/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
systemregistreringsdatabasefilfejl
Fra : hojriiskim
Vist : 539 gange
200 point
Dato : 13-10-05 21:21

Hej.. har et problem med min bærbar hvor der ligger Windows XP Home på. I gå rgik den i sort skærm midt under et spil, og jeg kunne ikk få den til at gøre fra eller til. jeg slukkede derfor og tændte igen. da den kom til at skulle loge ind i windows, skrev den at profilen ikke kunne findes eller var beskadiget. Dette gjorde den flere gange.. jeg genstartede flere gange og den blev ved. pludselig kom der i stedet for login-skærmen en blå skærm med skriften:

STOP: c0000128 {Registreringsdatabasefilfejl}

Registreringsdatabasen kan ikke indlæse hivet-filen:
SystemRootSystem32ConfigSAM
eller dets log eller kopi.
Filen er beskadiget, ikke til stede eller der kan ikke skrives til den.

Starter lagring af den fysiske hukommelse
Gemmer fysiskhukommelse på disk: (tæller op fra 1-100)

Den tæller så op fra 1-100 når den når 100 genstarter den, og når den som kommer til samme sted starter det bare forfra. Det kommer også selvom jeg starter i fejlsikret.

Hvad er der galt og hvad gør jeg ved det?

Vil meget nøddigt til at formatere computeren da jeg har mange vigtige dokumenter på computeren.

Nogen der kan hjælpe?

på forhånd tak..

Kim

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-05 21:34

Jeg ville prøve at geninstallerer windows, uden først at formatterer

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 13-10-05 21:37

problemet er jeg har købt den med windows indstalleret, så jeg har kun sådan en recovery cd..

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 13-10-05 21:42

Se om du ikke kan være heldig at få den rep. med recovery cd'en, og ellers har jeg ikke flere ideer til hvordan du skal få reddet dine dokumenter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-10-05 21:50

xp ligger jo på recovery cd´en - du kan så vælge at kun formatere drev og ikke dokumenter

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 14-10-05 09:59

jeg vil prøve mig frem med recovery cden.. tak for hjælpen..

lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu hvis der skulle sidde en med et godt forslag..

kim

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-05 10:02

pøj pøj

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 15-10-05 17:12

har nu prøvet at sætte cden i. den kommer så med valget mellem at forsøge at reparere den windows der er installeret eller installere fra ny.. det hjælper ikk at reparere, og hvis jeg installere kommer der en fejlmelding lige efter jeg har trykket produktnøglen ind.. den beder om at genstarte hvis det er første gang man ser den og tjekke at hardware er sat rigtigt til hvis det er anden gang..

kan jeg på nogen måde hive alt hvad jeg har på den ud og så få formateret?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-10-05 19:08

hojriiskim.... du kan desværre ikke komme til at gemme noget, når du ikke kan komme ind i windows. Du kan ikke gøre

andet, end at bruge recovercd'en og så ellers bruge vejledningen, når pc'en skriver en fejlmelding, hvad skriver den da?

Jeg tror bare du skal genstarte. Når du genstarter, går den ind og formatterer maskinen og sætter den tilbage til dag

du fik den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-10-05 20:17

kan du på nogen måde komme i fejlsikret tilstand og lave en systemgendannelse til før fejlen opstod ???????????

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 15-10-05 22:20

jeg er netop kommet i kontakt med en "computer-nørd" som mener han kan gendanne disken(eller i hvert fald dele af den) med et program som hedder get data back. På den måde kan jeg måske få mine dokumenter osv. ud og derefter forsøge at formatere, reinstallere osv...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-10-05 22:25

Det vil jeg da krydse fingre for , jeg er spændt på at hører resultatet

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 15-10-05 23:04

jeg krydser alt hvad der kan krydses.. han lød optimistisk, men kunne selvfølgelig ikke sige noget om hvor meget der var beskadiget og om harddisken kunne bruges igen eller den var helt kaput..

Resultatet foreligger sandsynligvis i morgen.. Skal nok vende tilbage med resultatet til eventuelle nysgerrige..

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 16-10-05 14:04

så er der en god og 2 dårlige nyheder..

Ved hjælp af det omtalte program fik vi reddet faktisk hele min harddisk.. Det var den gode.. de dårlige er så at da vi sætter harddisken tilbage i den bærbare, kan computeren ikke finde harddisken lige meget hvad vi gør.. pludselig uden vi har pillet ved andet end harddisken, og taget batteriet ud og sat det i igen, kommer der intet billede på skærmen. ved at tilslutte en ekstern skærm kan vi så konstatere at skærmen nu også er, undskyld mit sprog, men fucked up..

Jeg/vi har nu ikke flere ideer, og det tyder på der er noget seriøst galt, så jeg har nu kontaktet forhandleren og regner med at høre fra ham i morgen.. den skal så nok til reparation..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-05 15:25

hojriiskim.... jeg vil da håbe du er rigtig glad for, at du fik dine dokumenter.... pilfinger . Jeg vil også tro det er bedst

du henvender dig til forhandleren nu

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 16-10-05 17:17

jeg er også glad for det.. det spare mig for meget arbejde når vi når til eksamen om et halvt års tid.. plus billeder osv som ikke er nemme at erstatte..

mht pilfinger Vi har ikke pillet ved noget som vi ikke skulle, blot taget harddisken ud og kopieret mine data, samt formateret den..

Men ja fra nu af bliver det en snak med forhandleren.. Jeg ikke selv klare det nu.. troede jo bare det var virus eller sådan noget fra start af..

Jeg lukker nu spørgsmålet da det vist ikke længere er i nogen interesse at den står åben..

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 16-10-05 17:19

Tak for svaret Nordsted1.

også tak til miritdk.. nordsted1 "vinder" da han var først ude og har holdt ud længest..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-05 17:23

Selv tak, godt du fik dine eksamens ting.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 16-10-05 17:25

tak.. og tak for interessen..

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 16-10-05 17:25

tak.. og tak for interessen..

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 16-10-05 17:25

tak.. og tak for interessen..