/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Omdyse
Fra : Pornsim
Vist : 541 gange
50 point
Dato : 11-10-05 16:16

Hej. Jeg har en kreidler easy rider, og på den er der pillet skive i variator og der er sat et tun udstødning på (proma legal 2)´. Er der flere begrænsninger?.

Men den kører kun 50 km/t. Når jeg kører oppe i top fart (cirka. 50 km/t.) og jeg så slipper gassen lidt og giver hurtigt bundgas igen, går den lidt død og så kommer den igen hurtigt..

Så mit spørgsmål er så om den skal omdyses?
Og hvis den skal det, kommer den så til at kører stærkere når jeg har fundet den rigtige dyse?

Med venlig hilsen Simon

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 60 point
Dato : 11-10-05 17:07

Ja, det skal den. Jeg vil gætte på at der sidder en dyse 70 i.
Prøv med en 80-85 og hvis den så 4takter(prutter), så dyser du den 5 ned af gangen, indtil den ikke 4takter mere.
50 lyder også meget lavt. den burde køre mindst 60 kmt.
Prøv også at hæve nålen. Hvis den så begynder at 4takter i mellemgassen, så skal den ned igen.
Karburatoren kan tage lang tid at indstille, men det er meget vigtigt at det bliver gjort rigtigt, men det er der mange som ikke tænker på eller er ligeglade.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 11-10-05 17:08
Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 11-10-05 17:21

hvad kommer den så til at kører, når den bliver omdyset?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 13-10-05 17:51

mere trækkraft.
Og overlever din motor.
Dit stempel og krumtap smelter hvis den får for lidt benzin i forhold til luft.

Godkendelse af svar
Fra : Pornsim

Dato : 13-10-05 18:04

Tak for svaret NoShyGuy.