/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Microsoft Project. Ressourcediagram
Fra : erling_l
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 14-10-05 13:53

Sikkert forholdvist let for den øvede - men jeg kan s.. ikke lige finde funktionerne.

Jeg har nogle opgaver, som er nye - dvs. hvor der ligger mere en timevurdering end en egentlig kalkulation.

Jeg har så også nogle opgaver, der er kalkulerede, og som jeg kender timeantallet på.

Endeligt har jeg nogle opgaver, der er i gang.

Jeg har forsøgt at give disse forskellige farver i Gantt-diagrammet i Project. Det er delvist lykkedes - så snart jeg "bruger" af en opgave (f.eks. laver en færdiggørelsesgrad på 10%), så skifter bjælken farve, så jeg kan se opgaven er i gang. Så snart den er 100% færdig, skifter den farve igen - markeres altså færdig.

Til gengæld kan jeg ikke lige finde en styring af farven for de vurderede opgaver. Sorteringskriteriet kunne være kryds i "anslået" (ret logisk egentligt). Men jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg får bjælken til at skifte farve ved kryds eller ikke kryds i denne box ????

Når det virr, vil jeg gerne tage farverne med om i ressourcediagrammet. Det ville give en total ressourceoversigt, men med flere farver ville det samtidigt vise, hvor stor en del af mængden, der lå fast og hvor stor en del, der er usikker.

I mit ressourceark ligger standarden til "allokerede ressourcer" (blå) og "overallokerede ressourcer" røde. Hvordan får jeg det lavet om så søjlerne bliver lagt sammen af "vurderede opgaver" og "kalkulerede opgaver" - vist med forskellige farver ??????

Idéen er, at det skal se ud som http://www.ens.dk/graphics/Publikationer/Statistik/Energistatistik_2003/images/image_18-fIiH_20.jpg - hvor y-aksen er antal folk (eller antal % folk - og x-aksen er en tidslinie)

Come on lads.... der må være en enkelt, der er ekspert i det her

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 15-10-05 22:37

Det er lidt omstændigt at forklare, men jeg har et eksempel liggende som jeg gerne sender til dig.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 15-10-05 23:44

meget meget gerne. Gider du sende det til erling@laursenhus.dk ? Vil være rigtigt fedt

Accepteret svar
Fra : Rosco40

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-05 11:04

Er sendt, jeg lover ikke at det er lige præcis det du skal bruge.
Men det kan måske hjælpe dig på vej.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 17-10-05 16:47

Tak for diagrammerne Rosco - men det er ikke i Excel, jeg har problemet – det er i Microsoft project.

Escel har jeg selv - sådan nogenlunde - styr på

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 17-10-05 16:58

Ok, Microsoft project har jeg ikke prøvet.

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 27-10-05 09:38

OK , der er tilsyneladende ikke så mange eksperter i det her, så i det mindste tak for indsatsen

Tak for svaret Rosco40.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 27-10-05 20:53

Selv tak.