/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Foto på CD til afsp. på tv, via DVD
Fra : Arne.p
Vist : 669 gange
100 point
Dato : 27-10-02 13:58

Jeg vil gerne kunne afspille mine foto på min DVD, til mit TV.
Og jeg skal kunne vælge foto jeg vil se i undermapper.
Derfor har jeg hentet et program der virker som gratisprogram i en prøveperiode.
Programmet er Picture ToTv. som skulle kunne det. Nu er det sådan at mit engelsk er temmelig mangelfuldt, men lidt forstår ja da efterhånden. Jeg kan sagtens oprette mapper og undermapper, men når jeg skal brænde det for jeg ikke lov.
Det kan godt være jeg i "gratisprogrammet" ikke lov at brænde, men hvordan skal jeg så kunne se om programmet virker?
Findes der et -helst dansk- program som jeg kan prøve i en kortere periode, og så købe det efterfølgende?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-10-02 14:35

du kan gøre alt det du vil i nero brænder programmet
og så fåes det også på dansk
se her http://www.nero.com/en/content/download.html

først henter du programmet nero55914.exe og så henter du den danske oversætelse ( danish )
så installere du nero brænder program derefter danish oversætelsen

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 27-10-02 14:46

Jeg har NERO på dansk, og det er både købt og betalt. Jeg kan ikke oprette mapper i NERO. Hvis jeg kan, er du så venlig at forklare hvordan man gør.
Mvh. Arne

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-10-02 15:32

hvilken version har du ??
og hvordan ser den skærm ud nåar du starter op ? er det express du bruger
hvis det er den almindelige så prøv at klikke med højre musetast i den skærm hvor du har lagt dine filer der skal brændes

der er 2 måder at starte nero på ; nero.exe og nero.exe/w

med højre musetast kan man feks lave nye mapper under pictures ( billeder )

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 27-10-02 15:45

Jeg bruger Win XP, og jeg har NERO 5.5. Jeg forstår ikke det med Express? Jeg er ikke helt med, når du starter hvor begynder du så? Er det i VCD elle SVCD eller noget helt andet?
Jeg kan ikke finde nogen mappe med Billeder eller Pictures.
Det der med opstart af NERO forstår jeg slet ikke, kan jeg starte på en anden måde? Og hvis jeg kan hvordan, og hvorfor.
Du må meget gerne forklare hvordan du gør i detalier, hvis du vil.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-10-02 19:14

det bedste er nok at opdatere dit 5.5 til version nero 55914 for der er der indbygget en wizard der faktisk gør det hele for dig

ja det er vcd (video cd ) du skal bruge svcd er et extra plugin som man skal betale extra for

kig evt her http://www.geocities.com/nero_help_cd_making/VCD/page5.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-10-02 22:49

Prøv at se ind på dk.edb.hardware.drev.cd-rom
Spørgsmålet har været oppe flere gange, så du kan nok bruge noget af det der
er skrevet om emnet.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.
2750 Ballerup
http://www.nisv.dk
eller prøv
http://baldersbonet.dk

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 28-10-02 00:20

Nu har jeg lige, for 24 dage siden købtNERO version 5,5, fordi det var det nyeste. Hvad gør jeg nu, skal jeg hente en ny på nettet der udløber om en måned, eller har du et godt råd. Jeg syntes ikke jeg vil ud og ofre store penge på et nyt program.

Til Nils, tak for rådet.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-10-02 01:36

når du nu har købt og betalt for dit program så skulle der da gerne være en manual med har du kigget i den ????
men du skulle jo gerne have lov til at opgrader uden at det koster dig extra

men lav en vcd eller svcd cd importer dine JPG filer
( evt. lav en menu )

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-02 02:04

nu har jeg lige lavet en vcd cd med 9 billeder på som jeg kunne se på dvd afspiller

og her er mappe og fil strukturen for at vise dig hvordan det kommer til at se ud på din computer
men det er jo også et spørgsmål om at din dvd afspiller kan læse vcd ( men det kan de fleste )

her er strukturen ::
sadan ser mapperne ud på en vcd med billeder ( 9 stk)
------------------------------------------------------
CDI
EXT
MPEGAV
SEGMENT
VCD
--------------------------------------------------
sådan ser filerne ud i mappen CDI

CDI_IMAG.RTF
CDI_TEXT.FNT
CDI_VCD.APP
CDI_VCD.CFG

------------------------------
sådan ser filerne ud i mappen EXT

LOT_X.VCD
PSD_X.VCD
SCANDATA.DAT

sådan ser filerne ud i mappen MPEGAV

AVSEQ01.DAT

------------------------------------
sådan ser filerne ud i mappen SEGMENT

ITEM0001.DAT
ITEM0002.DAT
ITEM0003.DAT

-----------------------------------
nu håber at dette skulle være til en hjælp

Godkendelse af svar
Fra : Arne.p

Dato : 28-10-02 10:13

Tak for svaret technet.
Jeg har nu opgraderet, og det gik fint så nu har jeg version 5.5.9.14. Jeg har endnu ikke forsøgt det du anbefaler.
Jeg har fået en kæmpe manuel, men den er på engelsk, så jeg forstår ikke ret meget.
Min DVD er en Philps model 633 som både kan afspille VCD og SVCD. Og jeg har den fil som NERO skal bruge til at bearbejde SVCD, så det skulle være på plads.
Du skal have tak fordi du så fint har beskrevet løsningen.
Nu vil jeg så lave et forsøg, og håber du stadig er med, hvis jeg får brug for det.
Mvh. Arne

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-10-02 10:16

selvfølgelig vi skal jo hjælpe hinanden
det kunne jo også være det blev min tur engang

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 28-10-02 10:52

Nu har jeg prøvet, men jeg er åbenbart meget gumpetung!
Jeg kan i Express få lov til at overføre mine mapper, men så får jeg undervejs meldingen at der højst kan være 99 et eller andet.

Samtidig opretter NERO et hav af menuer. Det jeg ville var "bare" at have mine egne menuer. Lad mig give dig et eksempel:
Jeg har ca. 200 billeder i en mappe fra en tur til Thailand og en mappe med feriebilleder fra Santorini, og en mappe med familiebilleder. De tre mapper skal være de eneste menuer på min DVD oversigt når jeg er færdig. Hvordan gør jeg det?
Skal jeg aktivere menuen i billede 2 efter jeg eksempelvis har valgt VCD? Og hvis, hvad skal jeg så vælge?
Jeg gør det, at når jeg er nået frem til NEROS vindue så forsøger jeg at trække filen Santorini over i venste vindue. Det får jeg ikke lov til. Så aktiverer jeg filen og får alle billedfilerne frem. Derefter mærker jeg alle af og overfører dem alle. Så kommer der som sagt et hav af menuer.
Har du en mulighed for at beskive i detalier hvordan du gør, der kunne være andre "tumper" end mig som kan få glæde af din viden.
Jeg har forsøgt at brænde mine mapper i andre Valg end VCD. Det går, men DVD en kan ikke læse dem.

Stadig Mvh. Arne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 10:34

"Arne.p" skrev d. 27-10-02 13:58 dette indlæg :
> Jeg vil gerne kunne afspille mine foto på min DVD, til mit TV.
> Og jeg skal kunne vælge foto jeg vil se i undermapper.
> Derfor har jeg hentet et program der virker som gratisprogram i en
> prøveperiode.
> Programmet er Picture ToTv. som skulle kunne det. Nu er det sådan at
mit
> engelsk er temmelig mangelfuldt, men lidt forstår ja da efterhånden.
Jeg
> kan sagtens oprette mapper og undermapper, men når jeg skal brænde det
> for jeg ikke lov.
> Det kan godt være jeg i "gratisprogrammet" ikke lov at brænde, men
> hvordan skal jeg så kunne se om programmet virker?
> Findes der et -helst dansk- program som jeg kan prøve i en kortere
> periode, og så købe det efterfølgende?

Nero (program til brænding af CD) kan brænde billeder til CD, så de kan
ses via DVD. Du skal blot vælge typen VCD. Jeg har kun prøvet den simple
løsning uden menuer, men de nyere versioner skulle have flere muligheder
for menuer mm.

Nero kan hentes i en 1mdr. prøveversion her:
http://www.nero.com/en/index.html#download

Du skal huske også at hente og installere de danske hjælpetekster m.m.
længere nede af siden.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 10:53

"Niels Svendsen" <niels.svendsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dbc5f6b$0$34797$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Prøv at se ind på dk.edb.hardware.drev.cd-rom
> Spørgsmålet har været oppe flere gange, så du kan nok bruge noget af det
der
> er skrevet om emnet.
>
Det kan ikke være rigtigt at du ikke kan få lov at "brænde" i den
downloadede version. Jeg har selv prøvet det og der er også andre der har.
Der var en der anbefalede det, derfor prøvede jeg selv. Kig efter igen. Jeg
har det ikke installeret mere og kan derfor ikke sige dig hvad du skal
klikke på.

Mvh.

Ester C

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 28-10-02 12:41

Velkommen til Ester C. Når jeg henter mine billedfiler over i vinduet kommer der en meddelelse:
Det maksimale antal indtastninger i lydkompileringen er 99!
Og så overfører NERO ikke flere, selv om der er langt flere billeder jeg gerne vil have ned på min CD.
Kan du oprette mapper, og har du flere billeder end 99?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-10-02 13:08

jeg er ikke lige klar over hvad du laver forkert , for et eller andet laver du forkert
for jeg har lige nu pr klokkeslet lavet en med 508 billeder og det virker fint.
de 99 er de tilladte antal menuer med thumbnails

men prøv at starte op i nero express
vælg video/pitures
vcd
fjern flueben i menu
add dine billeder/mapper
sæt flueben i menu
klik nu på layout
vælg titles,2 columns
klik på next

nu skulle du være klar til at brænde

(det ville være en fordel at bruge cd-rw cdér for så er der jo råd til at fejle)

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 28-10-02 13:51

Jeg er sikker på jeg stadig gør noget forkert. Nu har jeg prøvet det du foreslår. Så snart jeg forsøger at overføre mine mapper kommer den meddelelse igen: Det maksimale antal indtastninger i lydkompileringen er 99!
Herfter overføres der kun 99 billeder.
Kunne du ikke sende mig en mail med dit telefonnummer så kunne jeg ringe dig op. Jeg tror det en nemmere på den måde. Herefter kunne jeg så her beskrive hvad jeg gjorde forkert.
Min mail er:
Arnepedersen@adr.dk
Mvh.Arne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 23:08

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Wl7v9.186615$Qk5.6529628@news010.worldonline.dk...
> "Arne.p" skrev d. 27-10-02 13:58 dette indlæg :
> > Jeg vil gerne kunne afspille mine foto på min DVD, til mit TV.
> > Og jeg skal kunne vælge foto jeg vil se i undermapper.
> > Derfor har jeg hentet et program der virker som gratisprogram i en
> > prøveperiode.
> > Programmet er Picture ToTv. som skulle kunne det. Nu er det sådan at
> mit
> > engelsk er temmelig mangelfuldt, men lidt forstår ja da efterhånden.
> Jeg
> > kan sagtens oprette mapper og undermapper, men når jeg skal brænde det
> > for jeg ikke lov.
> > Det kan godt være jeg i "gratisprogrammet" ikke lov at brænde, men
> > hvordan skal jeg så kunne se om programmet virker?
> > Findes der et -helst dansk- program som jeg kan prøve i en kortere
> > periode, og så købe det efterfølgende?
>

Prøv at se på denne side, der er et program - xatshow - der kan det du
søger.

http://www.xat.com

xatshow slide show and screensaver maker for PCs, DVD players, web sites,
digital cameras and TVs, Windows® 95/98/NT/ME/2000/XP

Programmet har været omtalt i - Komputer bladet Nr.11/02 side 24.

fln

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-10-02 22:28

"fln" <....@.....dk> skrev i en meddelelse news:apkcg1$t0d$1@sunsite.dk...
>
> Prøv at se på denne side, der er et program - xatshow - der kan det du
> søger.
>
> http://www.xat.com
>
> xatshow slide show and screensaver maker for PCs, DVD players, web sites,
> digital cameras and TVs, Windows® 95/98/NT/ME/2000/XP
>
> Programmet har været omtalt i - Komputer bladet Nr.11/02 side 24.
>
> fln
>
Nixen. Xatshow er lige som de øvrige. Ganske glimrende til at lave
slideshows, men man kan ikke organisere det i mapper. Man er nødt til at
lægge det i en mappe og så lave det derfra.
Jeg har efterhånden prøvet en del af disse programmer og er endnu ikke stødt
på et, som kan håndtere mapper og undermapper.
I Nero brænderprogrammet kan man iøvrigt bare brænde sine billeder som
VideoCd, så behøver man ikke et særskilt program.
I Easy Cd Creator 5 er der indbygget et slideshow program som kan bruges ved
brændingen, så der samtidig sættes lidt effekter på.

Kurt

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 31-10-02 00:04

Ak ja, det er ikke nemt. Jeg har hørt at man kan det jeg vil i WinOn CD 5.0, derfor påtænker jeg at købe det. Nu er spørgsmålet så om der er andre versioner, eller programmer der kan bruges i XP.
I øvrigt har jeg (og andre) fundet fejlen i den downloadede version 5.5.9.14, så nu har jeg genoprettet min versin 5.5.8.1 og nu kan jeg godt brænde mere end 99 billedfiler.
Arne