/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
matematikken i backgammon?
Fra : Coolio_Nic
Vist : 1029 gange
50 point
Dato : 10-10-05 15:27

Hvad er matematikken i backgammon kan nogle svare mig på det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-05 16:03

ehm... matematik i backgammon??, jeg syntes da ikke der er mere end i Ludo

Accepteret svar
Fra : pipzi

Modtaget 50 point
Dato : 10-10-05 17:30

Matematiken ligger i, at du hele tiden skal beregne din og din modstanders træk. Altså når du har slået med terningerne, så skal du beregne dig frem til hvordan du vil stå bedst, sandsynligheden for at du bliver slået hjem osv. Jeg er selv ret skrap til BG, men jeg er også meget matematisk anlagt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-05 17:32

Jo da Nordsted1
Når du flytter brikkerne er der flere mulighedder/sandsynligheden for et terningkast.
Men jeg kender ikke beregningen.
-

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 10-10-05 19:17

TAK det var perfekt

Godkendelse af svar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 10-10-05 19:17

Tak for svaret pipzi.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 10-10-05 19:42

øøøøøøøøh hvori består det perfekte i det svar ?? ja udover hvis det var en person, du gerne ville forære 50 dejlige kandu point.

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 10-10-05 19:45

det var et rigtig godt svar.