/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
CPT-filer til enten jpg eller bmp
Fra : barrett
Vist : 897 gange
100 point
Dato : 13-10-05 23:15

Jeg har 350 .cpt-filer, som jeg vil samle i en PDF-fil (det er vores families stamtavle som er blevet scannet ind i CorelDraw med én side i hver fil og det er jo temmelig uoverskueligt).

Jeg har AdobeAcrobat 6.0 men den understøtter ikke .cpt-filer og det er et STORT arbejde at sidde og åbne hver enkelt for så at gemme dem i f.eks. .jpg-format.

Er der nogle der kan give mig et godt tip til hvordan jeg kan få lavet alle disse filer om til enten .jpg eller .bmp-format?
- på en nogenlunde enkel måde.

mvh
Barrett

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 14-10-05 01:27

Jeg vil tro Graphics Converter Pro 6.32.50925 er noget for dig. Det er en batch converter, der altså kan klare flere filer ad gangen. Download trial her:

http://www.1000files.com/screenshot_6251.html

Vær dog opmærksom på, hvad Corel selv skriver:

"Keep in mind, however, that if you save your image in any format other than CPT, any objects in the image merge with the background, preventing you from further manipulating them. So you may want to save a backup copy of your image in the CPT format before saving it in another image format. "

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-05 01:55

Måske kan du bruge pdf 995, det er et gratis program: http://www.pdf995.com/ klik på linket, hent og instaler det, så kan du vælge alle de filer du vil have konveteret, når du har markeret filerne så klikker du på Filer og Udskriv, så kommer der en boks hvor du kan vælge printer, der vælger du PDF995 og klikker udskriv, filerne bliver ikke udskrevet på papir men omdannet til en PDF fil, smart ikke

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 14-10-05 09:01

o.v.n

Det program er da for cool. Det har jeg manglet lææææææænge

olefahnoe

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 14-10-05 22:23

Hej o.v.n.

Nu har jeg installeret de øverste 8 programmer på siden for linket til pdf995

1. Når jeg har markeret f.eks. 3 filer og klikker på FILER og UDSKRIV kommer der ikke nogen boks i første omgang, derimod åbner den CorelDrawPhoto-Paint og indlæser alle filerne jeg har markeret og PRINTER dem på min printer derefter kommer der så en gem som-boks frem, og derefter konverterer den ÈN side og ikke 3 til PDF-format.
Selvom jeg går ind i printer-mappen og sætter PDF995-printeren til standardprinter,, åbner den alligevel CorelDraw-programmet og indlæser alle filerne og gemmer stadig kun ÉN side/fil.

Jeg kan ikke finde ud af hvad det er jeg gør forkert.

mvh
Barrett

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 14-10-05 22:38

Hej Barret.

Jeg kender ikke meget til det filformat du nævner ( .cpt ), men hvis det er grafik filer, kan "Irfan View" muligtvis konvertere hele baduljen for dig i en arbejds gang.

hent det her: http://www.irfanview.com/

og benyt "Batch konvertering/Ondøb" som du finder i menulinien under "Filer". Der skal måske installeres et extra codec før du kan læse dine .cpt-filer, til gengæld kan IrfanView læse næsten alt, der har med multimedie at gøre.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-05 23:22

Jeg har CorelDrawPhoto- Paint instaleret, og forøvrig heller ingen cpt filer, men jeg forsøgte lige med en hel mappe jpeg filer, da jeg klikkede udskriv åbnede Windows XP indbyggede Guide til foto udskrivning, et sted ca. midt i guiden skulle jeg vælge printer (pdf995 er en printer driver) der valgte jeg så pdf995 og efter 5-10 minuter hvor PCen kørte med 100% cpu, lå der så en PDF fil på 65.720 kb og 29 sider, var der ikke et sted i CorelDrawPhoto- Paint hvor du skulle vælge printer? pdf995 burde kunne klare dine filer. Det er kun dette program du skal bruge, kopieret fra software995 siden: Pdf995 makes it easy and affordable to create professional-quality documents in the popular PDF file format. Its easy-to-use interface helps you to create PDF files by simply selecting the "print" command from any application, creating documents which can be viewed on any computer with a PDF viewer. Pdf995 supports network file saving, fast user switching on XP, Citrix/Terminal Server, custom page sizes and large format printing. Pdf995 is a printer driver that works with any Postscript to PDF converter. The pdf995 printer driver and a free Converter are available for easy download. Download Now.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-05 23:24

Øv skrivefejl: jeg har IKKE CorelDrawPhoto- Paint indstaleret

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 14-10-05 23:59

ØV

Hej Elsborg

Det var et godt tip du gav, og jeg kan se at det er noget jeg kan bruge til rigtig meget.
MEN disse .CPT-filer er desværre blevet scannet i CorelDraw7 og Irfan understøtter CorelDraw6.
Så jeg har desværre ikke fået løst mit problem.
Og vedkommende som har scannet dem ind, ved nu at det er et ret dumt format at vælge, men det vil jo være et kæmpearbejde at lave det om.
Mvh
Barrett

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 15-10-05 21:26

Hej o.v.n.

Hvis jeg vælger .jpg-filer virker det hele ok (nøjagtig ligesom du skriver)
Men når jeg vælger .cpt-filer kommer printmuligheden (menupuntet: print) overhovedet ikke frem (hverken ved klik på filer eller ved højreklik på de afmærkede filer).

mvh Barrett

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 15-10-05 22:55

Hej Erling_I

Graphics Converter Pro 6.32.50925 duer desværre heller ikke, den understøtter tilsyneladende CorelDrawPhoto-Paint ver. 6.0 men ikke ver. 7.
Jeg har prøvet at få den til at konvertere 1 fil til .jpg, og det går - i første omgang - tilsyneladende godt.
Men når jeg så vil prøve at åbne .jpg-filen kan det ikke lade sig gøre - lige meget hvilket pprogram jeg har prøvet.

Så HULK, jeg er stadig lige vidt.

Mvh Barrett

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-10-05 00:07

Prøv at convertere dem med >>>>>>>>
http://www.xnview.com/

XnView v1.80.3 Complete version (Plugins & NConvert)
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-10-05 00:09

gratis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-05 00:23

Har du lyst til at prøve Konvektor? som jeg fandt ved en Google søgning, den skulle kunne convertere dine cpt filer, prøv at læse mere og hente den her: http://www.konvertor.net/indexe.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-10-05 00:48
Kommentar
Fra : barrett

Dato : 27-10-05 20:38

Hey

Jeg har nu også afprøvet Konvertor og XNview - desværre også uden held.

Så jeg må lede videre.