/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
første opladning af bærbar ?
Fra : DreamHunter
Vist : 545 gange
100 point
Dato : 11-10-05 12:30

jeg har lige fået en ny bærbar... toshiba satellite !

batteriet er fuldt opladt... kan jeg godt bare begynde at bruge den? eller skal jeg lade den lade før jeg tager stikket ud ?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-10-05 12:46

ja

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-05 12:46

hvis batteriet er fuldt opladt, kan du godt gå igan,g men altså batteriet skal være fuldt opladt før brug

Accepteret svar
Fra : invisible

Modtaget 110 point
Dato : 11-10-05 13:23

Hvis det er et Lithium ion batteri, er det lige meget om det er ladet lidt eller meget når du tager dem i brug.

Det er en gammel skrøne (vigtigt i "gamle" dage) at batterierne blev ladet i xx timer.

Dog vil et Li-Ion batteri først have sin max. leve tid når den er ladet op/afladet en 3-4 gange.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-10-05 16:54

Det er korrekt som invisible skriver om batterier. Det er efterhånden en hel jungle at finde rundt i.
Forbrugerbladet -TÆNK- have i sidste nummer en guide om batterier, som var meget oplysende. Da fortalte de bla. at det jo ikke er alting de genopladelige batterier var gode til, fx. var de noget af det dårligste til fx. trådløse tastaturer mus olign.
Reportagen må kunne findes på deres hjemmeside.

Godkendelse af svar
Fra : DreamHunter

Dato : 12-10-05 19:36

Tak for svaret invisible.