/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Vil ikke modtage e-mail
Fra : k_m_s
Vist : 792 gange
200 point
Dato : 14-10-05 08:10

Godmorgen
Vi har lige fået ny pc, og jeg har lavet 2 brugere på den. På min egen bruger virker outlook men på fruens virker den ikke. Når jeg vil sende og modtage eller sende en testmail kommer vinduet "skriv adgangskoden til netværket" hele tiden frem, og selvom jeg udfylder det og sætter flueben i husk indstillinger, kommer det frem hele tiden og der sker ikke andet. Jeg har prøvet at slukke antivirus for at se om den lavede ballade men det var det samme.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-05 08:17

Er i tilsluttet et netværk.
Eller hvordan er i tilsluttet nettet.
Prøv:
funktioner >konti>lav en ny forbindelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-05 08:30

Prøv at følge denne vejledning for outlook for flere brugere

Hvad er identiteter?
Med identiteter er det muligt for flere personer at bruge Outlook Express og adressekartoteket på den samme computer. Du deler f.eks. en computer med et familiemedlem. Hvis I begge opretter en identitet, vil I hver især kunne se jeres egen post og jeres egne kontaktpersoner, hvis I logger på med jeres egen identitet. Når identiteten er oprettet, kan du organisere kontaktpersonerne, som du vil, ved at oprette undermapper.

Normalt opretter du identiteter, når du bruger Outlook Express (eller andre programmer, der bruger identiteter). Du kan kun oprette identiteter fra adressekartoteket, hvis du åbner adressekartoteket via menuen Start i stedet for via Outlook Express. Du åbner adressekartoteket fra menuen Start ved at klikke på Start, pege på Alle programmer, pege på Tilbehør og derefter klikke på Adressekartotek.

Relaterede emner

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 14-10-05 09:30

Når det er én PC med 2 brugere, så benytter de sig af den samme internetforbindelse. Man skal som Eyvind siger lave en e-mail konti for hver bruger. Dog skal den udgående postserver være den samme for begge brugere - også selvom den ene bruger har en e-mail-adresse fra en helt anden udbyder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-10-05 10:33

sådan lige for at være sikre - mener du ms outlook eller mener du outlook express (mange bruger outlook for begge dele -bare derfor)

Hvem er din udbyder ?????

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-10-05 13:12

Er det to brugere på XP eller to brugere i mailprogrammet.??????????????????

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 14-10-05 13:43

Det er MS Outlook og min udbyder er TDC.

K_M_S

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 14-10-05 13:44

Vi er tilsluttet gennem en router og har ingen netværk mellem pcerne.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 14-10-05 13:48

Jeg har lavet to brugere i XP og har så i hver bruger oprettet hver vores e-mail.
Jeg har længe kørt med det sådan på den gamle pc, havde også XP.

K_M_S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-10-05 13:59

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71506

prøv at kigge den her igennem - og sørg for under indstillinger at den ene mailadresse ikke hentes fra server til den anden ( under meddelelsesregler - postregler )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-10-05 14:01

ps.... nederst på siden hvor der står outlook i stedet - eller noget der ligner

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-10-05 14:05

Slet kontoen og sæt den op igen. Der kan jo have indsneget sig en fejl.

Det er ulempen ved TDC mail system. AT der kun er en "hoved-konto" til flere mailadresse.
Så der kan du bruge bruge mirit.dk´s TDC link. Jeg har selv TDC og har såeldes selv at jeg ikke skal hente fruens mail fra server. Men det løser jo ikke at den end ikke vil logge på.!!! Hmmmm.....

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 14-10-05 14:12

hvis opsætningen er korrekt bør den også logge på !!!!!

ellers er tdc´s hotline gratis

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-10-05 14:16

Du kan via TDC´s hjemmeside hente et lille program der sætte din mail konto så den virker første gang:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71505
Hent Netsupport.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 14-10-05 14:57

Tak for svaret miritdk.
Hvor har du ret, da jeg checkede password havde fruen lavede det om. (og så bliver der jo rigtig meget at skulle huske på)

Nu kører det
Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-10-05 15:19

k_m_s> Lige nøjagtigt derfor har vi her hver vores maskine....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-05 15:47

Hos min nabo har jeg på samme comp. sat dette op.
Outlook Express
Filer > identiteter > tilføj ny
skiv et navn > [V] bed om adgangskode > OK
Jeg lavede to identiteter
I hver identitet lavede jeg en mailkonto
Jeg fjernede "hovedidentitet"
Når de skal bruge mail kan det kun ske ved pålogning i deres navn/password
Outlook virker kun for dem med navn/password
(der er spærret for børn)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-10-05 18:24

- godt du fandt ud af det