/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
forsikringsbegæring
Fra : CCjunior
Vist : 4597 gange
100 point
Dato : 09-10-05 17:39

jeg skal ud og kigge på en bil i morgen og har nu fået at vide at jeg skal stille med en forsikringsbegæring, hvordan foregår det ?? kan jeg printe den ud direkte fra nettet.. det er vel bare et papir hvor jeg lover at forsikre bilen i eget navn...

Junior

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-05 18:09

http://www.dr.dk/p4/p4panelet/vis_spm.asp?id=1126094470074

læs lige ovenstående.

Der er mange gode råd før du handler brugt bil.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 09-10-05 18:11

En forsikringsbegæring er en blanket som du får fra dit forsikringsselskab, hvis ikke forhandleren har nogen til at ligge til de forskellige forsikringsselskaber.

Den skal være udfyldt med bilens registreringsnummer, og skal afleveres på motorkontoret ved om- eller indregistrering af bilen.

Du kan ikke printe den ud.

mvh dova

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-10-05 18:19

Dova har helt ret.............

Du skal på motorkontoret for at få nummerplader og omregistrering -og der skal de have forsikrings begæringen fordi der må ikke køre biler med nummerplader uden at de er forsikret,,,,Du skal bare vide hvilket selskab du skal have forsikret i ---som Dova skriver har de flrste forhandlere disse papirerne liggende..

mvh sverola

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 09-10-05 19:34

Hej.
Du skriver at du skal ud og kigge, det må så sige at du ikke har købt bilen, den forhandler du skal ud til har "normal" prøveplader som sættes på bilen medens du prøver den, de plader gør at der er ansvarsforsikring.

En forsikringsbegæring skal du først bruge når du har bestemt dig for at købe.

Prosat

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 09-10-05 19:55

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-10-05 07:26

At begære en forsikring = man anmoder/tegner en forsikring. For at få en bil indregistreret skal man medbringe et FORSIKRINGSBEVIS, sammen med bilens originale registreringsattest.