/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
vise filmklip på hjemmeside
Fra : cbsjanten
Vist : 433 gange
100 point
Dato : 09-10-05 20:43

jeg har en hp www.dvd-guider.dk
og jeg vil gerne have lavet et link inde i mit forum www.dvd-guider.dk/forum/
hvor at når brugeren trykker på det link så afspiller det en guide film
filmen er allerede lagt op på hjemmesiden
forumet er et phpbb forum
nogen der kan fortælle mig hvordan jeg gør det??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 21:09

Det letteste er blot at lave et alm. link til din film. Brugeren får så en standard dialogbox, hvor der kan vælges [Kør] [Gem] eller [Anuller]. Klippet kan så afspilles eller gemmes uanset hvilken player eller hvilket operativsystem din bruger benytter. (Win/Linux/Mac)

I modsat fald må du på forhånd bestemme et format :

Flash *.swf (..kræver et plug-in hos brugeren eller en flash player)
Quicktime *.mov (..som ovenstående)
Realplayer *.rm/*.ram (.. kun som player)
Madiaplayer *.wmv (..kan som Flash og Quicktime såvel indlejres eller afspilles separat)

Alle ovenstående kræver at brugeren har den specifikke software installeret.
Mange af ovenstående kan afspille flere typer formater, men kun som off-line klip. (Mediaplayer i et Windows system er en undtagelse, da kan afspilles næsten alle typer *.mov, *.ram/*.rm og flash undtaget, men *.avi, *.mpg/*.mpeg incl.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 21:19

Laver du blot et alm link :

Kode
<a href="MIT_CLIP.mpg">FILMKLIP</a>

Vil de fleste 'moderne' browsere og operativsystemer være indstillet til blot at afspille klippet i den aktuelt indstallerede player. (..hvis evt. firewall indstillinger tillader dette)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 09-10-05 21:32

det er en avi fil
den er døbt tekst.avi
har i et forslag til hele linket for kan ikke få det til at virke

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 09-10-05 21:38

det er nok fordi html ikke virker i phpbb forum

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 22:01

Prøv at spørge musenfryd (tidligere bruger af kandu.dk) Hun har sit eget phpBB forum her : http://din-debat.dk

Det kan jo være hun ved det eller kan hjælpe dig på vej. Hun er meget hjælpsom af natur

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 22:04

cbsjanten -> Det vi brugere sér på et phpBB forun ER altså HTML (..eller rette XHTML 1.0 transitional som er kompatibel )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 22:06

XHTML 1.0 : http://www.w3schools.com/xhtml/default.asp

..som selv bokser med XHTML 1.1 i øjeblikket

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 09-10-05 22:16

..og her er en anden simpel HTML løsning : http://www.activejump.com/l-2.shtml

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 10-10-05 10:30

Hey dude........
noget nyt ? hehe

Godkendelse af svar
Fra : cbsjanten

Dato : 10-10-05 10:57

Tak for svaret molokyle. det var lige det jeg havde brug for

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 10-10-05 10:58

>>>>>>KingDiamond

nope dyt......hehe