/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kan man pille ringene på en Fz50
Fra : JRC
Vist : 1379 gange
20 point
Dato : 12-10-05 17:35

Hejsa meget enkelt...kan man pille ringene på en Fz50? og hvis ja hvordan?

Kommentar
Fra : txn

Dato : 12-10-05 20:08

Nej det kan man ikke.Det kræver jo at maskinen er begrænset af sådanne.Der er andre effektive måder at få FZ50èren til at køre hurtigere end de lovlige 30kmt.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 12-10-05 20:37

OKay må jeg høre om hva det er for nogle?

Jeg ved noget om udstødningen som mn bror laver en dag men hva ellers?

Kommentar
Fra : txn

Dato : 12-10-05 20:40

Giv en præsis beskrivelse din knallert .Mærke,årgang +evt. modifikationer,så må vi se på det.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 12-10-05 20:45

Ja nu bliver det jo svært for aner jeg intet om. Men det jo en suzuki Fz50 og alt på den er standart. og den er rigtigt pæn....og starter hver gang og køre rigtigt godt. ved ikke helt hvad præcis er?

Kommentar
Fra : txn

Dato : 12-10-05 20:59

Hvis den kun skal køre lidt stærkere, og mere økonomisk, skifter du tandhlul foran eller bagpå.Nemmest foran.Sæt et større tandhjul på.Skal den køre meget stærkere kan det anbefales at købe et færdigt tunsæt.Du kan evt. nøjes med tun-i foonudstødning og andet topstykke så sker der da noget+10-15kmt.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 12-10-05 21:02

Okay...men gider ikke tun et sted synes jeg det dumt for det nemt at se. men tandhjulet siger du? Er måske lidt dumt men det inde i den kasse hvor kickstarteren siden ik?

Kommentar
Fra : txn

Dato : 12-10-05 21:08

Korrekt

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 12-10-05 21:54

Okay...er der ikke noget med man kan sætte et der mindre på ig så kommer der noget på optrækket?

Kommentar
Fra : txn

Dato : 13-10-05 12:48

Et mindre tandhjul foran giver bedre optræk men lavere tophastighed

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 13-10-05 21:20

Okay tak for hjælpen...så tænker jeg bare sådan at hvis optrækket er godt så kan man jo gøre andre ting som gør den køre hurtigt. Mig og min bror har svært ved at se hvad vi kan gøre ved optrækket.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 14-10-05 18:04

plan topstykke ned så det er kanten er mindre. Så er trykket på stemplet større og det giver flere HK også ved ved optrækket.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-10-05 11:28

Hvis du planer topstykket er det ekstremt vigtigt at det bliver helt jævnt,elles bliver det utæt.Det er svært men kan lade sig gøre. Lægg en hård plade, fold derpå et stykke sandpapir omkring og kør så topstykket frem og tilbage over sandpapiret(korn 120 eller mere) indtil kanten er næsten væk.Husk at sætte en tynd panning mellem cylinder og topstykke når du monterer det igen.Det er nu bedre at anskaffe et højkomprimerende topstykke som simpelthen er et topstykke med mindre kammer.Held og lykke.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 15-10-05 21:17

Tosset må at gøre det på!
Slib det frem og tilbage på en flise 10 gange, vend til 180 grader og giv det samme tur, og vend det så 90 grader og giv det samme tur, vend det så 180 grader og giv det samme tur.
Nu er det blevet slebet på fra alle vinkler, og du kan så starte forfra indtil der kun er 1mm kant tilbage.
Når du er kommet dertil, så tager du topstykket op på et korn 400-600 vådslibningspapir. (koster 20,- i bilka havecenter)
Du lægger slibepapiret på en spejl (det er helt fladt) og kører det rundt i cirkler til at de grove ridser er væk.

Nu er det planet så godt som det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 21-10-05 13:39

Jeg skal ikke plane noget topstykke....har kun haft problemer med sådan noget. Jeg har fået svar på mit spørgsmål takker...hehe :D

Kommentar
Fra : txn

Dato : 21-10-05 15:20

Køb et højkomprimerende topstykke.Sæt et større tandhjul foran eller mindre bagpå. Husk at lukke dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 08-12-05 18:11

der sidder en i cyllen. og i udstøningen på mange a modellerne. og måske i studsen

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 12-12-05 23:31

Cyllen?

Hvad er det?

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 20 point
Dato : 13-12-05 16:20

cyllen er hans slang for Cylinder.

simpelt, hvis du vil ha mere fart på din FZ50, så skift til en cylinder med 3 skyllekanaler og skift til højkomprimeret topstykke og skift også dysen i karburatoren til en større så den får mere benzin.
Hvis der sidder en plumb i studsen, så skal den væk.

Med disse ting burde den kører 60-70 kmt. FZ50 er ikke kendt for at være hurtig

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 13-12-05 16:44

okay tak...det vil jeg kigge på. Det var noget jeg kunne bruge

Godkendelse af svar
Fra : JRC

Dato : 13-12-05 16:45

Tak for svaret NoShyGuy.

Kommentar
Fra : sakgo

Dato : 24-11-06 15:31

fjern begrensningen i studsen til kaburatoren..

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 24-11-06 16:29

Når du skifter cylinderen til en med 3 skyllekanaler, så skal du nok også skifte udstødning, da den gamle nok ikke passer på.
Du skal bare have en 45kmt udstødning, da en 3 skyllekanals cylinder er en 45kmt cylinder.

Husk for guds skyld at sætte en større dyse i karburatoren, ellers brænder stemplet af.