/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Røget lammekølle?
Fra : benselense
Vist : 3075 gange
200 point
Dato : 12-10-05 08:56

Hej.
Jeg har været så heldig at jeg får en røget lammekølle forærende.
Nu kunne jeg godt tænke mig at få lidt inspiration til anvendelsen af den.
Er der nogen, der kan hjælpe?
Hilsen B.

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 210 point
Dato : 12-10-05 09:10

Skær i tynde skiver og serverer med flødestuvet spinat m/hvidløg & flutes. Velbekomme

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 12-10-05 09:15
Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 12-10-05 09:15

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=6577&Røget

Denne her har jeg prøvet, den er vældig god.

Jes

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-10-05 11:11

Evt. som smørebrød m. lun røræg og purløg

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 12-10-05 11:17

Altså hvor bliver man bare såån rigtig lækker-sulten finder lige en ostemad !

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 12-10-05 15:26

du kan feks. ligge den i et ovnfast fad, og sprede timian samt lidt salt og pebber .. og så i ovnen. derudover en masse kartofler i skiver også med timian på.
Og så 1 enhalv time på 200 grader mumsen...

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 12-10-05 15:28

Ups du sagde røget... så skal den nok ikke lige have den tid...
Men blot en halv times tid.. Det er forresten også lækkert med varmede hindbær og brumbær.. samt spinat som er stuvet med fløde og muskatnød som tilbehør

Godkendelse af svar
Fra : benselense

Dato : 13-10-05 00:36

Tak for svaret Balcanard.
Godt forslag. Det vil jeg prøve.
Hilsen Bente.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-10-05 05:57

Velbekomme.

Kommentar
Fra : Katya

Dato : 13-10-05 10:32

Der er en del opskrifter på nedenstående side, som du evt. også kan prøve.

http://www.madabc.dk/madabc-dk/index.aspx?id=10
mvh.
Katya