/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Hobrojolle
Fra : blendstrup
Vist : 6634 gange
100 point
Dato : 12-10-05 16:13

Jeg har købt en 21 fod Hobro-jolle, med overbygning og 3 køjepladser men kan ikke finde en båd på nettet med betegnelsen Hobrojolle?(den ligner meget en Nordan) er der nogle der kan fortælle mig hvem og hvor den er fremstillet og hvor man evt. kan fremskaffe tegninger af båden,

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 110 point
Dato : 12-10-05 16:48

Hej blendstrup
Her er lige hvad jeg ved om hobrojollen:

Konstruktør Svend Aage Pedersen
Designår 1973
Værft Farsø Glasfiber

Håber dette hjælper dig på sporet, men ellers skal jeg gerne undersøge det for dig (har lidt forbindelser)
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-10-05 16:51

Og så viser det sig at de stadig bygger både, så fat telefonen og snak med dem.
http://www.farso-glasfiber.dk/products.htm
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : pjk

Dato : 12-10-05 17:37

Et lille link til mer info vedr. hobrojollen

http://www.udkik.dk/app/yylist.jsp

og så søg på hobro.

Kommentar
Fra : pjk

Dato : 12-10-05 17:47

Hobrojollen er lavet også lavet i en 18 fods version.
kahytten var/er skruet på, så den kan fjernes uden problemer.
med eller uden dam og med inden eller udenbordsmotor.

Der sejler faktisk en del her i Limfjorden af den 18 fod´s version, men du kan ikke sammeligne den med en Nordan 18, når man tænker skrovet.
Min nabo har en 18 fods med en 25hk mariner. Den er en skøjte når den forsøger at plane. Nordan 18 er "flad" bundet og kommer fint op og plane.

Et par link af nogle jeg har set til salg på nettet.

http://www.maritimsport.dk/Motorbaade/Hobro18.htm

http://www.deltamarine.dk/baade.asp?Mode=Brugte&ID=34

Godkendelse af svar
Fra : blendstrup

Dato : 12-10-05 21:05

Tak for svaret dabj.
Du må meget gerne bruge din forbindelse angående Hobrojollen
den er 21 fod med 3 sovepladser, yanmar 3.cyl. indenbordsmotor
overbygningen har et lille udhæng.
venlig hilsen Bent ole.

Kommentar
Fra : hugofmads

Dato : 22-12-09 16:56

Hej
Jeg har en Hobrojolle 21 fod med en sabb dieselmotor. Svend Åge Pedersen som har kreeret Hobrojollen var købmand i Hobro derfor navnet. Jeg kunne tænke mig at se hvordan din jolle er indrettet, da jeg har i sinde at lave lidt om på min. Min har fisket Mariagerfjord tynd igennem rigtig mange år.
hugofmads