/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tørrestativ der kan hejses op og ned
Fra : Tulletine
Vist : 3402 gange
150 point
Dato : 13-10-05 11:13

Hej,
Jeg vil lave et tørrestativ der skal kunne hejses op under min altan og ned igen når tøjet skal af og på.
Jeg havde forestillet mig 2 rundstokke hvor jeg borede en masse huller i og trak tørresnoren igennem dem. Hvordan får jeg de 2 rundstokke til at køre lige op og ned når jeg hejser og sænker ? de bliver ca. 1½ meter lange.

Er der forresten en der kender den hjemmeside hvor man kan skrive hvad man ønsker lavet af en håndværker og så sender forskellige håndværkere tilbud tilbage til dig ?

På forhånd tak.

TulleTine

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-10-05 11:40

Dit tørrestativ kan jeg ikke hjælpe dig med, men dit spørgsmål om håndværkertilbud vil jeg tro, at det er denne side, du tænker på

http://www.ejerportal.dk/indsend_opgave.php

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 13-10-05 15:42

Hos BygogBolig kan du oprette en opgave for håndværkere. Jeg har selv fået 5-6 tilbud på sådan en opgave.
Tørrestativet kan jeg ikke hjælpe dig med.
Hilsen Jette

http://www.boligassistancen.dk/Bygogbolig.dk.htm

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-10-05 16:44

Umiddelbart ser det svært ud at lave det som du beskriver ,med 2 rundstokke...Jeg har et forslag til en løsning.
Du kan lave en ramme i feks lægter (39x56 mm) brug vinkelbeslag i hjørnerne .Fæst dine snore på den ramme .Sæt 3 hængsler på den ene langside og skru dette fast så højt oppe som du måtte ønske.På den anden langside tager du en tyndwire på ca 1 meter og fæster den fra midtenog 50 cm til hver side.Så kan du købe en enkel snore talje som du fæster i wiren og en solid krog i loftet.Nu har du en ramme som du kan hejse op og ned -(godt nok fæstet i den ene side ) men den side som er højest kan nu bruges til sengetøj dyner og lign-der kan du bruge en lille trappestige..

Mvh sverola