/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Privat pokerklub med vennerne. Lov ?
Fra : KingDiamond
Vist : 724 gange
20 point
Dato : 10-10-05 10:44

vi er ca 10 venner som gerne vil starte en privat "forening/klub", hvor vi kan spille poker et par gange om ugen. Planen er at vi skal spille med penge på bordet.
Men hvad siger loven ? Er det på nogen måde lovligt ?
Har prøvet om jeg kan finde noget på www.politi.dk men det er ikke lykkedes mig.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 10-10-05 10:54

Hasard bør i relation til Straffelovens §§203-204 forstås i sin naturlige form – dvs. hvor man forsøger at opnå en erhvervsmæssig økonomisk fordel ved spil. Af samme årsag vil fx almindelige private pokeraftener falde udenfor bestemmelserne, da de ikke har et egentligt erhvervsmæssigt sigte.

er fra dette link

http://www.retssal.dk/nyheder2.php3?side=783

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-10-05 10:58

Lovligt ulovligt ??
Her er nogle ting, du kan tage stilling til.

http://www.skm.dk/publikationer/udgivelser/1695/1699/
http://www.kandu.dk/dk/spg/60153

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 10-10-05 10:59

Takker.
Hvad så hvis man siger at f.eks 10% af aftenens indsats går til foreningen ? Så denne har mulighed for at flytte til egnede lokaler på et tidspunkt ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-05 11:03

fra samme link

Straffelovens hasardbestemmelse
Ulovligt hasardspil straffes hovedsageligt efter Straffelovens §204:
Den, som på offentligt sted yder husrum til eller foranstalter utilladt hasardspil, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder.
Stk. 2. Lige med offentligt sted anses foreningslokaler, når enten enhver eller enhver af en vis samfundsklasse som regel kan opnå optagelse i foreningen, eller utilladt hasardspil indgår i foreningens formål, eller der erlægges særlig betaling for deltagelse i spillet.
Stk. 3. Den, som på offentligt sted deltager i utilladt hasardspil, straffes med bøde.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 10-10-05 11:10

Tak for svarene. Det har givelt mig noget at arbejde videre på
Er desværre ny bruger, så har ikke mange points at dele ud af. Er derfor nød til at vælge - ------ det første svar.
Men takker

Godkendelse af svar
Fra : KingDiamond

Dato : 10-10-05 11:12

Tak for svaret Nordsted1.

Tak for svaret.
Men synes nu at § er lidt, svære at gennemskue på nogle punkter.
Tak for hjælpen