/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
træsokkle til drivhus??
Fra : zakdk
Vist : 1928 gange
150 point
Dato : 11-10-05 00:25

Lige faet et usammlet brugt drivhuss 2,5x2,5 men ved ikke hvordan jeg skal lave sokkel
og hvad er bedst at ligge i bunden af drivhus(flise?)
En god forklaring(material..o.s.v) hvordan man laver en så???

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 11-10-05 00:53

Læg grus ud i 20 cm. tykelse ret af og læg fliser køb noglr trykinprenerede stolper 4X 4 tommer og mål ud så kanten af drivhuset yderside kommer til at hvile på fundamentet yderside skrug det fast med en god skrue fundamentet skruer du fast til fliserne med vinkelsømbeslag 2 på hver side, således havde jeg mit drivhus i mange år

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 11-10-05 00:53

Læg grus ud i 20 cm. tykelse ret af og læg fliser køb noglr trykinprenerede stolper 4X 4 tommer og mål ud så kanten af drivhuset yderside kommer til at hvile på fundamentet yderside skrug det fast med en god skrue fundamentet skruer du fast til fliserne med vinkelsømbeslag 2 på hver side, således havde jeg mit drivhus i mange år

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 11-10-05 00:53

Læg grus ud i 20 cm. tykelse ret af og læg fliser køb noglr trykinprenerede stolper 4X 4 tommer og mål ud så kanten af drivhuset yderside kommer til at hvile på fundamentet yderside skrug det fast med en god skrue fundamentet skruer du fast til fliserne med vinkelsømbeslag 2 på hver side, således havde jeg mit drivhus i mange år

Kommentar
Fra : MarleneP

Dato : 11-10-05 08:42

Men hvis man vil dyrke grøntsager, er det vel ikke godt med trykimprægneret træ - det afgiver jo tungmetaller?!?

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 11-10-05 09:26

Plantekasser/kapilærkasser!!!!!
og husk hjørnestolper!!!!

Kommentar
Fra : zakdk

Dato : 11-10-05 21:31

Classic26 vi skal bruge plantekasse men kan du forklare lidt lidt mere hvad du mener om hjørnestolper?

og til betonjens:
jeg har i øjeblik 2 mulighed om fliser enten de 40x40 eller 60x70 som tror jeg er 10cm tykke på grund at vi ligger ny terasse og de bliver smidt ud i container, hvad skulle jeg vælge?(har masse af begge)

Jeg har også læst mange indlæg om at støbe fundamental???

Accepteret svar
Fra : classic26

Modtaget 150 point
Dato : 12-10-05 13:37

Hej Zakdk

Jeg kan an godt se Betonjens nævner at du skal fastmontere fundamentet til fliserne med vinkelbeslag, men det vurderer jeg ikke som godt nok. Jeg ville forankre med en stolpe nedgravet i jorden ca.60cm i hvert hjørne af soklen. Så blir det hus stående selv i storm!
Plantekasserne løser problemet med trykimp. træ og jord. En god ide` når man bruger plantekasser er at lave en "rende" til dem, så plantesækken kommer ned i "fodhøjde,,,på den måde opnår du mere vækstareal til planten.

Støbt fundament er rigtig godt hvis du har tid og mod på det!

Kommentar
Fra : zakdk

Dato : 12-10-05 20:44

Hej classic26 jeg er 100% enige med dig om støbt fundament er bedst og det vil jeg gerne prøve men kan du hjælpe mig lidt om hvordan man laver det..støbt fundament(materialer o.s.v)

Godkendelse af svar
Fra : zakdk

Dato : 20-10-05 05:15

Tak for svaret classic26.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 20-10-05 08:33

Hej Zakdk,,,,,undskyld jeg ikke havde set dit spørgsmål,,,,sådan er det nå der ingen
emails kommer.

Her er et link m.h.t. fundamentet:

http://www.byggekram.dk/sw3020.asp

ellers få yderligere råd og vejledning der hvor du køber materialer.

Har selv haft alm. træsokkel i 25 år under mit alu drivhus, og det står meget fint,,,ingen rød,,,ingen stormskader.

Held og lykke med projektet og vend tilbage hvis du har brug for yderligere info.

mvh steen