/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Frames - linke til 2 frames på én gang?
Fra : Lubin
Vist : 570 gange
50 point
Dato : 27-10-02 13:12

Kan det lade sig gøre at linke til 2 frames på samme tid? Jeg har opbygget et site i frames - top,venstre, højre, bund og indhold frames. I venstre frame har jeg menu, i topframe et billede. Når jeg vælger et emne i venstre frame, ønsker jeg at hente tekst i indhold OG skifte billedet ud i topframeen! Kan dette lade sig gøre? (grunden til at jeg ikke bare sætter topbilledet i inholdsframen er, at jeg ønsker billedet hele vejen over både venstre, indhold og højre frame, men det skal være forskelligt afhængig hvilket emne jeg vælger i menuen til venstre). Det var en lang smører, håber der er nogle der har lyst til at svare :) Tak..

Accepteret svar
Fra : smurfi

Modtaget 60 point
Dato : 27-10-02 13:21

Ja, det tror jeg du kan ved og bruke nested frame.
Klikk på F1 tasten i DW og søk på nested frame. Da vil du får opp hjelpemenyen i programmet og den viser det steg for steg hva du skal gjøre. Lykke til.
Knus fra Smurfi

Kommentar
Fra : smurfi

Dato : 27-10-02 13:22

Ja, det tror jeg du kan ved og bruke nested frame.
Klikk på F1 tasten i DW og søk på nested frame. Da vil du får opp hjelpemenyen i programmet og den viser det steg for steg hva du skal gjøre. Lykke til.
Knus fra Smurfi

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 27-10-02 13:31

Du opretter to eller flere mapper med dine sider. Når man så trykker i venstre frame, skal den henter fra en anden mappe osv..

Hvis du fx. skriver om biler: Kan det se sådan ud: 5 forskellige mapper:
Ford, (her i skal ligge standard framesene fra "hovedsiden + de special til Ford, det vil sige: normal venstre, højre og bund frame, og en speciel indhold + topframe.)
Opel, (det samme som ford)
Saab, (det samme)
WV, (det samme)
index. (De normale frames, altså: højre, venstre, topframe, indhold og bund frame...)

Forklaring: Når man trykker i venstre frame på forsiden, vil den hente fx. ford mappen. Der finder den en anden udgave af indhold og topframe. OG så skulle problemmet være løst, forhåbenligt..!
Er det forståeligt`?

Jeg kan ikke helt overskue det jeg skrev, men skriv hvis du hellere ikke kan..!!!

- Henrik

Kommentar
Fra : Random

Dato : 28-10-02 01:31

Tror ikke nestede frames er svaret.. det er jo blot en mere avanceret opbygning af frame-layoutet. Vil mene du må ty til JavaScript.

Aller først i din menuside laver du et lille JavaScript med funktionen:
function loadpages(topHtml,pageHtml)
{
parent.frames[0].location = topHtml; //frames[0] skulle svare til din topframe
parent.frames[2].location = pageHtml;
}

Herefter skal menulinks blot skrives, så du har dem på følgende form:
<a href="javascript:loadpages('topinfo.htm','pageinfo.htm');">Information</a>
<a href="javascript:loadpages('toplinks.htm','pagelinks.htm');">Links</a>
osv...

Jeg tror faktisk det var det hele...
Hygge heii