/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Import fra Tyskland
Fra : peter1977
Vist : 404 gange
200 point
Dato : 27-10-02 16:29

Kan det betale sig at importere en peugeot 406 fra 1996 der har kørt lidt over 100000km? Hvis ja, hvad kan man så spare?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-10-02 17:06

On Sun, 27 Oct 2002 15:28:32 GMT, "peter1977"
<peter1977.news@kandu.dk> wrote:

>Kan det betale sig at importere en peugeot 406 fra 1996 der har kørt
>lidt over 100000km ?

Det var sgu' ikke mange data at bero en afgørelse på...
Tænker du på en 1.8 -> ka' det ikke betale sig.
---

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-10-02 17:33

"peter1977" <mailto:peter1977.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
"Import fra Tyskland"

> Kan det betale sig at importere en peugeot 406 fra 1996 der har kørt
> lidt over 100000km? Hvis ja, hvad kan man så spare?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
> Brug internettet: På bilpriser.dk trykker du på knappen til "Afgift ved import"
og indtaster alle relevante oplysninger på bilen. Herefter går du til dba.dk eller
bilbasen.dk, hvor du finder en lign. bil for at se, hvad en tilsvarende koster
herhjemme. Husk dog, at afgiften du får på bilpriser.dk kun er vejledende.

KOJ

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.41.225.49)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-10-02 17:42

"peter1977" <peter1977.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:KsTu9.181236$Qk5.6425555@news010.worldonline.dk...
> Kan det betale sig at importere en peugeot 406 fra 1996 der har kørt
> lidt over 100000km? Hvis ja, hvad kan man så spare?

Er det en standard model, så NEJ

Du kan fodre svin med disse i DK.

MVH

Holten

Accepteret svar
Fra : TulleRulle

Modtaget 200 point
Dato : 29-10-02 11:02

Hvis du køber den MEGET billigt så kan det godt betale sig, men du skal være opmærksom på at du skal betale afgift for den stand den er i når du er inde hos T&S.

DVS. Hvis bilen er under 5 år skal du betale 180% i afgift lige som alle andre. Her er der ikke noget at spare, men er den over 5 år som den du har set på, skal du kun betale en afgift svarende til hvad du skal give for en tilsvarende hos en forhandler. Så det kan altså godt betale sig at bilen ser lidt "hærget" ud (hvis du forstår)

Det du sparer er forskellen på hvad een i tilsvarende stand ville koste hos en forhandler og det du har givet i udlandet + afgiften.

Altså : Du køber for 10.000
T&S afgift 40.000 (vurdering i forhold til stand)
forhandler pris 60.000
din besparelse : 10.000

Mvh TulleRulle

PS. Det blir billigere hvis du er momsregistreret som bilforhandler hos T&S. ( bare et lille tip )