/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Få butterflykniv tilsendt fra udlandet. ~
Fra : YouWish
Vist : 8502 gange
100 point
Dato : 10-10-05 15:02

Well. Har efterhånden fået en rimelig stor lyst til at få fat i en butterflykniv. Ikke til forsvar eller noget, men ganske enkelk til at "lege" med og lave tricks med. Problemet er jo at de er ulovlige i danmark. Men har fundet flere sider der sender butterflyknive ol til danmark. Jeg er bare nysgerrig om det er muligt. Hvor stor chancen er for at forsendelsen bliver tjekket og hvad konsekvensen ville være hvis man blev opdaget? Og er der nogen måde at snige sig udenom? Fx at påstå at man ikke kendte noget til pakken? Er der andre ideer til hvordan jeg kan løse dette?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-05 15:18

Hvis kniven bliver opdaget, bliver den konfiskeret, og du får en bøde. Du kan da prøve at søge om tilladelse til at indfører den, selv om jeg ikke tror det bliver muligt. Der har været en udsendelse i tv, hvor pakken bliver leveret, og politiet var informeret, efterfølgende kom politiet med en dommerkendelse og ransagde huset.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-10-05 15:20

Tænk, jeg håber, at alle er fuldstændig ideforladte... Jeg er ihvertfald

Vaxen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 10-10-05 15:23

At påstå du ikke kender noget til pakken ville være rimelig dumt, da det selvfølgelig kan bevises at du har bestilt og evt. forudbetalt den.

Hvor store chancerne er for at den bliver snuppet i tolden, tjae det er lidt af et lotterispil.

Muligvis går det godt, men hvis firmaet er "kendt" af toldere/politi som værende et firma der handler med den slags, skal du regne med det bliver tjekket.

Konsekvensen vil være, at du får at vide at pakken er beslaglagt p.g.a. det drejer sig om en ulovlig vare.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men hvis det er ikke for langt fra den tyske grænse: Kør ned i grænsebutikkerne,
Pöetsch eller Duborg, der kan du købe dem

mvh dova

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 10-10-05 15:31

Du kan da købe dem i fætter BR, min knægt har en........godt nok i plastik, men så kommer du jo heller ikke til skade, den er lovlig og den kan godt bruges til tricks

Jeg gav vist 14.95 for den.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-10-05 15:33

Du er for cool maj_britt!!!!

Vaxen...

Kommentar
Fra : YouWish

Dato : 10-10-05 16:01

Hmm. Kan være det er bedst at få snakket med nogle folk man kender istedet, og høre om de kan skaffe. Der er det bare ikke muligt at få de rigtig gode butterfly knive. Men lyder som om risikoen er for stor til at prøve at få den sendt.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 10-10-05 19:01

Du kan da købe knægtens, han er alligevel blevet for stor til den, han er jo lige blevet 8 år.

Den er i fin stand, ligner en ægte.......ikke en kæft kan se forskel på lang afstand.

Siden det er dig, så får du den for 10.95

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 10-10-05 19:07

Bestil da den skide kniv, og hvis politiet en dag banker på døren, tæver du dem bare, på samme måde som i "Hannibal The Kannibal", Når begge betjente er døde, kan du bruge kniven til at skære den enes ansigt af, og transplantere det til dit eget. Nu flygter du ud af landet, med betjentens identitet. Held og Lykke!

Ps. Det lykkedes for mig, så bare gå til den!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 10-10-05 19:14

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 10-10-05 19:34

epidedymittis var det dig der gav mig en fartsbøde her i Oslo igår????????????

Spøg til side ???!!! Jeg arbejder et sted hvor vi får en del varer fra USA og samtlige er checket af told og blevet gennemlyst før vi får dem -der følger en lap med som er klistret på forsendelsen hvor dette står.

mvh sverola

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-05 20:04

..og hvis du får fat i kniven og har øvet dig i dine trick skal du så ikke lige have den med hen til vennerne og vise hvor cool du er og hvad så når du på vejen der hen, eller bagefter før du har fået gemt kniven derhjemme, møder nogle lede typer der er temmelig truende så kunne du vel lige vise hvor sejg du er og så er det lige at du bagefter kunne tænke, altså hvis en eller anden af de lede ikke har trukket en kniv eller en gun for at bruge den i selvforsvar, for så er du måske død og kan ikke tænke, at det var dumt at have den kniv, og hvis det er dig der KOMMER TIL, at bruge kniven kan du jo så sidde i spjældet og spekulere.

HVORFOR TROR DU AT BUTTERFLYKNIVE ER ULOVLIGE?
Du er bare for dum hvis du kke dropper den idé!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 10-10-05 20:59

De spiser ret godt i spjældet, har jeg hørt?

Kommentar
Fra : txn

Dato : 10-10-05 21:25

Kan du ikke bare låne din mors fraskbrødskniv.Og så til alle dem som er modstandere af butterflyknive-helt til grin,hvis man vil gå med kniv så gør man det.Iøvrigt kan en skruetrækker gøre stor skade hvis det er det man vil,og det er jo ikke ulovligt.YouWish vil gerne have sin kniv og det er jo ikke alle spejdere der er idioter.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-05 01:36

txn, spejder er du i hvert fald ikke, men mon ikke du er det du mener om andre.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 11-10-05 10:22

Generelt er det dumt at gå med våben. Med mindre man er jæger eller fisker. Så lad være med det!

Godkendelse af svar
Fra : YouWish

Dato : 11-10-05 17:26

Tak for svaret :). Tror du fik svaret på alle mine spørgsmål i den besvarelse. Takker!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-10-05 10:39

Man kan åbenbart være så syg efter point at man råder et fjols der ikke selv kan findu ud af det og kan man ikke finde ud af at købe kan man sikkert heller ikke administrere at eje.