/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hjælp virus
Fra : kasperbs
Vist : 641 gange
50 point
Dato : 13-10-05 01:37

jeg har et problem med virs på min computer. Jeg havde fået virus og blev derfor nødt til at formatere min computer og installere windows og norton antivirus(2004) igen. Derefter var virussen væk, men da jeg skulle opdatere mit virusprogram igen var jeg nødt til at connecte til internettet, og med det samme var der virus igen og norton kunne ikke slette den. prøvede at følge deres manual på hvordan man fjernede den, men uden held. har prøvet at formatere og det et par gange mere. Men hele tiden kommer der virus inden jeg når at opdatere mit virusprogram.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-05 02:30

Hvad hedder virusen?

Accepteret svar
Fra : cbsjanten

Modtaget 60 point
Dato : 13-10-05 02:31

prøv at søge på trend house call det er en online scanner og jeg syntes den er ret god

men hvilken virus drejer det sig om den har vel et navn?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-10-05 06:52

Aktiver firewall på netkortet i "netværksforbindelser" inden du går på nettet, og hent opdateringer på WindowsUpdate lige bagefter. Uden firewall kan du blive angrebet af "orm", så hurtigt som 8 sekunder efter du går på nettet.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 13-10-05 08:11

Prøv at gå her ind og opret dig som bruger(gratis)og spørg i forumet,de har hjulpet mig flere gange
http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp

Kommentar
Fra : lagune

Dato : 13-10-05 10:18

Prøv at installere stinger .... den fylder ikke meget og finder virussen , er den i dens data kan den slette den . Ellers får du at vide hvad den hedder , og har selv mulighed for at slette den og lukke porten med en zonealarm ....
Venlig hilsen
lagune

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 13-10-05 12:56

hej kasperbs.
Start din pc, men undlad at logge på netværket. (dit virus er sandsynligvis først aktivt, i det øjeblik du logger på netværk) gå ind i dit virusprogram og se hvor de snavsede filer befinder sig og slet dem.(stadig offline)
Er dette ikke muligt, prøv da at ændre dem en smule(skift et tal eller bogstav ud), og forsøg igen at slette dem.
Dette har hjulpet mig, engang hvor den blev ved med at sige filerne ikke kunne slettes da de pt. var i brug.
Dette galdt kun når jeg loggede på netværket
mvh. halvdum

Godkendelse af svar
Fra : kasperbs

Dato : 18-10-05 23:27

Tak for svaret cbsjanten. Det fik den til at forsvinde.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 19-10-05 00:39

velbekom.................ja den er sq god