/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Forslag til navn til Puddel tæve?
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 4888 gange
294 point
Dato : 10-10-05 15:57

Hej..

Er der ikke nogle der har nogle gode forslag til hva vores Dværg-Puddel, skal hedde?

Det er en tæve..

Mvh Simon

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-10-05 16:01

Fluffy!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-10-05 16:02

Jo, hun skal da hedde Silky eller Isabel eller Joyce eller Beauty eller...........

mvh dova

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 10-10-05 16:12

Må jeg foreslå : tedd

vh FLUFFY

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-10-05 16:23

Du kan jo kigge her:

http://www.netdyredoktor.dk/sw15904.asp

Her fandt vi selv de fleste af navnene til vores fem katte... Med lidt personlige modifikationer naturligvis

tillykke med din nye vaps!

Vaxen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-10-05 16:24

Hejsa

Her kan du helt sikker finde et godt navn

http://www.dmm.dk/hundenavn.php

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-10-05 16:26

Også et godt navn fluffyclaus

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 10-10-05 16:27

Barske Bente

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-05 16:29

Hun skal hedde Lykke, ikke et udpræget hundenavn, men det er lykken med sådan en vovse, den eneste sande kærlighed, man kan købe for penge

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 10-10-05 16:43

Hun skal da hedde Pearl, eller måske Luna.
med det nye medlem i huset.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-10-05 16:43

Hvad med Puk, det er kort og præcist, og nemt for hunden og dig selv.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-10-05 16:44

Hun kan også hedde Wemm det bliver der en del sjov med.

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 10-10-05 16:51

Jeg har haft en sølvpuddel. Hun hed LADY

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 10-10-05 16:55

Hej
Den skal hedde Ninet, det gjorde vores Yorkshireterrier som vi desværre måtte aflive her for 3 månder siden.Fik en ny for 2 måneder siden som hedder Nelli.
Held og Lykke med den nye hund

IPM

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-10-05 17:01

Søs, Sussi, Skat, Snusi, Socker, Smille, Sibylle
eller bare Tøsen.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-10-05 17:02

Buffy
Bella
buggi
kalinka
tumle

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-10-05 17:12

Hun skal da hedde 'Krølle' eller 'Krille'

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-10-05 17:38

Hvad farve?
Da jeg var barn fik min moster og onkel en lille sort pudel. De kaldte den Sambo efter bogen "lLille Sorte Sambo".
Men da det gik op for dem, at deres "Sambo" var en lille pige, så blev hun døbt om til Samba.. Hun blev 16½år.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 10-10-05 17:44

Hvad hedder hun på stambogen?

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 10-10-05 17:45

Hvad med Clara eller Cara (Cara betyder søde på italiensk) det er da sødt og ikke et alm. hunde navn jeg syntes det mest forfærdelige til en puddel er et decideret tuttenuttenavn - det må godt hedde noget ekstraordinært.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-10-05 17:48

TARA

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-10-05 18:06

Tillykke med vovsen

Cherie, Fie, Perle, Queen, Princess, Bonbon, Loulou, Babe, Cindy, Goofy, Fjante, Tjavs, Dodo, Coco, Gin, Vodka, Moster..

eller Miss Åge?!

Eller endnu bedre - køb en uldtot mere

Knold & Tot - Chip & Chap - Salt & Pepper - Chopin & Mozart, Shit & Chanel - Ying & Yang..

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 10-10-05 18:07

ja nu går der jo sport i hvad jeg selv ville kalde en lille tævehund.

Maggie
Tilly
Thilde
Molly

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 10-10-05 18:09

Jeg kan iøvrigt også tilslutte mig creamygirls forslag om Loulou det er nuttet

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-10-05 18:12

Sandie
Lucy

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 10-10-05 18:23

petit=betyder lille på fransk.Bare et forslag.
I kan også gå ind på www.Hunde,dyregalleri.dk
Gå ind under :søg hunde så gå ind under: puddel og se hvad de forskellige tæver hedder.
Forresten en god side.
held og lykke med hende.
eskild

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 10-10-05 18:36

Tillykke med den hvalpen.
Her er forslag fra gamle hundenavne.

A
Abelino, Agurk, Aladi, Ali Pasha, Allie, Allert, Aki, Anholt Ami, Amie, Amour, Assi, Azorine, Azur.

B
Bajas, Baldine, Barur, Bedine, Bekkas, Belle, Bellinie, Benevenutto, Bestille, Betty, Binto, Blandine, Blank, Blis, Bolle, Boman, Bongkiør, Bonge, Bonnie, Bossak, Bosse, Brunotte, Bulder, Buldrian, Buntro, Buurman.

C
Cadau, Canis, Carine, Caroe, Carro, Carlin, Cartouche, Cartousch, Castor, Change, Charine, Charment, Chasseur, Cito, Colette, Coton, Culline.

D
Deaujean, Delli, Desch, Diane, Dine, Dragon, Doggerin, Donner.

F
Fauoritte, Faquin, Fidelle, Finette, Flink, Flora, Florian, Finette, Fix, Freia, Freja.

G
Geni, Gesvindt, Getreuer, Goliat, Gravmand, Griban, Grønland.

H
Hebe, Hector, Hercules, Holli, Hoppe, Hundemand.

I
Ingenting, Ino, Isi.

J
Jack, Jake, Jane, Joli, Joma, Juno, Junse.

K
Karine, Karoe, Keiser, Kisse, Koik, Komos, Kulline, Kulmann, Kÿstrin.

L
Labs, Lante, Larsmine, Laschian, Latang, Lebin, Lene, Letti, Leonne, Lijon, Lion, Logine, Lulle, Lus, Lyong, Lystig.

M
Maki, Makris, Malle, Mande, Mane, Mante, Marat, Marchice, Markise, Mette, Mine, Mineur, Mire, Mokendato, Monine, Monter, Mon Plaisir, Moreau, Morine, Mobbe, Mopien, Moppe, Mops, Mopsi, Myndig.

N
Nabbe, Nankin, Nanne, Nanni, Nanny, Nille, Nette, Nue.

O
Orelia.

P
Pagan, Pakan, Pallas Partout, Pasop, Paspaa, Perdrix, Perle, Per Mikkelsen, Peter, Peti, Petit, Petitte, Philax, Pierro, Pilatus, Pilot, Pingsjen, Pion, Piska, Plaisir, Plet, Prinds, Precent, Preseng, Present, Prisan, Prisang, Prosent, Præsto, Poli, Polin, Pompi, Ponto, Puddel, Putte.

R
Rinaldo, Rolla, Roset, Rutsch.

S
Saleb, Sally, Saturn, Schuli, Schwartz, Schwartzkopf, Semire, Sengerin, Serante, Sericus, Sevenere, Simire, Sitta, Smaus, Snild, Snorting, Sofleur, Soldi, Soletine, Soldine, Solie, Soliman, Solmand, Somdue, Souvenir, Spadille, Spids, Spilop, Spion, Stomp, Strøm, Sultan.

T
Tatar, Tax, Taxt, Telegraph, Thorre, Tjans, Tiger, Tine, Titte, Tiro, Tisvilde, Titine, Tilander, Trim, Tousaint, Trofast, Trouvé, Türck, Tusse, Tyras Tyrk, Tyrkinde, Tyrk-Tyrk.

V
Wachtmann, Vaffermand, Vagti, Vakker, Waldine, Valet, Wallach, Walter, Vasmann, Vagtmann, Veems, Wims, Wetterman, Windbeydel, Vixen, Volter.

Z
Zetta.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 10-10-05 18:55
Kommentar
Fra : Carg

Dato : 10-10-05 19:52

Hvad med: Jubii, Yahoo, Martini(Tini), Tequila, Breezy, Genie, Gina... tja det var dem der lige faldt mig ind.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 10-10-05 20:58

Se her er navnet du ikke kan ignorere Mademoiselle Fifi.... Men i daglig tale bare Fifi der er jo mulighed for at det kan blive Madame Fifi

sverola

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-10-05 21:04

Madam curie

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-10-05 21:06

Madam curie

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 10-10-05 21:09

PUTTE(MUS) !!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-10-05 21:31

Fru Jensen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-05 21:38

Miss Evil

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 10-10-05 22:09

Piphans

Vh fluffy

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 10-10-05 22:19

skal bare fjerne et flueben, nu hvor der ikke kommer mails

Kommentar
Fra : badroulbadour

Dato : 10-10-05 23:43

Pomfrit

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 11-10-05 19:00

For at blive i kulinariske....Krusemynte (mynte), paprika, chili, osv

Kommentar
Fra : Bibimas

Dato : 15-10-05 12:01

Min Dværg Sølv Puddel hedder Tracy. Det er den dejligste race af ALLE. Var det i dag den skulle navngives, ville jeg kalde den BEAUTY eller LOVE.

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 16-10-05 10:43

Jeg vil give obervelt ret i, at det ikke skal være for tutte nuttet - det er sådan en dejlig puddel jo i sig sig selv

Det er dog en smagssag, men jeg synes netop også det er sjovt, at kalde "nuttede hunde" noget lidt ekstra ordinært...

Hvad med: (det der står i parantes er daglig kaldenavn):
Victoria (Vikke)
Isabella (Isa eller Bella)
Cikorie (Cikke/ Cikka)
Femme Fatale (Femme elle Fatale) (udtales; fam fatal)

Og så alle de nordiske, som jeg er så vild med:
Freja, Undrun, Hind, Soley, nös, Litla, carla, Röskva mv...

Held og lykke i navne junglen!

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : elskerdyr

Dato : 17-10-05 23:52

sigi ronja buller bianca tunte molly )) hvis ingen af dem lige falder i smag så kig ind på denne side http://www.chijas.dk/hunde_navne.htm

Kommentar
Fra : Riksis

Dato : 18-10-05 10:45

Hva med Mango eller Kiwi? Det er da sødt!

Kommentar
Fra : Teamjepsen

Dato : 30-10-05 21:21

Hejsa

Ja du har godt nok fået mange forslag, men dog ikke det navn vi kalder vores Puddel, så måske kan det bruges. Hun hedder Snuggi.

Kommentar
Fra : Bibimas

Dato : 30-10-05 23:51

Hvad har Du kaldt din hvalp i den sidste måned???

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-11-05 18:21
Kommentar
Fra : johgit

Dato : 05-01-06 17:20

Hej
Hvad med Freja, Iris, Puk, Githa, Frigg,Sigyn, Furie, Druide, Troja, Gaia det er alle gudenavne.
MVH Gitte

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-01-06 22:05

Den må da ha et navn nu?? Eller blir den bare kaldt hund?

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 294 point
Dato : 05-01-06 22:57

Hun kom til at hedde Sisi, ifølge denne tråd http://www.kandu.dk/Spg77392.aspx

Det var der nok ikke nogen, der foreslog...

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 06-01-06 01:12

Jamen hvis den er kommet til at hedde Sisi... hvorfor er dene tråd så ikke lukket endnu??
Om navnet er gættet eller ej, skal der vel være en eller anden form for afslutning... har da fulgt spændt med indtil videre

Vh fluffy

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-01-06 11:13

Nyt forslag: LUDMILLA

Godkendelse af svar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 01-03-06 18:11

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-03-06 19:23

Hihi, tak for accepten af mit svar.. Du gav det jo egentlig selv....

Jeg håber at hun har det godt, den lille Sisi. Hun er jo efterhånden en ung pige..