/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
US Postal money order
Fra : jesper.s
Vist : 1472 gange
100 point
Dato : 12-10-05 10:06

Kan jeg sende penge til USA på en "US Postal money order" fra Danmark? Dersom jeg kan, hvordan gør jeg det så?

På forhånd Tak!

Jesper S.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 12-10-05 10:17

Ja - men pas på!!

Du kan sådan set bare gå ned på dit posthus, tage en formular, udfylde den med data og betale - keine problem...

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 110 point
Dato : 12-10-05 10:21

.... men: Jeg har gjort det 1 gang. Købt noget på nettet, betalt med US Postal (Western Union) - og aldrig set varen. Du sender reelt penge på forskud, så hvis du forventer at få noget igen, så brug et andet betalingsmiddel.

Det er i øvrigt også et relativt stort gebyr, de tager. Derfor er det meget billigere (20 kr. oftest) at lave en direkte bankoverførsel eller betale med paypal. I begge tilfælde kan du spore modtageren bagefter, og er derfor i stand til at foretage en evt. opfølgning / anmeldelse - hvis noget skulle gå galt...

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 07-12-05 16:50

Tak for svaret erling_l.