/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
" sætte com tilbage"
Fra : malumse
Vist : 466 gange
500 point
Dato : 10-10-05 09:08

Morgen

Hvon er det nu jeg gør det ??
Altså sætter computeren tilbage - sådan som den var for eks....2 dage siden ??

Håber på hjælp !!
Forhånd tak

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-10-05 09:11

ind i kontrolpanel, system, og så systemgendannelse....

good luck

Kommentar
Fra : malumse

Dato : 10-10-05 09:18

Tak for svar ..

Så langt er jeg kommet !!
Har gjort det en gang før.... og syntes dengang , der kom noget frem . Med hvor langtid jeg " ville sætte com tilbage"

Men Men det kommer ikke nu hm hm hm ...

Kan du hjælpe med det mon ??
Eller er det " sort snak"
Malumse

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-10-05 09:21

Du skal finde et gendannelsestidspunkt.....et tidspunkt hvor du har genstartet din PC...

Måske kan du også sætte en date på, men led lidt efter et gendannelsestidspunkt, se flere datoer igennem... så er tidspunktet vel ikke SÅ væsenligt....

vend germe tilbage igen

Kommentar
Fra : malumse

Dato : 10-10-05 09:24

Jamen Jamen ....det kommer nemlig ikke frem , der hvor jeg skal sætte en dato

Arghhh...måske jeg bare skal droppe det

Men lader den lige stååååå, for at se om du har en mulighed for , at hjælpe mig ..
Ellers....deler jeg point ud....og glemmer alt om , at " sætte com tilbage"

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-10-05 09:28

nejm jeg leder lige lidt mere....

vent bare *S*

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-10-05 09:28

Hejsa

Lidt mærkelig at den ikke kommer frem,så prøv lige følgende.

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /scannow
Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

OBS
Det kan godt tage lang tid så væbn dig med tålmodighed

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : malumse

Dato : 10-10-05 09:33

Uha...Nu bliver det " teknisk" ...Prøver Brian ....tak......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-05 09:39

start
hjælp
tryk på systemgendannelse
vælg gendannelsespunkt
nu har du en kalænder som du kan bladre frem og tilbage
de fede datoer er gendannelsespunkter
marker en dato og se i ruden hvad der er ændret, så du kan få en fornæmmelse af hvad der er sket
du kan altid fortryde din gendannelse bagefter
du skal have administratorrettigheder for at kunn gøre dette

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 510 point
Dato : 10-10-05 09:42

Hejsa igen

Er du sikker på at din systemgendannelse er sat til ?

Højreklik på denne computer-vælg egenskaber-klik på fanen systemgendannelse,hvis der er et flueben-så fjern den.

Har den været deaktiveret så kan du selfølgelig ikke gå tilbage.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-10-05 09:47

Tillæg

Start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse

Her følge du bare guiden

Brian

Kommentar
Fra : malumse

Dato : 10-10-05 09:57

Øjjjj..Pinligt..

Der var flueben i ...

Ja...kastede gerne point til alle der har svaret ....
Men Men ..ka jeg jo ikke

Takker alle for svar ....
God dag ..
Malumse

Godkendelse af svar
Fra : malumse

Dato : 10-10-05 09:57

Tak for svaret briani.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-10-05 09:59

godt du fik det løst...jeg ha osse lært noget nu......det er ændret siden jeg brugte det sidst, men lavet lettere...

Kommentar
Fra : malumse

Dato : 10-10-05 10:12

Også lige et tak ..til dig Tordenkalven .....Fordi du gav dig tid til, at hjælpe