/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Remskive
Fra : Hemmje
Vist : 718 gange
10 point
Dato : 26-10-02 23:19

Hjælper det at sætte en mindre remskive på eller en større for at få bedre optræk eller er der ingen forskel?

Kommentar
Fra : Almuligman

Dato : 26-10-02 23:38

Foran vil en større remskive betyde højere fart og mindre optræk
og en mindre det omvendte

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 26-10-02 23:43

gælder det også for en vespa ciao?

Kommentar
Fra : Almuligman

Dato : 26-10-02 23:52

Nu kender jeg ikke lige noget til Vespa, men det er faktisk ren fysik,
og skulle gælde for alt maskineri som bruger skiver, tandhjul, kæder osv.

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 26-10-02 23:58

okay kender du nogle tun triks?

Kommentar
Fra : Almuligman

Dato : 27-10-02 00:19

Nej desværre, jeg har aldrig rodet med den slags, men jeg er sikker på at der er
en masse brugere her på "Kandu" der ved en masse om den slags.
Prøv at rode lidt i spørgsmål og svar, så finder du sikkert noget du kan bruge.
Måske er der en ekspert der svarer dig direkte.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 00:51

Hvis du ændrer gearingen for at få mere optræk så formindsker du topfarten..

"Hemmje" <Hemmje.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:CvDu9.179315$Qk5.6327748@news010.worldonline.dk...
> Hjælper det at sætte en mindre remskive på eller en større for at få
> bedre optræk eller er der ingen forskel?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 15:14

Lundvej 48 - 8800 Viborg - Tel. +45-87262830 - Fax +45-87262849

"Hemmje" <Hemmje.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:CvDu9.179315$Qk5.6327748@news010.worldonline.dk...
> Hjælper det at sætte en mindre remskive på eller en større for at få
> bedre optræk eller er der ingen forskel?

Du kan ikke få mindre remskiver. Du kan få større, nemlig oversize
remskiverne. Men de indebærer tit at man filer i blokken for at få plads til
dem. Samt at din rem er længere. Er din rem ikke længere får du ikke mere ud
af det.

Tun remskiver har to spor som ændre på trækket.
1 til træk på normale og lidt tunede motore
og 1 til de meget mere tunede motore da den er stejlere og kræver flere
heste at udnytte. Men den giver så også mere træk.

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 28-10-02 23:25

Hvor kan man købe sådan nogle henne passer de til vespa ciao?

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 22-12-02 23:18

Gå ind på www.klub-ciao.dht.dk

Her finder i alverden tips og triks om Vespa Ciao.
Der er også et forum, hvor man kan stille spørgsmål, og få svar på ALLE sine spørgsmål omhandlende Vespa Ciao

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 22-12-02 23:18

Gå ind på www.klub-ciao.dht.dk

Her finder i alverden tips og triks om Vespa Ciao.
Der er også et forum, hvor man kan stille spørgsmål, og få svar på ALLE sine spørgsmål omhandlende Vespa Ciao