprogrammet i det nye år.

Bjarne

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-01-06 13:51

Selv godt nytår !

når du ved hvor mapperne er , så prøv i OE
menuen filer->Importer->Meddelser , vælg nu den type du vil impotere.
Der kommer nu nogle flere valg, men dem må du selv overskue.

Foremålet er at impotere gamle postmapper til den nye/anden konto..
og svarer vil egentligt til at kopiere en fil fra en mappe il en anden.

Håber at det kan hjælpe

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-01-06 14:00

Alt i mine OE konti derikke er oprettet af mig, er slettet.