/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Film af en operation!!!
Fra : the1best
Vist : 456 gange
500 point
Dato : 11-10-05 11:09

Jeg har prøvet at lede efter en kræftoperation på nettet, har ikke kunnet finde noget,

(men ved jo af erfaring, hvis det findes, finder i det og forhøjer meget gerne de 500)

nærmere betegnet en endetarmsoperation. Min mand er lige blevet opereret for kræft i endetarmen og kunne godt tænke sig at se hvordan sådan en operaton foregår.
Håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

The1best

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-10-05 12:13

Jeg ved, at de i programmet "lægens bord" havde flere indslag om netop dette.. Har du søgt på deres hjemmeside?
Der kan man se de gamle indslag, så det er da et forsøg værd

Vaxen

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 11-10-05 12:29

Vaxen...... jeg giver ikke 500 point for selv at lede. Jeg skal bruge et link, jeg har været inde og kigge, men kan ikke umiddelbart finde noget.

The1best

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 11-10-05 13:27

Min mediaplayer er i stykker, så kan ikke lige checke filen før i aften - men prøv at checke denne, og se om det opfylder behovet.

http://splweb.bwh.harvard.edu:8000/pages/movies/rectum_cancer.mpg

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 11-10-05 13:32

erling_1..... nej desværre ikke noget jeg kan bruge. Jeg søger en film om hele operationen og den tager fra 3 - 6 timer. Du skal ha tak for forsøget.

The1best

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 500 point
Dato : 11-10-05 13:38

Det tror jeg helt ærligt ikke, du kan finde. Ledte lidt, og fandt forsklellige clips - også af endetarmsoperation - men det er kun clips. Kan ikke forestille mig, at nogen har lagt en komplet ud. Men skal gerne lige checke videre i aften - men hvilken slags ? Den helt store (stomi) eller hvad?

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 11-10-05 14:03

erling_1 ja, det må være den helt store for han fik både stomi til urin og endetarm. Han har nu fået den til urin fjernet, men har stadig den anden og skal ha den 2 måneder endnu. De må da bruge den til undervisning, så muligvis nok der man skal søge, jeg har desværre ikke tid til det.

The1best

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-10-05 14:15

Jeg tror ikke på at sådan en film findes i offentligt - og HVIS den overhovedet findes, tror jeg ikke på at den LOVLIGT vil være at finde på Nettet!

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 23-10-05 18:20

Tak for svaret erling_l. Jeg har stadig ikke fundet noget på nettet og det ser ud til jeg må opgive det.

The1best