/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Windows MP som standard
Fra : taliskoko
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 13-10-05 13:15

Efter at have fået Nero har denne valgt sig selv som standard afspiller, men jeg vil hellere have Windows Media Player, hvordan vælger jeg den som standard afspiller.????

Kommentar
Fra : quatzh

Dato : 13-10-05 13:25

du holder shift nede, mens du højreklikker på en af de filtyper du vil have til at åbne i media player istedet for nero, så kommer der en box frem hvor du trykker på "åben med", så trykker du på "vælg program" Så kommer der en box frem hvor du skal klikke på media player, hvis den ikke står der i forvejen bliver du nød til at finde den via gennemse, når du har media player markeret skal du sætte et flueben i boxen "Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil" og så trykker du bare på "ok"

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-10-05 13:28

Hey.

Der må være en anden måde. Det du nævner er jeg med på, men det ændrer ikke på at den åbner direkte i Nero hvis jeg vælger at afspille feks. et musikstykke direkte fra nettet.!!!!!!!!

Kommentar
Fra : quatzh

Dato : 13-10-05 13:38

Windows Media Player for Windows XP or later
On the Tools menu, click Options.
Click the File Types tab, and then select the check box of the file types you want to play in Windows Media Player.

Windows Media Player 7
On the Tools menu, click Options.
Click the Format tab, and then select the check box of the file types you want to play in Windows Media Player.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 13-10-05 14:26

1. åben WMP. Gå ind i i topmenuen under Funktioner > Indstillinger > Filtyper! Sæt flue i de filer WMP skal afspille!

2. Gå ind under Start > Angiv Programadgang og standardarder. Gå ind under brugerdefineret og vælg WMP som standard mediaplayer!

Kommentar
Fra : quatzh

Dato : 13-10-05 14:28

øhh 1.'eren er vist det samme som jeg har skrevet....

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-10-05 14:36

Sry, quatzh, men tedd´s svar var lige til at gå til.

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 13-10-05 14:37

Tak for svaret tedd.