/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
bedøm min hjemmeside hvis du gider
Fra : cbsjanten
Vist : 527 gange
1 point
Dato : 12-10-05 23:51

så er der lavet nyt layout på min side www.dvd-guider.dk
og hvis der er nogle af jer (molekyle) og de andre hajer der har lyst må i gerne kigge forbi og giv evt ris eller ros
så vil jeg blive glad

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-10-05 00:11

Logoet til venstre i phpBB-forummet må gerne være større. Det er faktisk ikke til at se.!!!

Tekst, igen fra forummet "Her findes guider til dvdr og tekster". Skal der stå DVDR????

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 13-10-05 00:14

ja det logo driller sq lidt faktisk fedt at du gad kigge i forum også men jeg arbejder vidre med det logo skal nok laves et nyt billede......
ja der skal stå dvdr=dvd-r skiver men lige hvorfor er faktisk et godt spørgsmål da det burde virke til + også

er siden tung? og hvilken skærm opløsning har du og ser den ok ud i den ??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-10-05 00:54

Jeg syntes det er en helt flot hjemmeside du der har fået brygget sammen cbsjanten.

Jeg er enig med taliskoko med hensyn til logoet i dit forum - du kan vel bruge den grafik du har brugt til din Flash og så sætte det en smule ned - det kunne jo godt løbe i sidens bredde ligesom på forsiden, dog kun som et alm. jpg.

En anden ting som jeg faldt over er spørgsmålene i dit menupunkt Regler. Jeg tror at det rent synsmæssigt ville være pænere rent hvis selve spørgsmålene holdt venstrekant med den øvrige tekst - du kunne jo adskille det ved at spørgsmålene var i kursiv eller fed tekst.
Jeg undlader at nævne WC3 mv det skal Molokyle nok komme ind på.
God vind med sitet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-10-05 01:02

Fik lige et lyst øjeblik - kunne du ikke bruge dette i dit forum som log http://www.bsjh.dk/cbsjanten.jpg bare en ide.

//bentjuul

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 13-10-05 01:09

først tak for roserne

ang logo til forum 1000 tak fordi du gider lavet et pic til mig bentjuul

mit problem ligger mere i at jeg ikke helt er med på hvordan jeg for den til at fylde breden på forum siden.......det pic du har lavet er samme størelse som det andet men da det jo er et phhpBB forum så har jeg ikke helt forstået at gøre det størrer.

det er sq lidt nemmer med selve siden stones webwrighter hjælper mig jo meget når jeg nu ikke er så hård til det html

men hvis i har løsningen så værsgod at fortælle den................jeg har mest lavet siden pga interesse for guiderne og ikke så meget html selvom det er sjovt at lege med

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-10-05 01:18

I dit forum er der plads øverst til denne http://www.bsjh.dk/cbsjanten3.jpg og så kan du skrive den tekst ind der skal stå. Som du kan se er det 70px højt så der skal måske lige flyttes en smule på det du har stående i toppen såledet at:
Dvd-guider.dk
Her findes guider til dvdr og tekster - kunne flyttes ned tv så det stod på linie med den øvrige tekst - så ville der være plads til den jpg.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-10-05 01:23

Av, jeg aner intet om phhpBB - sorry jeg troede lige jeg kunne hjælpe dig med en psd eller jpg.

Du kan lige kopiere dem så du har dem og så sletter jeg dem igen. Det bliver sjovt at følge din side.

//bentjuul

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 13-10-05 01:26

de er gemt

ja phhpBB er mit problem det er et nemt forum at styre hvis man køre med deres layout

jeg kan godt og må godt sætte mit eget logo på som jeg har gjort men jeg aner ikke hvor jeg skal rette størelsen
det er vist css det er lavet i og det kender jeg intet til
men måske der lige kommer 1 forbi der lige ved det.................men mange tak for din hjælp

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 13-10-05 02:05

sådan så var den sq der tror jeg nok virker i hvert fald på alle sider

var det ikke bedre

det der skulle rettes hvis nogen vil vide det er
/templates/dit_template_navn_her/overall_header.tpl så gælder den for alle sider i forum

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 13-10-05 07:29

Hej cbsjanten

Nåede kun et superhurtigt glimt af den og fandt et par smårettelser til første side.

TEKST:
"Så har jeg lavet nyt layout til siden, jeg var blevet træt af den (det) gamle.

Udover det har jeg ikke ændret noget væsenligt på siden
men er selvfølgelig intreseret (interesseret) i, at høre din mening om siden.
Så du er mere end velkomme (velkommen) til at skrive i forum"

Desuden kalder du det nogle steder for "sitet" og nogle steder for "siden"

Det var dét

Rosekamp

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 13-10-05 08:39

en enkelt grammatisk fejl mere: at reklamere (du har skrevet reklamerer - det er nutid)

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 13-10-05 08:51

Hej cbsjanten

Din rulle tekst går alt forlangsom sætden lidt op i fart man falder i søvn inden den er læst, dine link virker ikke de kan ikke åbnes når de er down det må du se på.
ellers er det en meget fin side der har hvad jeg ville skulle bruge.

Zita

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 13-10-05 09:56

Nu vil jeg ikke sige så meget om siden i sig selv, men logoet får mig ikke til at tænke på film, men der i mod på lyd. (minder om noget man finder på en equalizer)

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-10-05 12:21

Mht. til phpbb har jeg to forummer jeg er admin. for, så jeg smider dig et link så du kan få et ordentlig logo.

Men det er jo ens forbindelse der afgøre om siden er tung, og det er den ikke for mig.
Mht. opløsning kører jeg som næsten alle andre 1024*768.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-05 13:12

Hmmm.... Jeg bryder mig ikke om http://www.chart.dk/ og al deres reklame tingeltangel.

..og det må være muligt at lave forsiden, så der ikke skal scrolles

Man kan se tabelfelterne svagt i Firefox, tydeligt i Opera og slet ikke i IE. Er dette tilsigtet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 13-10-05 13:21

Hej! det ser godt ud! Bare en lille detalje (fra mit perfektionistiske superblik) Tabellen på din Forside (index-side) ser bredere ud end på de andre sider. Det kan bl.a. ses på det hvide topbanner der går igen på de forskellige sider!

Zakia

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 13-10-05 13:22

først tak for alle jeres svar

stave fejlene kommer jeg til er nemlig lidt ordblind ( det er så der kæresten træder ind)

er der flere der mener at rulle teksten er for langsom for det syntes jeg nemlig ikke selv?

mht phhpBB så tjekker jeg det ud når selv siden er ok så går jeg til forum og tak for mailen

er det den popup der generer fra chart?
jep forsiden kan jeg godt fixe så der ikke skal scrolles

men tabel felter der er jeg lost bruger selv ie og kun ie
jeg tror tabel felterne er de grå linjer der deler siden har jeg ret i det?
men jeg syntes ikke de er svage så men det er vel fordi jeg ikke har set dem i andre browser

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 13-10-05 13:23

---->Zakia

du har ret har godt set det og retter det efter job

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 1 point
Dato : 13-10-05 17:16

[hør] cbsjanten -> Du skulle prøve : http://browser.netscape.com/ns8/download/default.jsp

Nederst i venstre hjørne af denne 'fede' browser's statuslinje, er der et ikon; hvor man kan vælge om hjemmesiden skal renderes som en Firefox eller IE fortolker/parser på klientsiden

Smart !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 13-10-05 18:53

til Zita

hvad er det forlink der ikke virker alle virker når jeg bruger dem

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 13-10-05 18:59

Rulleteksten ruller i fin tempo for den gamle her .... (årgang 1952)...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-05 09:36

Tempoet i rulleteksten er fin fin

Det virker nu heller ikke generende at man kan se at siden er delt op i tabelfelter. Jeg spugte blot om du var klar over det? ..og det var du jo åbenbart ikke.

Et godt fif når man laver hjemmesider er :

1.) Test siden med forskellige browsere. (IE, Firefox, Opera, Safari)
2.) Test siden i forskellige opløsninger. (640X320, 800X600, 1024X768, 1152X864)
3.) Test siden i forskellige farvedybder. (256 farver, 16bit, 32bit) ..og husk kun 216 farver er crossbrowser faste.
4.) Test siden med forskellige sprog installeret (Dansk, Svensk, Engelsk, Tysk, Fransk)

Ser det fornuftigt (ikke nødvendigvis ens) ud? Så kan flertallet i verden bruge siden.

Du bør tage hensyn til; ikke alle har Dansk tegnsæt installeret på maskinen. Hvis f.eks. en dansker prøver at læse siden fra en maskine i Rusland med kyrrilliske bogstaver installeret? Tjaeh.. så ser teksten 'underlig' eller helt ulæselig ud.

Dette kan undgås ved at angive de danske bogstaver i koden således :

Kode
æ &#230;
Æ &#190;
ø &#248;
Ø &#216;
å &#229;
Å &#197;

De 216 webfaste farver finder du her : http://www.kandu.dk/dk/kurser/HTML/safecol.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 16-10-05 15:07

ok puha en lang weekend med koncert osv så det er først nu jeg er klar nok til at rette de ting i har skrevet

har rette alle stavefejl osv altså dem i har forslået der kan sikkert godt være flere på de andre sider

har prøvet den browser---------så var det sq pludselig en anden svf fil den hentede men det skulle også være rettet nu.

det sidste er vist det mad at scrolle det tænker jeg lige lidt over

men er stadig åben for forslag

Godkendelse af svar
Fra : cbsjanten

Dato : 17-10-05 13:50

Tak for linkwt molokyle så fik jeg prøvet det

og tak for svarene alle

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 31-07-06 23:18

Bedøemme dit layout?
Jeg har engang købt dette layout sammen med 1000 andre i en af disse templates pakker...
Fandt cden frem for at være helt sikker. Og ja, det er sku det samme?