/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil..???
Fra : sprit73
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 09-10-05 19:59

Hej med jer,

Hvilken bilfabrikant er det nu, der leaser biler til private?
Og hvis du skulle købe en af de der små nye billige biler (100.000-150.000), der kører langt på literen - hvilken ville du så vælge og hvorfor?

(Jeg skal have mig en konebil)

/sprit

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 110 point
Dato : 09-10-05 20:15

Måske en Kia Picanto. Jeg læste fornyligt en test med den, en suzuki og en tredie, det var Kia'en de bedst kunne lide. Den koster fra 104.999,-

Men jeg ville nok købe en brugt...

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-10-05 20:25

http://www.leasing4all.com/Default.asp?ID=182

Du kan også lease biler hos Toyota m fl.

Hvis du vil ofre 100.000 eller mere ville jeg nu også hellere vælge en brugt bil af et mærke som holder prisen og som er kørt ca 50000-100000 og ikke mere end 3 år gammel-da er alle servicer taget og du har en bil i mange år fremover

sverola

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 09-10-05 20:47

Hvis din kone har et lavt kørselsbehov (under 10ooo pr år), skal du kigge godt på sverolas råd, de fleste biler klarer nemt 200-250tu km. Er den 3år så få den undervognsbehandlet med det samme. Kan du finde en, der er behandlet 1. 3. og 5. år, må den godt være op til 7 år, forudsat at den ser rimeligt velholdt ud, og så kan du nøjes med 50 000kr, i får den næppe slidt op alligevel.
Du får et godt fingerpeg ved selv, at lægge mærke til, hvor tit du ser endnu ældre biler af samme mærke.

Kommentar
Fra : Kim_Kristensen

Dato : 09-10-05 23:20

Leasing begrænser jo nok mulighederne, jeg syntes også at man ser en del brokke sig over at disse sparegrise ikke kommer i nærheden af den brændstoføkonomi producenterne lover.

Med venlig hilsen Kim

Kommentar
Fra : ee

Dato : 10-10-05 08:01

hvis jeg skulle have en nr. 2 bil ville jeg købe en LUPO 3L, jeg har haft en 1 års tid, den har automatgear og er lille hurtig og sjov at køre, den kører ca. 25 km. pr. liter diesel ved bykørsel og koster kun 160,00 kr. om året i vægtafgift.
den eneste grund til at jeg skibbede den var behov for mere plads

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-10-05 19:41

Jeg mener at have læst at de er stoppet med at lave Lupo 3L, jeg kan ikke finde den på hjemmesiden.

Men man kan måske finde en brugt.

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 12-10-05 17:08

De ER stoppet med at lave dem... Der findes mange brugte på markedet...

Godkendelse af svar
Fra : sprit73

Dato : 27-10-05 22:26

Tak for svaret BertelBrander.