/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Udskiftning af farveprinter
Fra : vagn2901
Vist : 1115 gange
100 point
Dato : 10-10-05 17:10

Vi har i dag en Lexmark X74 farveprinter. Den er ikke brugelig mere. Selv om jeg gennemfører renseprogrammer m.m. bliver udskrifterne ikke i orden.
Vi overvejer at udskifte og vi har blevet anbefalet at købe HP. Vi vil max. ofre 2.000 til 3.000 kr.
Vi kan se de findes i "Laserjet" og "Deskjet". Hvad er bedst af de to typer, og hvad er forskellen på de to typer? Den skal ikke være med fax, men skal kunne scanne.
Vi vil højest komme til at udskrive ca. 2.000 sider om året. Vi har forvejen en almindelig printer.
Er der nogen der har gode erfaringer med HP, og som kan anbefale hvilken type vi bør anskaffe?

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 10-10-05 17:21

Jeg ville, hvis jeg var jer købe en canon, eller brother printer, da de begge har det sådan at der er seperat patroner til de forskellige farver, dette betyder at hvis du kommer til at mangle feks. gul kan du nøjes med kun at skifte denne, HP har efter min menig for dyre patroner, og så er der samlet 3 farver i den ene patron og så en sort patron for sig selv

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-10-05 17:23

Hej Vagn.

HP er alle tiders - ikke alene er kvaliteten i orden, de har osse en sirvice der vil noget!

Jeg har brugt printere i årevis, har forsøgt mig med Lexmark, Canon og HP - intet slår HP (efter min personlige mening). Jeg har haft flere modeller og alle har været tiptop. Grunden til udskiftningen har blot været at jeg slider dem op

Inkjet printere har jeg brugt altid (der skal bruges blækpatroner til dem) - nu har jeg skiftet til en laserprinter. De er dyre men har et en fantastisk udskriftskvalitet. OG - så må jeg indrømme at det er en utrolig lettelse at slippe for at møwe med de blækpatroner.

Men ved du hvad....snup et besøg i en ITbutik - få modellerne demonstreret og find ud af hvilke modeller der dæker dit personlige behov. Det er nu engang dét det drejer sig om - at man bliver tilfreds. Forretninger vil gerne demonstrere deres udskrifter (hvis de ikke vil, går du bare videre til næste). Gør med det samme opmærksom på hvilken prisklasse du er ude efter, så slipper du for at blive præsenteret for den sidste nye monsterprinter der kan det hele og lidt til - måske meget mere end du har brug for.

Men altså - GOD erfaring med HP herfra

Venlig hilsen vil.du/Dorthe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-10-05 17:23

Enig med keld.
Vi har en HP multimaskine, den er vel ok.
Men den næste bliver Brother.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 10-10-05 17:43

HP PSC 1310 Series = Print Scan Copy. Alle tiders maskin, koster ca. Kr.850,00

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 10-10-05 17:53

jeg mener at du skal købe en canon, i pixma serien .enten ip 3000 4000 eller 5000.Der kan du købe patroner for 20 kr stykket på nettet, det er også seperate patroner.Og den printer rigtigt godt, også på cd-er hvis du har brug for det

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 10-10-05 19:20

Jeg vil også anbefale Canon i Pixma serien. De er blevet testet af flere blade og forbrugerstyrelsen har sågar også testet og fundet Canon Pixma som vinder. Billig i blæk og udskrifterne er i orden.
HP er også kanon gode men er lidt for dyre i blæk.
Forskellen på laser og blækprintere. Laser er dyr i indkøb (selv om de er ved at komme ned i pris) men er billige i udskrifter, hvor det er lige modsat med blæk. Der er dog ingen der laver så god en udskrift som en blækprinter

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-10-05 20:35

Har selv Canon Pixma 4000. Gode udskrifter, og seperate patroner. Og så er den pæn og fylder ikke så meget.

Så har jeg en fin flad CanoScan LiDE 35, som nemt kan ligge ovenpå printeren.. Så den fylder ikke ekstra.
Det hele kostede ca. 2000 for et år siden (1349 og 749) i Fona. Det kan sikkert fås billigere andre steder..

Og som sagt kan den også printe direkte på cd-er hvis man har brug for det.

Farvelaser er godtnok billigere i udskrift, men billedkvaliteten er ikke så god som inkjet. Men hvis du ikke skal printe fotos ud, så er det sikkert også en mulighed.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-10-05 22:48

Jeg vil anbefale dig at købe en Canon Printer. Jeg har sewlv en Canon Pixma ip 5000. Den kan skrive på CD'ere 0g på "Begge sider" af papiret", hvilket er besparende.

http://www.computercity.no/index.aspx?Identifier=NO16197

Hvis du køber orginale farvepatroner, koster de kun ca. 75,00 kr. Men på denne hjemmeside, kan du købe dem billigere.

Dette er bare et eksempel på en farve, til halv pris.

Mvh Franksp
http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid=13055&shopukid=1297&shopkid=623&id=56&table=Kat

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 10-10-05 23:24

>HP PSC 1310 Series = Print Scan Copy. Alle tiders maskin, koster ca. Kr.850,00

Vi købte en lidt mindre model i bilka til 700 kr - og udskriften + scanneren er ganske fin!

I Aldi har vi købt et refill sæt til patronerne til 40 kr for ca 40 ml sort blæk og 40 kr for 3 x 20 ml farvet blæk.
Altsammen med nåle, servietter og vejledning.
Ganske nemt - og ganske billige udskrifter i god kvalitet.

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 10-10-05 23:52

Hvsi du køber inkjet, vil jeg osm andre forslåå at du køber en hvor hver enkelt farvepatron kan udskiftes for sig. Ellers smider du bare en masse blæk u dnår f.eks. den blå løber tør. Ved Refill, kan du miste noget af kvaliteten.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-10-05 01:08

HP har et stort minus i forhold til f.eks. Canon:

Prisen på farvepatroner,

Bladet Tænk & Test lavede på et tidspunkt en test hvor man fandt ud af stykprisen på et farvefotoprint i A4 størrelse.
De testede 27 maskiner, og prisen for et stk. var på en Canon ca 6,75,- mens det på de forskellige HP maskiner varierede fra 19 op til 36 kroner /stk.

mvh dova

Kommentar
Fra : babee

Dato : 11-10-05 09:03

enig i at det skal være en cannon i pixma serien men jeg vil ikke som nogle af de andre opfordrer dig til at bruge de uoriginale patroner har selv prøvet to forskellige slags men det holder ikke mener jeg

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 12-10-05 12:07

>HP PSC 1310 Series = Print Scan Copy. Alle tiders maskin, koster ca. Kr.850,00

Det har en anden fordel at man kan følje blæk forbrug således at man kan påfyld i tiden da HP er følsom for udtøret patroner!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-10-05 16:38

Hej Vagn

Når jeg nu læser igennem svarene, ser jeg en tendens der tegne i retning af Canon.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 14-10-05 09:45

Som tekniker på printere har jeg også lært lidt gennem årene ..

Hp , kanon udskrift, god hastighed, mange sider pr. patron, kan genfyldes, uovertruffen bytteservise på defekte printere. (til enhver tid mit første valg)

Epson , god hastighed, seperate patroner på mange,billige patroner, men få udskrifter, møg printerhoveder som stopper i dyserne og som ikke kan tages ud, skidt support.

Canon , blandet udskriftskvalitet , nogle har seperate patroner, møg printerhoveder som stopper til og dør, skidt support.

Brother middelmådig udskriftkvalitet, nogenlunde billige patroner, ikke den store hastighed, men billig printer.

Lexmark imponerende de stadig hænger ved gamle dysetyper som bare skodder. dyre patroner som tørrer i dyserne, langsom udskrift, men okey kvalitet. ( har ejet 2 og de kommer aldrig inden for min dør igen)

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 16-10-05 22:46

er enig om lexmark, hp ikke enig ,epson er mit 1st valg efter at jeg købte en Epson Stylus Photo R200
der mange penge at spare på farve ved at købe dem i tyskland de koster 10€ pr pertron så er der 20ml i hver

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 22-10-05 23:36

Tak for svaret Fijala.