/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
kan ikke få mit drev til at virke
Fra : fnug
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 14-10-05 20:31

jeg har dvd drev og dvd brænder men når jeg putter en cd i sker der intet- det står fint under hardwere , har virket begge dele skal lige siges, men under enhedshåndtering er et gult ! oven på følgende dreve.. der står win.kan ikke læse enheds driveren..driver beskadigt eller mangler kode 39.. hvordan får jeg det op og køre igen?? skal lige siges de er forsvundet når jeg klikker på denne computer...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-10-05 20:38

Fjern drevene fra enhedshåndtering og genstart.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-05 20:39

Hvis de er på samme kabel skal den ene være master og den anden slave.
Sidder de på kablet med en HD skal de være slave.
Men tag den ene fra start comp
se i enhedshåndtering
og fjern evt den gule markering
sluk og start comp
sluk den igen - sæt drevet til og start

Kommentar
Fra : fnug

Dato : 14-10-05 20:45

drevene har virket det sidste år, så det er rigtigt tilsluttet... har prøvet at slætte og genstarte 10 gange men det er stadig det samme??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-10-05 20:47

Prøv dem enkeltvis., så finder du måske synderen.

Kommentar
Fra : fnug

Dato : 14-10-05 20:58

har jeg også prøvet men det er stadig det samme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-05 21:09

Hvad har du siddende på de fladkabler

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 100 point
Dato : 15-10-05 00:11

Prøv at vælge "reinstall driver" og så lad den søge på internettet efter en ny driver.. hvis den ikke finder en på nettet så prøv at smide din windows cdrom i det drev der virker og lad den søge efter en driver på cdrommen..

en anden ting du kan gøre er at hente en ny driver fra din cdrom drevs producent og installere den.

en tredje ting du kan gøre.. er at lave en "driver rollback" måske er du heldig og der ligger en "gammel" driver som virker.. men det er nok tvivlsom..

en fjerde ting du kan gøre... lav en "System Restore" tilbage til en dato hvor dit cdrom drev virkede..

beklager at det er på engelsk.. men jeg bruger selv engelsk windows xp så kan slet ikke huske de danske udtryk længere

->Brommi

Kommentar
Fra : fnug

Dato : 15-10-05 00:23

problemet er at ingen af mine drev virker den kan ikke finde cd... elelr drevet.. har prøvet at sætte dato tilbage men nej..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-10-05 08:43

Prøv at skifte kontroller.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-10-05 08:45

Synes det da kun kan være kontrollerfejl eller et defekt kabel.

Godkendelse af svar
Fra : fnug

Dato : 24-02-06 18:07

Tak for svaret Brommi.