/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
1000 MB serverplads ?
Fra : Surf
Vist : 389 gange
40 point
Dato : 12-10-05 14:26

Jeg er komme i tvivl om hvad det stået for. altså betyde det at min side + de ting som billeder og lign kun må fylde de 100 MB

http://www.wannafind.dk/produkter/webhotel.asp

Altså hvad er serverplads

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-05 14:30

Ja, jeg kan da ikke få det til andet

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 12-10-05 14:48

Men jeg bruger lige nu IIS og mappen wwwrot. så er det min webhotel der er server eller er det min com der er server

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-10-05 15:17

Hvis du bruger Wannafind som dit webhotel så har 100MB plads til dine ting - og så skulle dine sider gerne være oploadet hertil.
Hvis du skal bruge din egen computer som server, så skal du have sat den op til det og så behøver du ikke et WebHotel.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 12-10-05 17:11

Jeg har spurgt dem ad om jeg kan bruger dem som webhotel. og ikke som server. og venter nu svar fra dem

Hvis det ikke kan lade sig gøre sige jeg min webhotel op. Bruger min computer selv som webhotel og dermed som server. og betaler regning når den kommer

Heldigvis er det DK Hostmaster jeg betaler for min doæne navn som er www.boker.dk og kun 62.50 om året

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-10-05 17:22

Hvis du ser her http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=boker.dk&submit.x=46&submit.y=6
så kan du se nederst at du bruger Wannafind som navneserve og ikke din egen computer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 12-10-05 17:29

Og det vil så sige

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-10-05 17:34

Jeg vil tro at hvis du brugte din egen computer som server ville henvisningen gå til denne.
Men du må da vide om du har sat din egen computer op som server ???
Har du oploadet dine sider til Wannafind ???

//bentjuul

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 12-10-05 17:39

Lige en anden ting

Kan man godt bruger et webhotel som webhotel også sin computer til server. var

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-10-05 17:45

Hvad skulle du bruge et webhotel til hvis du bruger din computer som server ???

Men kan du ikke svare mig på det jeg spørger om kl. 17.34

//bentjuul

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 12-10-05 18:02

Og hvordan skulle jeg ku finde ud af der. var

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-10-05 18:09

Fordi du er den eneste der kan have sat din computer op til server - har du det ????

//bentjuul

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 12-10-05 18:25

Mener du sådan her ---> http://www.boker.dk/iis.jpg

Var

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 12-10-05 22:56

Altså... for at slå det fast, så tilbyder wannafind webhoteller, hvilket vil sige at du INTET skal haveat gøre med serveropsætningen... Du sender dine data (din hjemmeside) til wannafind (typisk via en ftp forbindelse), og wannafind sørger derefter at din hjemmeside kommer til at køre på deres server. Dvs. du skal slet ikke rode med IIS. Og det du sender til wannafind, må MAX fylde det som serverpladsen angiver (100mb eller 200mb).

Hvis du dog insisterer på selv at bruge IIS, så kan du godt skippe wannafind, og i stedet få dit domæne (www.boker.dk) til at pege på din maskines ip adresse. Dette kan du gøre ved hjælp af en såkaldt DNS service, som f.eks. gratisdns.dk tilbyder. Dette kræver dog en såkaldt redelegering, men det er der alt sammen guides til på www.gratisdns.dk

Altså: Det hele afhænger af om du SELV vil stå for serveren, eller lade wannafind gøre det!

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 30-11-06 02:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål