/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon lbp-4 plus
Fra : h_bmv
Vist : 559 gange
50 point
Dato : 14-10-05 09:47

" 52 service " i displayet....

I håndbogen står der at det er en af de fejlkoder hvor man skal ringe efter en tekninker, meen er der nogen der ved hvad dét går ud på så man evt. kan prøve selv? Det kan nok ikke betale sig at betale for det på sådan en gammel printer...

... eller er der nogen der vil prøve at "surfe" på det, måske kan i bedre ramme de rigtige links.........?

Accepteret svar
Fra : D9N

Modtaget 60 point
Dato : 14-10-05 10:15

Det er formentligt en defekt scannermotor.
men det kan også være ledningerne der er spist op , og derfor er ødelagt.

og nej det kan ikke svare sig at reparere sådan en gammel sag.
så har du windows på maskinen den er sat til, så køb en ny printer, de koster mindre end en tekniker i 2 timer.

vh
D9N

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-05 11:52

h_bmv.... prøv at mærke efter om den bliver varm på rullen - den sidder lige der hvor papiret kommer ud af maskinen -
hvis den bliver det, så er det en ny heaterlampe der skal til, den koster ca 300-400, og er ikke svær at skifte.

Hvis den bliver varm, så prøv at ringe til et Canonservicecenter, fra dette link http://83.91.81.11/cci/

og spørg om hjælp til koden

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 14-10-05 19:41

Nordsted det skal ikke give 52 service ..
men så vidt jeg husker 32 ...

D9N

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 15-10-05 13:51

- Okay det må lige prøve det næste gang jeg kommer over til den(det er ikke min egen) , men den bliver lun hen over forkanten med knapperne og displayet, og der er en blæser som kører konstant, også under opvarmning, ved ikke om det er godt eller skidt. Undskyld at jeg først svarede nu....

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 15-10-05 13:57

jeres svar må være lige gode eftersom jeg ikke kan afprøve dem med det samme, men jeg har kun mulighed én af jer pointene desværre, so here it goes.....

jeg lægger en tråd ind igen hvis jeg prøver at lave den.....

Vh.

Kommentar
Fra : charmie

Dato : 14-11-05 23:33

Det er en defekt polygon motor. Det er et print på ca 5x10 cm med en lille motor, hvorpå der er monteret et 5-kantet spejl. Sidder et stykke nede i printeren. pris ca 800 kr.
mvh
servicetekniker

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 17-11-05 12:09

tak charmie, det lyder som om det er den eneste mulighed under 52 service ?

Vh.