/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Webhotel til under en 50'er ?
Fra : mploug
Vist : 431 gange
50 point
Dato : 11-10-05 21:30

Hej

Jeg går og overvejer, hvem der skal være
min næste webhotel udbyder.

Jeg vil ikke give mere end 50 kr. incl. moms
pr. måned.

Krav til webhotel:

Plads: ?
php: ja
MySql: ja (gerne flere databaser, men ikke et must)

Stabiliteten /opppetiden er jo altid vigtig, og det er
da også det jeg lægger mist vægt på.
+ at evt. problemer bliver øst hurtigt og med en høflig
tone.

Jeg har på det seneste kigget en del på www.concor.dk
og www.unoeuro.com

Jeg ved ikke, om man får så meget mere med ved f.eks.
at vælge www.concor.dk frem for www.unoeuro.com
- Har læst, at der er noget knas med teknikken host unoeuro,
men det er der vel hos alle ind imellem.

Jeg har nok udelukket web10, b-one, cliche og surftown
- pga. de dårlige erfaringer jeg har læst om i webhotel
nyhedsgruppen.

Jeg vil gerne høre, om der er nogen herinde, der har gode/
dårlige erfaringer med de to ovenstående udbydere.
Jeg vil også gerne høre, hvis der er nogen, der kan foreslå
nogle andre udbydere, som de har gode erfaringer med
- inden for prisklassen.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 11-10-05 22:09

Hej Martin. Jeg bruger selv B-one, og de havde lidt opstartsproblemer, men jeg føler faktisk,at det går fint nu, og de ikke har de store problemer med nedbrud. Servicemæssigt har det været svært at få et vildt hurtigt svar - det foregik over e-mail, så ½ - 1 dag tog det. Men i dag har de live help (chat med operator) - ofte (udenfor almindelig dansk åbningstid) på engelsk - men de er der.

Jeg har dog en kammerat, der er ret freaket på hjemmesider - han arbejder semiprofessionelt med dem (dvs. laver også til andre), og derfor prioriterer han meget muligheden for en online hjælp og en god hastighed.

For et par måneder siden lavede han et lille program til at teste hjemmesider - et lille program der uploadede / downloade og lavede forskellige udregninger undervejs - vist nok over en uges tid. Så han tuder mig ørerne fulde af, at jeg er småtosset og har valgt det forkerte. Ganske vist er B-ones forbindelser teoretisk hurtige, men samtidigt er der også vildt mange kunder, så det brede bånd bliver delt af mange. Han testede 8-10 sider og konkluderede at en sikker vinder i hastighed og stabilitet var http://device.dk/. Der kan han også få telefonsupport og han er ovenud tilfreds med dem. Har ikke selv prøvet dem, men ud fra hans vurdering (og han ved mere end jeg om det) ville jeg nok vælge dem i dag, hvis jeg skulle starte forfra...

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 11-10-05 22:31

Jeg kan ikke genkende problemerne med B-One og Surftown.
jeg har min egen hos B-One og har aldtig haft problemer med dem
og er webmaster på flere hjemmesider som hostes på surftown og b-one også uden problemer.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-05 23:38

Du kan søge efter alternativer med de kriterier du sætter her : http://www.internetplads.dk/

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 50 point
Dato : 12-10-05 09:22

Der er aldeles ikke noget knas med teknikken hos Uno-Euro. Spywarefri, et af de rigtig store sider med mange tusinde unikke besøgende hver dag, bruger Uno-Euro og hvornår har Spywarefri været nede? De kan absolut anbefales.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 12-10-05 10:30

Vil lige sige, at jeg godt kan lide molo's link - men jeg savner den "real efficiency" målig, der fortælle, hvor stabilt og hvor hurtigt, det er.

10GB er som ikke nødvendigvis hurtigere end 2 GB... hvis 10 gange så mange skal dele...

Kommentar
Fra : Easywebhost

Dato : 15-10-05 23:24

Hej Mploug

Du kan finde mere info i følgende nyhedsgrupper, der vil der som regel altid være kendt, hvis der er problemer med en af de udbydere du har kig på :

dk.edb.internet.udbydere.webhotel

Det er som regel både webhotel udbydere og brugere af webhoteller, som kommer i denne gruppe, så du vil altid kunne få et seriøst svar.

Personligt bruger jeg selv :

Easy Webhost
http://www.easywebhost.org/

Du kan finde nærmere info på deres hjemmeside, hvor du også kan finde priser, vilkår m.m.

Vigtigt i denne sammenhæng, er at de ikke reklamerer med fri trafik.
Dette begreb bruger en del Webhoteller og siger at du kan have ligeså meget trafik du vil, men hvis din hjemmeside bliver for populær smider de dig ud som kunde. Dette er desværre set i utallige tilfælde.

Jeg kan fortælle dig at concor.dk og unoeuro.com begge gruger sig af begrebet fri trafik, bare lige som en reminder.

Mogens

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-10-05 09:29

Mogens skriver:

Vigtigt i denne sammenhæng, er at de ikke reklamerer med fri trafik.
Dette begreb bruger en del Webhoteller og siger at du kan have ligeså meget trafik du vil, men hvis din hjemmeside bliver for populær smider de dig ud som kunde. Dette er desværre set i utallige tilfælde.

Jeg kan fortælle dig at concor.dk og unoeuro.com begge gruger sig af begrebet fri trafik, bare lige som en reminder.

JA OG UNOEURO.COM HOLDER HVAD DE LOVER. SPYWAREFRI HAR OVER 5.000 UNIKKE BESØGENDE DAGLIGT OG DE ER ALTSÅ IKKE SMIDT UD AF UNO.EURO, SÅ HOLD SÅDAN NOGET LORDT FOR DIG SELV MOGENS!!!!

Godkendelse af svar
Fra : mploug

Dato : 17-10-05 19:17

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : Easywebhost

Dato : 17-10-05 19:31

Als
Kig venligst her :

http://www.unoeuro.com/order.php

Hvad står der ud for trafik ? Ja rigtigt.
Og når nu du mener jeg skriver det forkerte. Hvad står der så her :

http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere.webhotel/browse_thread/thread/85b9d49d1b03975a/13040781ca0fc89d?q=trafik&rnum=10#13040781ca0fc89d
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere.webhotel/search?group=dk.edb.internet.udbydere.webhotel&q=trafik&qt_g=1&searchnow=S%C3%B8g+i+denne+gruppe

Og find så lige en ordentlig tone, selvom det sikkert falder dig meget svært, udfra dit forrige indlæg at dømme.

Mogens
www.easywebhost.org

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-10-05 05:24

Kære easywebhost

Hvis du igennem tidens løb har læst mine indlæg her på Kandu så vil du se at det nok er første gang jeg bruger en (efter din mening) ikke ordentlig tone og det kan jeg altså ikke ikke lade være med (i dette specielle tilfælde) når du lukker noget ud som er SÅ FORKERT. Med dit navn easywebhost kan man jo også se hvorfra du kommer og hvilke interesser du SKAL pleje, men pyt med det.

Ja, unoeuro skriver at de giver fri trafik og det må da være lige hvad de gør, når der ikke er det mindste problem med at hoste Spywarefri som altså har et dagligt besøgstal på over 5.000 unikke.

Om man må skrive at man giver fri trafik eller ej (dine andre links) er mig så uendelig ligegyldigt, men lad være med at påstå og sætte rygter igang om et til dig konkurrerende firma som ikke er korrekt. Sådan noget irriterer mig meget, da det ikke er fair. (Det fik jeg da vist nok sagt på en pæn måde, ik' sandt?)

Og til mploug: Tak for stjernerne